X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [TR] Efteling mei 2001 - A trip down memory lane

    @Rickie97: Ik kan me eigenlijk wel heel goed voorstellen hoeveel schrik jij in de Weerwolf gehad moet hebben. Jij was nog jonger dan ik en de Weerwolf lijkt me toch al een klasse hoger dan de Bobslee … en ik vond het al zo eng. Ben jij toen ook in de attractie gestapt zonder echt te beseffen wat je te wachten stond?

    In 2001 had de Bobslee andere karretjes dan nu. De lapbar was gewoon een dikke cilinder, en nergens in het karretje waren er echte handvaten of een grijpstang voorzien. Ik herinner me nog dat ik me uit alle macht aan die lapbar heb vastgehouden hoewel dat dus eigenlijk niet mogelijk was … mijn handen deden er pijn van Maar ik heb nooit spijt gehad van die fameuze rit, in mijn TR lees je waarom!

    Moest ik na die schoolreis wat vaker naar de Efteling gegaan zijn, dan zou ik bijna zeker de Bobslee wel opnieuw gedaan hebben. In de zomer vakantie van 2001 (bezoek met vriendin) sloegen we hem over wegens tijdsgebrek en daarna duurde het tot 2016 voordat ik nog eens in de Efteling kwam. Vijftien jaar is een heel lange tijd: ik was intussen een volwassen vrouw geworden en had in Walibi meerdere achtbanen gedaan die spectaculairder zijn dan de Bobslee. Na al die jaren was de Bob een mythe geworden, hem opnieuw doen had weleens met een flinke teleurstelling kunnen eindigen! Toen besloot ik dat ik de magie van mijn eerste echte achtbaanrit nooit op die manier wil verpesten

    Een paar maanden geleden ben ik met mijn zus en een groep vrienden naar Walibi geweest. Mijn zus was doodsbang in de Weerwolf. Ik heb wel even binnensmonds gevloekt toen na onze rit het fotokot gesloten bleek te zijn! Geen foto dus … jammer, want het zou een geweldige foto zijn geweest denk ik.

    Fijn dat mijn TR in de smaak lijkt te vallen, ik heb het bewust als een soort van verhaal neergeschreven. Op dit forum lees ik vaak tripreports over parken in het buitenland, waarbij elke attractie uitgebreid beschreven en beoordeeld wordt. Ik vind het superinteressant om zoiets te lezen, maar weet dat ik het zelf niet kan schrijven. Ik ga naar parken die iedereen hier allang kent en ik heb te weinig technische achtergrondkennis. Dus moest ik wel een andere invalshoek kiezen. Als ik ooit nog een TR schrijf (waarschijnlijk wel) dan ga ik er opnieuw een soort verhaaltje van maken.
    Once you sit back, you never go back.

  2. #2

    Re: [TR] Efteling mei 2001 - A trip down memory lane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    @Rickie97: Ik kan me eigenlijk wel heel goed voorstellen hoeveel schrik jij in de Weerwolf gehad moet hebben. Jij was nog jonger dan ik en de Weerwolf lijkt me toch al een klasse hoger dan de Bobslee … en ik vond het al zo eng. Ben jij toen ook in de attractie gestapt zonder echt te beseffen wat je te wachten stond?
    Min of meer wel ja. Dat ik de weerwolf gedaan heb die dag is ook de enige attractie die ik me nog met zekerheid herinner. En het reuzenrad stond er toen nog naast en dat was hoger dus dat deed de Weerwolf toch kleiner ogen dan hij eigenlijk is... Ik denk dat het hem vooral aan het feit lag dat het begrip "airtime" mij toen nog onbekend was, en daarop word je toch wel veelvuldig getrakteerd in Weerwolf . Ik had al wel eerder achtbanen gedaan toen, maar niet zo'n grote. Ik vermoed dat ik ook wel calamity mine gedaan heb die dag en ik ben als ik heel klein was ook eens met kerst in Disneyland geweest en heb daar Big Thunder Mountain gedaan. Ik denk dat dat mijn meest intense baan was op dat moment. Anders de achtbanen van Plopsaland in het tijdperk dat daar alleen nog maar kiddiecoasters stonden, de Keverbaan van Bellewaerde... Het engste wat ik toen al gedaan had zal hooguit een wilde muis geweest zijn, in BJL of Walibi Holland ofzo. Je kan je wel voorstellen dat ik Weerwolf serieus had onderschat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    In 2001 had de Bobslee andere karretjes dan nu. De lapbar was gewoon een dikke cilinder, en nergens in het karretje waren er echte handvaten of een grijpstang voorzien. Ik herinner me nog dat ik me uit alle macht aan die lapbar heb vastgehouden hoewel dat dus eigenlijk niet mogelijk was … mijn handen deden er pijn van Maar ik heb nooit spijt gehad van die fameuze rit, in mijn TR lees je waarom!

    Moest ik na die schoolreis wat vaker naar de Efteling gegaan zijn, dan zou ik bijna zeker de Bobslee wel opnieuw gedaan hebben. In de zomer vakantie van 2001 (bezoek met vriendin) sloegen we hem over wegens tijdsgebrek en daarna duurde het tot 2016 voordat ik nog eens in de Efteling kwam. Vijftien jaar is een heel lange tijd: ik was intussen een volwassen vrouw geworden en had in Walibi meerdere achtbanen gedaan die spectaculairder zijn dan de Bobslee. Na al die jaren was de Bob een mythe geworden, hem opnieuw doen had weleens met een flinke teleurstelling kunnen eindigen! Toen besloot ik dat ik de magie van mijn eerste echte achtbaanrit nooit op die manier wil verpesten
    Ik vond hem bij mijn eerste bezoek gisteren alvast intenser dan gedacht. Plaatsen waar het karretje (bijna?) volledig verticaal tegen de wand aanrijdt zag ik niet aankomen Sterk dat je het volhoudt er niet nog eens in te gaan, ik zou té hyped zijn om hem opnieuw te doen, haha.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Fijn dat mijn TR in de smaak lijkt te vallen, ik heb het bewust als een soort van verhaal neergeschreven. Op dit forum lees ik vaak tripreports over parken in het buitenland, waarbij elke attractie uitgebreid beschreven en beoordeeld wordt. Ik vind het superinteressant om zoiets te lezen, maar weet dat ik het zelf niet kan schrijven. Ik ga naar parken die iedereen hier allang kent en ik heb te weinig technische achtergrondkennis. Dus moest ik wel een andere invalshoek kiezen. Als ik ooit nog een TR schrijf (waarschijnlijk wel) dan ga ik er opnieuw een soort verhaaltje van maken.
    Wel ja, het is eens iets anders dan een standaard TR. Altijd leuk Misschien verschil ik hierin wel van de meeste forummers hier, maar TR's (of gewone topics) over parken waar ik mezelf niet meteen zie komen, bijvoorbeeld Amerikaanse, lees ik eerlijk gezegd meestal niet. In tegenstelling tot TR's van parken in de buurt: hoeveel er ook over verschijnt, ik zal het altijd interessant vinden om te lezen om te zien of er dingen instaan die ik nog niet wist of meningen die verschillen van de mijne of zo. Dat zal wellicht al wel opgevallen zijn op basis van op welke posts ik reageer en welke niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •