Efteling plant inderdaad een nieuwe eetgelegenheid. Het geheel zou Bäckerei Krümel heten en het assortiment zal bestaan uit vers afgebakken producten uit de oven, zoals plaatgebak, vloerbrood en broodpizza’s in combinatie met 'goede koffies' en verse sappen. We zullen er gelijk de concept-arts eens bijhalen.

Naam:     1920_efteling-schetsbakkerij.jpg
Bekeken:  505
Groote:   526,6 KB

Naam:     1920_efteling-schetsbakkerijopmaxampmoritzplein.jpg
Bekeken:  537
Groote:   759,5 KB

Mijns inziens heeft de Efteling begrepen welk een succes Polles Pannenkoekenrestaurant is en proberen ze dat succes nog eens over te doen op een andere plaats in het park. Ook hier gaat het om enkele vers gebakken specialiteiten (Premium-prijs! ) die je ter plaatse (en dus onder een warm afdak: winterefteling!) kan consumeren. Het is een logische stap om dat nogmaals te proberen.

Het nieuwe restaurant zit wat mij betreft wel met twee zwaktes. Thematisch vind ik het hele max en moritz-gedoe een miljoen keer minder stijlvol/begeesterd dan het restaurant uit het originele Hartenrijk. Wellicht kijken het merendeel van de bezoekers daar geen belang aan en geldt gewoon 'goed vreetspul = veel vreters'.
De locatie is een structureler probleem voor dit nieuwe horecapunt. Als ik mij niet vergis wordt de zone vooral tijdens de ochtend en de avond gepasseerd, wanneer bezoekers zich en masse het park inlopen of 's avonds naar Aquanura gaan kijken. Verder ligt de zone in een uithoek van het park, in tegenstelling tot Polles keuken dat met zijn ligging in het hart van het park de klok rond passage heeft.