X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welke pretpark is het beste van Europa?

Stemmers
33. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Europa-Park

    23 69,70%
  • Parc Asterix

    3 9,09%
  • Phantasialand

    15 45,45%
  • Disneyland

    3 9,09%
  • Portaventura

    5 15,15%
  • Liseberg

    1 3,03%
  • Alton Towers

    0 0%
  • Blackpool Pleasure Beach

    0 0%
  • Gardaland

    0 0%
  • Efteling

    4 12,12%
Dit is een Meerkeuze Poll
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Beste pretpark van Europa

    Euh? Ik ga er niet mee akkoord maar je eerste en laatste twee redenen kan ik wel begrijpen. Maar niet goed uitgewerkte themazones? Als er nu toch één ding is waar Port Aventura top in is is het hun thematisatie die enorm immersive en prachtig is. Polynesië vind ik één van de prachtigste zones in pretparkland bv.

  2. #2

    Re: Beste pretpark van Europa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Euh? Ik ga er niet mee akkoord maar je eerste en laatste twee redenen kan ik wel begrijpen. Maar niet goed uitgewerkte themazones? Als er nu toch één ding is waar Port Aventura top in is is het hun thematisatie die enorm immersive en prachtig is. Polynesië vind ik één van de prachtigste zones in pretparkland bv.
    Polynesië is inderdaad nog de beste van de hoop. Doorgaans vind ik toch niet dat ze kunnen tippen aan de zones in PHL of EP. In EP voel je je echt meegesleept worden in het land waar je je bevindt. In Phantasialand zijn de thema's dan weer heel creatief en prachtig tot in de details uitgewerkt. Vergelijk de Chiapas-Talocan zone eens met de Mexicozone in PortAventura, ik weet in welke ik het liefst ben.

    Ik wil overigens zeker niet zeggen dat de zones van PortAventura slecht zijn, maar ze zijn gewoon een stuk 'algemener' vind ik. Overigens wil ik ook PortAventura zeker niet negatief bestempelen, want ook in mijn persoonlijk lijstje staan ze mooi op een derde plek.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #3

    Re: Beste pretpark van Europa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    In EP voel je je echt meegesleept worden in het land waar je je bevindt. In Phantasialand zijn de thema's dan weer heel creatief en prachtig tot in de details uitgewerkt.
    Ik ben een enorme phantafanboy en Phantasialand gaat inderdaad beter in de details. Maar wat mij betreft staat PortAventura in theming op totaalvlak toch mijlenver boven beide andere parken. Die themazones zijn gigantisch uitgestrekt én hebben over het hele gebied een coherente stijl én belangrijker: die lopen prachtig in elkaar over. De scheidingen tussen de verschillende zones zijn geniaal aangepakt. Dat is zowel bij Phantasialand als bij Europapark absoluut niet het geval. In het beste geval hebben ze daar een leuke poort die heel duidelijk een scheidingslijn tussen de twee legt. Bij Portaventura heb je verschillende paden die een heel geleidelijke en haast organische overgang tussen twee aangrenzende themazones geeft.
    Toegegeven: de recentere toevoegingen zijn niet meer van hetzelfde niveau. Op dat vlak doet PortAventura het omgekeerde van Phantasialand, zij begonnen met een bijna perfect afgewerkt park en stopten er achteraf een paar visuele miskleunen in die dat effect teniet doen.

    Ik ben wel akkoord met het matige niveau van de attracties daar.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •