X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 66

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Ik word krankjorum van die anders zo ordelijke mo... eh Duitsers! De nationale noodrem is er om nationaal één en ander op elkaar af te stemmen. Die zou bij dalende incidenties steeds minder van kracht zijn. M.a.w. hoe lager de incidenties, hoe meer de regio's qua beleid kunnen verschillen, ook al zijn de incidenties over heel het land momenteel grotendeels gelijkaardig: rond of onder de 10 per 100.000 per week.

    En met regio's worden niet enkel de deelstaten bedoeld. Zo beslissen de Kreisen (arrondissementen) bijvoorbeeld of voor een toeristische overnachting een attest moet worden voorgelegd. Van heel onze geplande 15-daagse rondtrip van west naar oost (mogelijk even over de Poolse grens) und zuruck, is de enige locatie waar sinds kort geen test wordt geëist voor overnachting of all places ... hartje Berlijn!!! Mijn enige verklaring is dat daar de schoolvakantie overmorgen begint, wat de druk om te versoepelen verhoogt. Hier een handig overzicht van de schoolvakanties per deelstaat.

    Als mijn hypothese klopt, zal NRW mogelijk vroeger versoepelen dan B-W voor verblijf ... en misschien ook voor pretparken. Hier een overzichtelijk artikel van de eisen voor een bezoekje aan een tiental pretparken in Dui. Merk op dat men vaak meldt "lokale incidentie onder de 35 dus geen attest vereist." In de praktijk lijkt dat eerder pure willekeur. Ik las elders dat NRW een onderscheid maakt tussen attracties van regionaal en van (inter)nationaal belang en om die reden MPG, PHL en FF een test-eis oplegt.

    Snappen wie kan: Sea Life Oberhausen (95 % indoor): geen attest vereist, buur Lego Discovery: wel attest vereist, buur Aqua Park: wel test vereist, gigant Tropical Islands: geen test vereist. Dat laatste wordt verantwoord door de lage regionale incidentie in Spreewald. Alsof de meeste bezoekers regionale bosbewoners zijn ...

    Over het als dan niet gratis testen van Ausländers bestaat zo mogelijk nog meer oneensgezindheid. Regio's met brave buren (lees: Zwi, DK en Oos) lijken hier gewilliger in dan andere grensregio's. Onder het motto 'Eigene Volk zuerst' kost een gratis Bürgertest op de parking van MPG voor buitenlanders € 18 p.p. terwijl PHL er € 27 voor vraagt. Volgens OOO kan je dit omzeilen door te faken dat je Duitser bent, maar dat durf ik niet. En op een gratis Belgische test vanaf 28 juni hoop ik al helemaal niet meer. Dat wordt geheid een Smartschool-tijdens-afkoelingsweek scenario.


    Bron foto: https://www.bavc.de/aktuelles/2042-t...m-corona-chaos
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 22-06-21 om 20:27.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •