X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 34 van de 47 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Resultaten 661 tot 680 van de 927
  1. #661

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Jeg kann også hjelpe deg.

    Göt-Osl heb ik al per trein en per Flixbus gedaan. De eerste heeft vooraan een speel-wagon voor kinderen, de laatste maakte onderweg serieuze vertraging omdat een passagier de landsgrens niet over mocht.

    Twee keer heb ik gevlogen naar Skavsta. Telkens eerst de bus naar Stockholm genomen en geslapen op een driemaster/jeugdherberg met zicht op Gröna Lund (overzetbootje nemen of ... 4 km rondwandelen!).

    Ooit eens de ochtend-trein genomen vanuit Stock. en nog net voor park-opening in Liseberg aangekomen. Dat was een weekdag midden aug. Het park opent dan pas om 13:00 ... of helemaal niet. Check dus goed de openingstijden en vermijd waar mogelijk de periode van de Gothia Cup (jaarlijks groot jeugdvoetbal tornooi). Probeer zeker in Liseberg te blijven tot het sluitingsuur. Universum grenst aan Liseberg is een geslaagde kruising van een mega-Aquatopia en een kleine Technopolis. Liseberg heb ik met de vorige Kerst bezocht vanaf de luchthaven van Göteborg. Vlakbij stopt de 'vlieg-bus'. Frequente trams tussen Liseberg en het centraal station en handig: Visakaart aan boord scannen = ticket kopen. Te voet ook te doen, je passeert een botanisch park en/of een legendarisch voetbalstadion (WK 1958 met Pélé en Garrincha, maar ik dwaal af). Nachtelijk openbaar parkeren nabij Liseberg is af te raden wegens criminaliteit.

    Norrköping ligt niet ver van Skavsta en nog dichter bij Kolmården. Je geraakt er vlot met de trein en van het station rijdt een lokale bus naar de zoo/pretpark (niet afstappen bij halte 'Kolmården' maar enkele km verder bij het park). Ik kreeg destijds 30% korting in Kol. met het bewaarde inkomkaartje van Gröna Lund. Geldt ook omgekeerd en ook met Skara.

    Tusenfryd en Bø (gratis met BJL abo!) al veel keren gedaan maar altijd met de auto. Die lijken me nog minder bereikbaar met het o.v. dan Bellewaerde of Plopsa Coo. Wel bereikbaar per trein vanuit Oslo: Hunderfossen nabij Lillehammer. En als je verder rijdt, kom je in Trondheim.

    Oslo: Holmenkollen zeker doen, er rijdt een soort tram naartoe. Het gratis Vigeland Park ligt ook een stukje buiten het centrum: ook een aanrader. En net als in Stock. kan je hier een ticket voor de stadsboot kopen (ook voor b.v. 1 uur) en wat in de fjord varen. Zelfs zonder af te stappen (Vikingmuseum en Kontiki) nog steeds de moeite. Oslo is wel veel minder pittoresk dan Stockholm. Bergen en Stavanger heb ik nog niet bezocht. Zou idd mooi zijn per trein, maar er zijn ook (goedkope) vluchten met Norwegian.

    Van alle ferries die ik al nam in Noord-Europa, bevielen Kop-Osl en omgekeerd me het meest. Je 'spaart' in beide richtingen een nachthotel uit en komt handig in de ochtend aan. Betaal best bij boeking bij voor het ruime ontbijt. En aan boord koop je mss ook best een ticket voor het buitenzwembad en (moeilijker te vinden dus minder druk) binnenzwembad. Osl-Fredrikshavn is goedkoper maar in Fredr. behoef je wel een auto, denk ik. De andere vaar-richting deed ik nog niet want dat is overdag. Algemene ferry-tip: als je in het Noors boekt en in NOK betaalt, spaar je +/- 10% uit.

    Met het o.v. mag je Fårup en misschien ook Djurs op je buik schrijven, vrees ik. Tivoli Friheden moet als stadspark wel vlotter te bereiken zijn. Tivoli Kopenhagen moet één van Europa's best bereikbare parken zijn met het o.v. Met de auto was ik in de nabije Q-parking bijna 40 euro kwijt. En dan had ik nog het geluk van een vrij plaatsje. Vermijd dit park op vrijdagen en zaterdagen en probeer ook hier te blijven tot de parksluiting. Qua avondsfeer nog beter dan Liseberg, vond ik. Lego Billund: ook geen station in de buurt en dus niet zo makkelijk met het o.v. Wel te voet te doen vanaf de luchthaven. Tussen beide in ligt Billund Zleep Hotel, iets goedkoper dan de park-hotels. Ook op wandel-afstand daar: indoor zwemparadijs Lalandia. Maar dit alles ligt nogal afgelegen van winkels en resto's. Beetje zoals industrieel Drievliet.

    En nu mijn vraag: is Liseberg all in gratis met Plopsa Fun of enkel de inkom? Met Efte-abo is het all in en daarbovenop: gratis spookhuis. En gelden buitenlandse voordelen met Plopsa eenmalig of eenmalig per kalenderjaar?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 30-10-19 om 04:57.

  2. #662

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    TusenFryd is vlot bereikbaar per bus vanuit het centrum van Oslo.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  3. #663

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Iemand al lockers of aanverwanten gezien in Walibi? Het zou mij van pas komen, maar ik heb er nog nooit op gelet.

  4. #664

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    staat dat niet aan de ingang ergens?

  5. #665

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Iemand al lockers of aanverwanten gezien in Walibi? Het zou mij van pas komen, maar ik heb er nog nooit op gelet.
    Er zijn lockers zodra je binnenkomt aan je rechter kant.

  6. #666

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Jeg kann også hjelpe deg.
    Dank je voor de vele tips.
    Voorlopig hebben we een kleine planning en hebben we voorlopig Oslo geschrapt, dit omdat we gingen stoppen in Karlstad of een andere stad tussen Stockhom-Oslo, maar in die dorpen blijkt er niet zoveel te zien. Oslo zouden we dan een andere keer doen.

    Dag 1: vlucht Stockholm + namiddag stadswandeling in de oude stad + Koninklijk Paleis
    Dag 2: Gründa Lund (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + indien tijd over verder verkennen eiland
    Dag 3: Vasamuseum - Nobelprijsmuseum - Junibacken (Pipi Langkous) + boot
    Dag 4: Stockholm -> Gotenburg (+/-3u) + stadswandeling
    Dag 5+6: Liseberg (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + Universum (of zou dit lukken op 1 dag?)
    Dag 7: Gotenburg -> Malmö (+/-3u) + stadswandeling -> Kopenhagen (+/-1u)
    Dag 8: Kopenhagen stadswandeling + eventueel Botanisk Have + ...
    Dag 9: Tivoli Gardens (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + ...
    Dag 10: Kopenhagen (nog in te vullen: eventueel Bakken of iets anders?)
    Dag 11: Legoland
    Dag 12: Legoland (ik weet niet of 2 dagen nodig zijn, lees wisselende reacties?)
    Dag 13: Lego House
    Dag 14: Terugvlucht

    Als jullie nog suggesties, tips of opmerkingen hebben, laat maar weten.
    Laatst gewijzigd door K. V.; 31-10-19 om 06:56. Reden: Wijziging planning

  7. #667

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Voor Legoland hadden wij met een dag ruimschoots genoeg, maar let op, het kan er behoorlijk druk zijn.

  8. #668

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Sorry voor het fake news over Oslo-Tusenfryd. Mijn schone familie woont iets bezuiden Tus. en van daaruit is het park niet simpel te bereiken zonder auto. Wel logisch dat dit vlotter zou gaan vanuit Oslo. Het park mikt(e) toch grotendeels op wat we ooit een Walibi-publiek noemden, met meer aandacht voor thrill dan voor theming. Autoloze tieners, dus.

    Gröna: hele dag, kost geld genoeg en prima avondlijke sfeer. Minder druk bij opening maar let op: het hoofdpark opent vaak een uur later dan het kinder-deel. Net als in Liseberg zijn hier in de zomer vaak concerten. Ik weet niet of bij echt grote namen het park dan duurder is. Drukker wel in elk geval, daarom raad je aan om die concert-data te vermijden (hoewel, afdalen op Ikaros met zicht op Alice Cooper ...). Dat vlakbij gelegen gezonken boot museum hebben we destijds ook gedaan. Het Abba Museum en Skansen (soort Bokrijk) spreken me meer aan dan nobele pippi. Er is ook nog een groot Aquarium. De oude stad kan je in een uurtje (of 2) doen, b.v. voor Gröna opent.

