Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
Remmen van achtbanen werken op luchtdruk.
Ik heb hier nog al eens de werking van een Vekoma-rem getekend en kreeg, raar maar waar, tegenwind dat het foutief was . Terwijl ze écht wel zo werken .

Een veer trekt de remmen permanent open
Ik dacht dat die remmen juist standaard permanent dicht waren. Wat Michielsken ook zegt dus.

Ik weet dat de noodremmen op Vekoma-boomerangs tussen kettinglift en looping altijd pssscht zeggen als ze opengaan omdat de trein hoog genoeg is om de looping te halen. Het sluiten doet gewoon klak. Dat klinkt ook echt als de druk die ontsnapt, die klak als de lucht die in het luchtkussen gaat. Maar wat gebeurt er dan bij bijvoorbeeld een stroomuitval? Stel je een achtbaan met twee treinen voor, één staat in het station en de ander is aan het rijden en de elektriciteit valt uit. Dat die niet wordt geremd wil je dan toch liever niet hebben neem ik aan

Jouw systeem met een rem die niet goed werkt en dat de andere dan in werking treden... Stel je een stroomuitval voor, werkt dat dan ook?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
Ik ken écht geen enkele die volledig op magnetische remmen werkt. Snelheidsremmers zijn vaak magnetisch. Maar noodremmen zijn dat bij mijn weten nooit.
Pulsar heeft magnetische noodremmen op de uiteindes van de spikes.

Er is een verschil tussen noodremmen en holding brakes. Magneten doen als noodrem ook prima wat ze moeten doen, holding brakes zijn dan gewoon om de trein stil te houden. En ook hier weer een reden waarom ik het logischer vind dat gesloten remmen de rusttoestand van een rem zijn: holding brakes moeten uiteraard lang dicht kunnen blijven. Anderzijds denk ik dat je met luchtdruk toch wel harder kan remmen dan met veren.

(maar heren, 't is zeer interessant, maar ik denk dat jullie nu al meer dan een pagina offtopic aan het kletsen zijn )