Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

De variant van Mack op het type heeft meer capaciteit, maar is ook duizend keer onaangenamer. Als ze de boel gaan vervangen hoop ik vurig dat ze niet zoiets als vervanger in hun hoofd hebben zitten. :-p
In welk opzicht vind je de versie van Mack onaangenamer? Gewoon nieuwsgierig, want ik vind ze wel een stuk toffer eigenlijk. Heideparks Bobhan blijft mijn favoriete bobslee!

De Bob in de efteling: ik vind het nog steeds een heerlijk baantje en als de coaster open is slaag ik hem nooit over. Daar moet wel bij gezegd worden dat dat vooral aan de (niet erg gekende) SRL ligt, maar het gebeurt ook vaak dat ik hem meerdere keren per bezoek doe puur voor de fun. Toch is de emotionele waarde voor mij niet héél erg hoog en vind ik hem niet meer in de Efteling anno 2017 passen (al wint hij het voor mij op vlak van storytelling van de coasters in het park).

Het word (terecht) opgemerkt dat de baan er lelijk bijstaat, en daar sluit ik me bij aan. Ik zou er geen traan om laten om het stationsgebouw te zien verdwijnen. Wat ze recent echter met de Steenbok (het aansluitende horecapuntje) hebben gedaan, is echter prachtig en als er een vervanger voor de Bob zou komen zou ik dit dus in hetzelfde thema stoppen zodat de Steenbok onaangeroerd kan blijven.

Dus zou ik de baan behouden of vervangen? Vervangen, op de voorwaarde dat Pandadroom ook verdwijnt en de nieuwe achtbaan gebruik maakt van de hele lap grond. Zo krijg je een veel groter terrein om de nieuwe (uiteraard familiaal gerichte) achtbaan in te 'verstoppen', zodat de rit verassend blijft. Bovendien compenseert de verdwijning van Pandadroom het verdriet van het verdwijnen van de Bob ruimschoots.

Qua vervanger dacht ik aan een ESC van Zierer, met tirolerthema en droptrack, en waarom niet: ineens een (familiale) lancering erin, naast een start met een klassieke lifthill. veel thema onderweg, toch nog een behoorlijk heftige rit en een thema Efteling waardig. Ik word zowaar enthousiast van mijn eigen fantasie!