    None of my businesses, maar ik zou een museumpje of twee in Stoc. nog op dezelfde dag doen van het traject Stoc-Göt. Spaart je een dag en een hotel uit. Moet je wel je bagage kwijt raken, dus best logeren nabij Djurgården of Centraal station.

    Liseberg minstens 1 hele dag en zeker de coasters latenight doen. Verblijven kan goedkoop zijn in de hostels vlakbij de zuid-ingang, dus waarom geen 2 dagen? Bij een online all ride ticket krijg je drie gratis fast-tickets. Die krijg je niet bij gratis- inkom-abo. Als je gezelschap al voldaan is na 1 dag, kunnen ze een inkom zonder rides kopen of Universeum (klowte spellingscorrector) bezoeken. Dat duur toch wel een halve dag. Misschien een optie als je pas in de namiddag verder reist (in mindere mate ook als je pas na de middag in Göteborg toekomt, want wellicht veel drukker dan).

    Nog over Liseberg: gratis maar onhandige bagage opberging bij Valkyria nog voor je de wachtrij in mag. Dus meteen reriden (hier je dag beginnen, ligt ook aan de zuid-ingang) of een zakken-drager in je gezelschap hebben Voorzie hier regenweer!

    Legoland: 1 dag volstaat misschien als je van begin tot eind aanwezig kan zijn. Hint: laat de kijk-dingen, shops en speeltuinen (allen nabij de ingang) voor later, want open tot 19:00 betekent bewegende attracties dicht om 18:00. Er komen wel een vliegend theater en andere indoor attracties bij volgende zomer. Mss wordt 1 dag in het hoogseizoen dan krap, zeker bij een first visit. De riddershow achteraan het park was best vermakelijk, maar kost dus ook bezoek-tijd.

    Tivoli: hele dag, kost ... en avondlijke ... Vaak minder druk kort na opening. Wordt belachelijk duur als je geen all ride koopt (9 euro voor starflyer). Hint: koop online ticket met bescheiden maaltijd (veel keuze, b.v. kebab, pizza) en drankje. PULS pakket heet dat, dacht ik.

    Bakken: nare ervaring, wegens tijdgebrek per attractie betaald, wat dus duur is. Ligt serieus buiten de stad, zal wel bus heen rijden. Opent pas om 12:00. Zeker zonder auto zou ik eerder voor een stadstrip opteren. Zeemeermin voor de selfie, oude haven, Carlsberg Museum, Hippiewijk, ...

  9. #669

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Mijn paar centen input (maar enkel vanuit 'auto' ervaring, dus gemakkelijker om alles te plannen).
    Mijn ervaring met het openbaar vervoer is uiterst positief: propere en stipte treinen.
    Boek dus eventueel een vakantiewoning buiten de centra van de grote steden, en neem de trein voor je uitstapjes.

    Algemene tip: zoek de data van de schoolvakanties even op. Als ik het goed heb, beginnen de scholen in het Noorden terug rond 15 augustus. Ik weet niet of je eind augustus nog kan gaan?

    Ik heb weinig ervaring met Noorwegen.

    Stockholm is een heel mooie stad.
    Vasa is een must-do, maar sla Junibacken maar over als je geen kleine kinderen bij hebt. Je hebt 3 dagen voorzien, en dat is ruim voldoende. tip: bezoek Globen en neem de lift naar de top. andere tip: het stadhuis en uiteraard Gamla Stan.
    Vul 's avonds inderdaad aan met Skansen.
    Het Abba museum schijnt ook wel eens leuk te zijn.

    Kopenhagen: wij hadden de stad op een dagje wel gezien. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je interesses liggen. De kleine zeemeermin is klein en ligt een eindje wandelen buiten het centrum. Volg de Japanse toeristen om ze te vinden.
    Verder: Amalienborg, Nyhavn uiteraard, en Rundetarn.

    Als je op tijd bent, ben je in Tivoli ook wel op een uurtje of drie, vier rond. Zo veel attracties staan er immers niet, en het meeste volk komt later. Naar het schijnt is de sfeer er 's avonds dan weer wel beter.

    Ik vond Bakken wel de moeite, wegens een gemoedelijke kermis-achtige sfeer. Neem een all-in ticket, geniet van de sfeer en het park, en neem je tijd om iets te eten. Ook hier weer: niet zo veel attracties, en omdat er nogal wat bezoek is dat geen all-in kaartje heeft, zijn de wachtrijen niet zo lang. Het is 's avonds ook wat langer open, dus dit kan je misschien nog wel combineren met een andere activiteit.

    Legoland: zie mijn tip ivm schoolvakanties. Zelf waren wij er in de paasvakantie, op een zondag en een maandag. Op zondag alles perfect kunnen doen, en maandag wat re-rides. 's Middags nog iets gegeten en dan naar huis gereden met de auto.
    De tips hierboven waren correct: doe zoveel mogelijk attracties, en gebruik het laatste uur om rond te kijken en iets te eten.
    Wij verbleven in Lalandia, het subtropische zwembad met enorm veel vakantiewoningen, op wandelafstand van Legoland. Niet goedkoop, maar wel de moeite.

    Nog een algemene tip: als je de parken bezoekt voor spanning en sensatie, zal het je ontgoochelen. Probeer gewoon te genieten van de specifieke sfeer in elk park.

    Houd er rekening mee dat alles er nèt iets duurder is dan bij ons. Op restaurant gaan is prijs-kwaliteit een drama, dus ga gewoon iets halen in de supermarkt, of eet in de pretparken.

  10. #670

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    oh ja: neem indien mogelijk een vlucht naar Stockholm Bromma (dus niet Arlanda en zeker niet Skavsta). Kan met SN Brussels. Kleine luchthaven, je wandelt er vlotjes door, en de bus wacht buiten om je naar het Centraal Station te brengen in exact 16 minuten.

  11. #671

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In Stockholm zou ik het Nobelprijs museum eerder schrappen. Persoonlijk vond ik daar niet veel aan.
    Skansen is daarentegen wel een aanrader, en dit ligt vlakbij het Vasa-museum en Gröna Lund.
    Ik herinner me het dierentuin-gedeelte nog alsof het gisteren was.

    Wij hebben daar ook nog het Aquaria Vattenmuseum gedaan. Niet zo groot, maar als je wat tijd over hebt is dit wel ideaal om te combineren.

  12. #672

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een vraag over coaster-count, ik weet niet meteen waar ik ze elders kan stellen: sinds de nieuwe lay-out op die site vind ik niet meer terug waar ik mijn lijst met credits (chronologisch) kan zien. Al wat ik kan vinden is een pagina 'geschiedenis' met daarop een kopje 'Lijst op datum gesorteerd' met als uitleg "De precieze volgorde van alle credits met de direct berekende tellingen (zuiver, persoonlijk, totaal)." Dat lijkt me de omschrijving van wat ik zoek.

    Als ik daar echter op klik, krijg ik een lijst gesorteerd op de datum dat ik het credit heb ingevoerd op de site en niet de datum van het credit. Dit is gewoon hetzelfde als de lijst eronder ('Activiteiten', "Alle activiteiten met het resultaat van de op elk moment gelogde totalen (zuiver, persoonlijk, in totaal).") maar dan omgekeerd gesorteerd en met een paar kolommen minder. Redelijk nutteloos dus.

    Of is de lijst die ik zoek tegenwoordig enkel nog voor betalende leden?

  13. #673

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    heeft er iemand ervaring met de winteropening van Phantasialand, zijn de wachttijden aanvaardbaar of is het er een overrompeling ?

  14. #674

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    heeft er iemand ervaring met de winteropening van Phantasialand, zijn de wachttijden aanvaardbaar of is het er een overrompeling ?
    De wachttijden vallen best wel mee, uitgezonderd in de kerstvakantie dan. In de kerstvakantie is het er zo druk als in de zomermaanden naar mijn gevoel. Als je ergens in de week kan gaan (buiten de kerstvakantie) liggen de wachttijden doorgaans wel lager dan gemiddeld. Al moet ik wel zeggen dat die dagen ook steeds drukker en drukker worden in vergelijking met de vorige jaren.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  15. #675

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Eerste weekend is een aanrader.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  16. #676

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K. V. Bekijk Berichten
    Dag 2: Gründa Lund (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?)
    Dag 5+6: Liseberg (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + Universum (of zou dit lukken op 1 dag?)
    Dag 9: Tivoli Gardens (hoeveel tijd moet je ongeveer rekenen om het park te bezoeken?) + ...
    Dag 12: Legoland (ik weet niet of 2 dagen nodig zijn, lees wisselende reacties?)
    Gröna Lund: Een volledige dag, en zeker 's avonds blijven! Héél gezellig park, vind ik.
    Liseberg: Een volledige dag. Twee dagen hoeft niet, maar als er één park in je lijst is waar een tweede dag leuk kan zijn, is het wel Liseberg. Vooral qua attractie-aanbod is dit toch wel het beste park in de lijst.
    Tivoli Gardens: Puur qua attracties is een volledige dag misschien geen must, maar ik vind het park 's avonds ook héél gezellig. Zeker niet te vroeg uit het park vertrekken, dus!
    Legoland: Eén dag is mijns inziens zeker voldoende, al kan je inderdaad wel last hebben van lange wachtrijen... Twee dagen vind ik persoonlijk zeker niet nodig.

    Ik zou vooral aanraden om niet te veel een klassiek pretpark te verwachten zoals je ze bij ons vindt. Liseberg en Legoland vallen wel in dat rijtje. Gröna Lund en Tivoli Gardens niet. Dat zijn echte stadsparken, die het naast de attracties ook zeker van de gezelligheid moeten hebben. Geniet van de sfeer, zet je eens op een bankje, neem je tijd voor een terrasje of om een lekker hapje te eten, slenter eens op je gemakje door het park... En geniet vooral 's avonds van de heerlijke sfeer die in de parken heerst! (Miljaar hé, nu wil ik zelf ook weer terug... )

    Verder ook buiten de parken een leuk tripschema! Geniet ervan!

  17. #677

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Volgend jaar wil ik graag twee opeenvolgende dagen naar Walibi Holland gaan (overnachten doe ik op een camping in de buurt). Maar ik twijfel nog over de maand waarin ik best kan gaan. Juni heeft als voordeel dat veel mensen dan examens hebben, maar voor mij zou eind juli/begin augustus iets beter uitkomen qua praktische regeling (vakantie, het lenen van een auto, etc).

    Volstaan in juli/augustus twee dagen om het hele park gezien te hebben? Of is het dan te druk in Walibi Holland?
    Once you sit back, you never go back.

  18. #678

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Zelfs met drukte is één dag voldoende voor Walibi Holland.

  19. #679

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Inderdaad. Normaliter zou zelfs in de zomervakantie één dag goed moeten lukken. Hou voor de zekerheid een 2e bestemming in het achterhoofd voor de 2e dag.

  20. #680

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Volgend jaar wil ik graag twee opeenvolgende dagen naar Walibi Holland gaan (overnachten doe ik op een camping in de buurt). Maar ik twijfel nog over de maand waarin ik best kan gaan. Juni heeft als voordeel dat veel mensen dan examens hebben, maar voor mij zou eind juli/begin augustus iets beter uitkomen qua praktische regeling (vakantie, het lenen van een auto, etc).

    Volstaan in juli/augustus twee dagen om het hele park gezien te hebben? Of is het dan te druk in Walibi Holland?
    In juni is het altijd best kalm, maar voor de zomervakantie heb ik weinig idee erover. Ik vond het park altijd goed te doen op één dag, zelfs met meer drukte.

    Als je dan toch in de buurt logeert... Harderwijk is een klein gezellig stadje, en ook in de "buurt" heb je wat opties:
    - Flevonice ligt vlakbij en biedt heel wat avontuurlijke dingen aan.
    - Dolfinarium Harderwijk was ook wel eens leuk om te doen, maar heb je wel op een paar uur gezien.
    - Aviodrome is een luchtvaartmuseum / themapark in Lelystad.
    - In Batavia heb je ook een outletcentrum en een scheepvaartmuseum.
    - Ofwel rijd je nog even verder door naar Slagharen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •