Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Lanceringen waarbij de kinetische energie meteen wordt omgezet in potentiële, m.a.w. hoogtewinning, hebben bij mij wel een streepje voor: I-speed, Speedmonster, Red Force, Stealth, Karacho, Lynet, Novgorod, Blue Fire en zelfs onze eigen Anubis en Psykè zijn mooie voorbeelden. Bij verticale beklimmingen krijg ik er dat heerlijke Kuifje naar de Maan-gevoel bij. Dat geldt voor mij helaas veel minder bij de diagonaal gelanceerde Space Mountain.
Ik ken er niet veel van, maar wil toch even een gok wagen: volgens mij is Space Mountain in het nadeel omdat deze tegen de zwaartekracht in moet lanceren. Bij achtbanen met een horizontale lanceerstrook die pas vlak na de eigenlijke lancering verticaal omhoog gaan, heb je dat natuurlijk niet.

jammer om te lezen dat S&S in Europa geen voet aan de grond krijgt Naast de mislukte Ring Racer hebben ze intussen toch genoeg achtbanen gebouwd die wel fatsoendelijk werken? Hopelijk komt een Europees park ook ooit tot die conclusie en besluiten ze er een primeur van te maken.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat er bij Vogel Rok ventilatoren zijn die wind in je gezicht blazen zodat je sneller lijkt te gaan dan echt het geval is. Volgens mij zou dat ook een zeer goed idee kunnen zijn bij een lancering (werkt uiteraard enkel indoor). Of is iemand anders mij al voor geweest en bestaat er ergens als zoiets?