X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 1214

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De kerk heeft in Duitsland nog een dikke vinger in de pap qua beleidsvoering...
    Het is in het verleden al vaak bewezen dat mensen die met korting komen, graag meer uitgeven aan F&B.
    Dat eerste lijkt me sterk: er zijn toch genoeg zaken die wel jaarrond op zondag openen. Het lijkt me sterk dat er dan voor pretparken een uitzondering zou zijn?

    Was het punt ook niet dat goedkoop, goedkoop volk trekt? Toen Slagharen zijn overdreven kortingen terugschroefde stegen ook de uitgaven in het park. Daar gaat de redenering van korting = meer parkuitgaven dan niet op.

    In mijn idee had die kortingsactie vooral tot doel bezoekers beter te spreiden over het jaar. Dat ze nu wegvalt lijkt me vooral een aanwijzing dat het park veel bezoekers verwacht/ zijn nieuwigheid niet aan halve prijs in de markt wil zien.

  2. #2

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Buiten het verdwijnenen van de 1x2 actie lijkt het me ook goed om te vermelden dat de openingstijden van het park zijn aangepast. Het park zal niet meer om 9:00u openen, maar nu steeds om 10:00. Er staat verder geen vermelding gemaakt van attracties die later openen, dus ik ga er van uit dat om 10:00u ook al direct alles open is. Een uurtje eerder alvast beginnen aan MaC of CA zit er dus niet meer in.

    Daarentegen is het park op de meeste dagen wel geopend tot 19:00. Sluit dus ook een uurtje later. Wel zijn ze op rustige dagen (en dat is echt enkel door de week) maar tot 18:00u open - Gelijk elk ander park dus. In de zomermaanden is het park nog steeds tot 20:00u open.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat eerste lijkt me sterk: er zijn toch genoeg zaken die wel jaarrond op zondag openen. Het lijkt me sterk dat er dan voor pretparken een uitzondering zou zijn?

    Was het punt ook niet dat goedkoop, goedkoop volk trekt? Toen Slagharen zijn overdreven kortingen terugschroefde stegen ook de uitgaven in het park. Daar gaat de redenering van korting = meer parkuitgaven dan niet op.

    In mijn idee had die kortingsactie vooral tot doel bezoekers beter te spreiden over het jaar. Dat ze nu wegvalt lijkt me vooral een aanwijzing dat het park veel bezoekers verwacht/ zijn nieuwigheid niet aan halve prijs in de markt wil zien.
    Voor de volledigheid: De invloed van de kerk is in Duitsland erg verschillend afhankelijk van Regio. Er zijn regio's die beduidend kerkelijker zijn dan anderen. De regio Keulen is helaas behoorlijk kerkelijk. Je ziet ook dat op zondagen vrijwel geen winkels open zijn.

    Leuke anekdote uit PHL:
    Toen de Afrikanse beelden vanuit Kameroen in het park aan kwamen, waren de Afrikaanse medewerkers bang en durfden ze niet verder te werken aan het Afrikaanse dorp. PHL heeft toen een Sjamaan of Medicijnman (of whatever het genoemd wordt in Kameroen) over laten vliegen om wat "magie" te doen op die poppen zodat ze ongevaarlijk zouden zijn en de medewerkers weer verder zouden werken.

    Niet veel later belde de Keulse kerk op om te vragen waar PHL nu precies mee bezig was, want dit was absoluut niet Christelijk!

    Hoe de kerk dit weet, weten de medewerkers van het park tot op heden niet. Maar de kerk heeft dus wel aardig wat macht en duidelijk overal ogen en oren in die regio.

    Hoe dat verder precies allemaal in de steel zit weet ik niet. Aqualand mag bijvoorbeeld wél jaarrond open zijn. PHL krijgt in elk geval de vergunning er niet voor met als reden dat er anders te veel zondagen geen rustdagen meer zijn (misschien omdat men in Aqualand wél tot rust kan komen?)

    ==========================

    Je kunt goed gelijk hebben over het goedkoop volk trekken. Echter blijven ze wel nog steeds flink korting geven. Nogthans is er een periode geweest waarin PHL dat voortreffelijk voor elkaar had. De entreeprijs was destijds erg hoog, wat veel jongeren (die vaak vandalisme en eigen eten mee brengen) buiten hield. Echter de prijs voor kinderen tot 12 jaar was toen bizar laag, wat het park uitzonderlijk aantrekkelijk maakte voor families.

    Nu is het park gewoon alom duur, tenzij je een voorverkoop ticket of ticket via Social Deal hebt. Maar wellicht dat dit genoeg is om "goedkoop volk" buiten te houden. Ik heb er toch al genoeg vandalisme gezien en vind dat steeds erg spijtig.

    Hoe dan ook heb ik het idee dat ze vooral aan het kijken zijn wat goed werkt. Wat verandering kan tot verbetering leiden. Wie weet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •