X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2018

    Wachtrijen vroeger sluiten zodat de attracties tegen sluiting leeg zijn vind ik al erg genoeg, maar dan ook nog eens gaan liegen over de wachttijd zodat je de attracties nog vroeger dicht kunt gooien... Dat is een 'toppark' toch echt niet waardig. Jammer dit, Efteling komt hier bij zijn bezoekers veel te makkelijk mee weg.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Wachtrijen vroeger sluiten zodat de attracties tegen sluiting leeg zijn vind ik al erg genoeg, maar dan ook nog eens gaan liegen over de wachttijd zodat je de attracties nog vroeger dicht kunt gooien... Dat is een 'toppark' toch echt niet waardig. Jammer dit, Efteling komt hier bij zijn bezoekers veel te makkelijk mee weg.
    Goh, ik weet niet of ik het hier helemaal mee eens ben.
    Topparken liegen wel vaker over wachttijden. Zo is de reële wachttijd bij Disney attracties (in de parken wereldwijd) gemiddeld 20% minder lang dan aangegeven (en dat de hele dag door) omdat dit de klanttevredenheid ten goede komt. Het is namelijk leuk om uit een attractie te stappen nog voor de wachttijd waar je mentaal op voorbereid was verstreken is. En vaak zal Disney ook kunstmatig wachttijden in bepaalde delen van het park verhogen om aan betere 'crowd control' te doen. Stel dat al het volk zich in Fantasyland bevindt maar het is nog rustig in Discoveryland, dan verhogen ze wachttijden in Fantasyland om het volk beter te spreiden (wat uiteindelijk beter is voor de goede doorstroming in het park).

    Universal en Six Flags leggen de wachttijden soms 40 tot 60 minuten hoger dan de echte wachttijd (en dat de hele dag lang). Om zo de verkoop van voorsteek-passen te stimuleren (of de klanttevredenheid van zij die er reeds eens kochten mee omhoog te schroeven). En zij die toch de gewone rij trotseren zullen achteraf blij zijn dat hun wachttijd niet zo lang was.

    De techniek is dus zeker niet iets waar topparken zich voor schuwen. En in het geval van de Efteling (of andere parken) wil ik best begrijpen dat ze een kwartier voor sluiting mensen wat willen 'ontmoedigen' om nog een rij in te gaan. Een groot verschil met het tot voor kort 'weigeren' van bezoekers net voor sluiting. De regel is nu zeer helder: Wil je hem doen, dan kan je tot sluiting in de rij.

    Zij die schrikken van '40 minuten' kiezen dan zelf om hem niet te doen. En zij die kiezen om toch 40 minuten te wachten en na een kwartier reeds in de attractie zitten zullen zeer blij zijn dat het geen 40 minuten was. In ieder geval, de klanttevredenheid zal er niet onder leiden, en dat lijkt me voldoende om zulk een regeling te verantwoorden. Alles kent zijn grenzen.
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 26-06-18 om 12:34.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •