Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
2019: kinderzone wordt opengewerkt, met nieuwe kiddiecoaster, waarschijnlijk coccinelle
Dit klopt niet helemaal. Coccinelle zal verdwijnen van de huidige locatie en later ergens anders in het park opnieuw worden opgebouwd (normaal bij de Weerwolf), maar de nieuwe kiddiecoaster in de kinderzone is weldegelijk een nieuwe achtbaan. Het gaat daarbij om een instapcoaster voor de allerkleinsten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
de voormalige plaats van Tornado/Vertigo is trouwens niet belicht en wordt dus ook niet gebruikt in deze plannen. Dit is toch een vrij aanzienlijke zone, die loopt van Calamity Mine tot Weerwolf (ok, de Dijle kronkelt daar wel veel, maar dat is gemakkelijk op te lossen). En die is vrij centraal in het park gelegen. Zal dit dan de plaats zijn voor de attractie in 2022/2023?
Ik geloof dat die zone voor nóg later gereserveerd wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
Is er iets gezegd geweest over de mascotte? Want op de concepten kan ik niet goed zien of de kangoeroe daar ergens aanwezig is.
De mascottes blijven gewoon de mascottes van Walibi. Het verhaal draait niet meer rond hen, maar ze verdwijnen zeker niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
Mij lijkt het dat de site van de Vertigo ook gebruikt gaat worden om de megacoaster enkele bochten te laten nemen. Zo'n megacoaster heeft toch wat plaats nodig om een keerbocht aan te leggen. Steikem hoop ik op een Intamin of Vekoma. Op de megacoaster van EP verkreeg ik enkele jaren geleden nu niet zo'n grote kick.

Wat ik me ook afvraag is, ofdat er ook attracties gaan verdwijnen?
De zone van Vertigo zal niet gebruikt worden voor de megacoaster, want die komt te liggen op een stuk dat totnogtoe niet tot het park behoort.

De enige attractie die zal verdwijnen (volgens de huidige plannen) is de parktrein. Op de plaats waar het spoor nu voor Aqualibi loopt zal bijvoorbeeld een pad aangelegd worden. Er is geen plaats meer voor de parktrein, maar dat is maar een klein verlies. Coccinelle verdwijnt eventjes uit het parkbeeld, maar die keert op een andere plaats in het park wel terug.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
Weetje wat er mij opvalt aan de concept art van de coaster? Ik vind hem gelijkaardig aan Expedition Geforce. Geen idee als het gewoon een interpretatie van een coaster is of echt al de lay-out...
Die concept art is nog maar voorlopig, en ik zou mij daar dus nog niet op vastpinnen. Uiteindelijk zal die coaster pas over 4 jaar openen, dus die lay-out en de exacte thematisering liggen nog niet vast.