Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Dit is dan ook absoluut geen rafting river of wildwaterbaan, maar echt een volstrekt ander type met het doel een compleet andere ervaring te creëren. Uiteraard hebben enkele kermisexploitanten hun marketing skills gebruikt om het te verkopen als een rafting river, maar dat maakt het nog niet de waarheid.
Ik beweer nergens dat een rapid slide en een ’klassieke’ rapid hetzelfde zijn. Maar voor het gros van de bezoekers zouden beide attractietypes - zeker op het eerste zicht - onderling inwisselbaar kunnen zijn, denk ik dan. Zelf zie ik zo’n raft-slide toch vooral als een goedkoper (ogend) en minder ruimte innemend alternatief voor een rapid. Behalve P.Ast. en binnenkort dus ook Bellew. ken ik immers weinig parken in Europa die beide attractietypes aanbieden. En ja, ik weet dat er ook minderwaardige rapids zijn, Energylandia telt zelfs twee miskleunen. En ja, ook ik beleef meer lol bij Oxygenarium dan bij El Rio. Nuance als tegengif voor opdringerige waarheid-verkondigers.

Terecht wordt elders hierboven ook verwezen naar die rubberbootjes-op-glijbaan attractie en gesuggereerd dat het nieuwste project van Bellewaerde misschien de opvolger is van de nog actieve Big Shute. Los van het verlies de Keverbaan en het omliggend terrein, lijkt het dat wel een upgrade. Net zoals Wakala mogelijk als een upgrade van de Keverbaan kan worden beschouwd.

Ik ga die functieloze westernzone (die misschien ten dele herreist in de theming van de rapid-slide) niet missen. Maar zoals meerdere forumleden had ik hier liever een upgrade van de boomstam-attractie gezien. In een niet zo fijn scenario gaat de River Splash binnenkort op de schop en moeten we de rapid-slide als vervanger zien.