X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 12 van de 18 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 240 van de 341
  1. #221

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Afgelopen zaterdag in Toverland ook heel veel Duitsers en Belgen gehoord.

  2. #222

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Hans Bourlon heeft net in VTM Nieuws gezegd dat men bij de overheid zal lobbyen om de pretparken wat vroeger open te mogen laten gaan om een testfase te kunnen inlassen vooraleer de zomervakantie van start gaat.

    Marc Van Ranst zei overigens nog dat hij eigenlijk niet echt graten zag in een heropening op 8 juni.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #223

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    En dat is het net. Van Ranst ziet geen graten in de vroegere openingen van pretparken omdat de dierentuinen ook reeds open zijn en daar verloopt alles goed. Waarschijnlijk heeft hij ook een beetje de parken in de buurlanden in het oog gehouden en ook daar gezien dat er geen noemenswaardige problemen ontstaan.
    Maar een andere viroloog, ik kan me de naam niet direct voor de geest halen, geeft een negatief advies en zou zelfs de dierentuinen terug sluiten en alles dicht houden tot het einde van het jaar.
    En eerlijk gezegd, bij de GEES zijn het precies ook niet allemaal grote lichten. Samenkomen met 10 mag maar ergens op een bankje zitten mocht niet. Dat laatste wordt nu al aangepast.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  4. #224

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Na de beslissing om de pretparken in België maar ten vroegste op 1 juli te heropenen, blijf ik toch wel met wat vraagtekens zitten:
    Heeft de pretparksector van ons land niet genoeg geijverd bij de GEES? Is er te weinig gelobbyd geweest (cfr. oa. de horeca, tweedeverblijvers, ... )?
    Wie vertegenwoordigt de sector in België eigenlijk?
    Was het voorstel misschien niet voldoende gemotiveerd om een heropening per 8 juni mogelijk te maken?
    Is de voorgestelde aanpak te anders t.o.v. van onze buurlanden (waar de pretparken wel groen licht kregen)?
    Laatst gewijzigd door Polletje; 04-06-20 om 16:05.

  5. #225

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik was behoorlijk verbaasd toen ik het gisteren hoorde, maar 1 juli is wel beter dan 1 augustus! Wel goed dat ze bij Plopsa meteen verdere stappen ondernemen om toch met te mogen testweekends te werken voor de echte heropening op 1 juli. Dat is trouwens nog zoiets wat ik niet goed begrijp... Alle andere maatregelen (op moederdag na) startten telkens op een maandag, zodat de drukte wat gespreid zou worden. Bij de GEES zijn ze volgens mij vergeten dat de zomervakantie op 1 juli start en dan niemand meer naar school moet of mag gaan!

    Maar er zijn nog enkele zaken die ik niet begrepen heb...
    - Grenzen open, maar onze zwembaden, cinema's en pretparken blijven gesloten. Tuurlijk gaan gezinnen de grens oversteken naar Efteling of Toverland (ik zag vandaag al reclame 'Welkom terug Belgen' op Facebook van de Efteling)
    - Fitnesscentra open, maar zwembaden gesloten. In fitnesscentra wordt veel getraind op verschillende toestellen, wat het nodige zweet mee produceert. Alsof iemand bezweet zijn toestel na het gebruik zal ontsmetten zonder enig risico te vormen? Laat staan dat je elk toestel telkens opnieuw zal ontsmetten? Neen, hier heb ik echt geen begrip voor!
    - Escaperooms mogen open, maar cinema's moeten nog wachten? Akkoord, je bent met een kleinere groep deelnemers in een kleinere ruimte, maar je raakt er veel meer aan dan in de cinema, waar je verspreider kan zitten. En het gezelschap dat meegaat lijkt mij toch hetzelfde?

    Nuja, als we allemaal blijven klagen zullen ze misschien toch toegeven? Misschien moeten we de overheid in gebreke stellen? Toen tweedeverblijvers dat deden, kon het plots snel allemaal...

  6. #226

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik snap de beslissingen van de overheid ook totaal niet. Ik denk ook wel dat een ingebrekestelling kan werken als alle parken in België meedoen. Iemand is ook al een petitie gestart om de parken zo snel mogelijk open te krijgen. Wie wil kan deze op de volgende link ondertekenen: https://secure.avaaz.org/nl/communit...n_moeten_open_

  7. #227

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Intussen hebben zowel Tropical Islands als Rulantica aangekondigd in Juni open te gaan.

    Ik vraag me af hoe dat dan zit. Normaliter moet je in Duitsland indoor een masker op. Dat zal uiteraard voor zwembaden niet werken. In supermarkten en dergelijk zie ik tot dusver bar weinig Duitsers zich aan die anderhalve meter houden.

    Inmiddels mogen in Nederland de sportbaden weer open. Maar wel met maximaal 20 personen. Douchen mag niet (moet je maar thuis doen) en iedereen moet binnen baantjes blijven en daarbij afstand houden. Snelheid moet je dus aanpassen en je mag elkaar niet inhalen.

    Toch opmerkelijk hoe volstrekt langs elkaar diverse Europese landen werken met zoiets.

  8. #228

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    In fitnesscentra wordt veel getraind op verschillende toestellen, wat het nodige zweet mee produceert. Alsof iemand bezweet zijn toestel na het gebruik zal ontsmetten zonder enig risico te vormen? Laat staan dat je elk toestel telkens opnieuw zal ontsmetten? Neen, hier heb ik echt geen begrip voor!.
    Ik heb vandaag heel strikte fitness-voorwaarden vernomen van m'n coach. Voorlopig enkel pure cardio-training: da's fysiek maar voor 20% van de vaak oudere klanten weggelegd. Bovendien aan beperkte capaciteit, met iets minder toestellen die verder van elkaar staan. Om de 20 minuten verplicht wisselen van toestel, dat je natuurlijk eerst zelf moet reinigen bij de aanraakpunten. En verplicht twee eigen handdoeken meebrengen: één permanent voor op de handvatten/beugels van een toestel en een voor je lichaamszweet. De sanitaire zones blijven gesloten. Of dit zonder besmettingsgevaar is: natuurlijk niet. Maar ondergetekende is al 5 kg bijgekomen van het zittend werken dicht bij de voorraadkast. Dat is ook niet zonder risico.

    @coasterfrenzy: Allemaal een duikmasker op met snorkel? Volgens mij is er wel enig 'contact'gevaar in een wildwaterbaan. Aanschuiven voor een glijbaan zal zoals in de pretparken en warenhuizen moeten. Alleen ... zwembaden hebben daar veel minder plaats voor. 10 keer anderhalve meter en je staat bij wijze van spreken aan de andere kant van het zwembad. Dan heb je nog van die trappen die naar meerdere glijbanen leiden. Tikibad is er een ongelukkig voorbeeld van.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 04-06-20 om 23:16.

  9. #229

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Intussen hebben zowel Tropical Islands als Rulantica aangekondigd in Juni open te gaan.

    Ik vraag me af hoe dat dan zit. Normaliter moet je in Duitsland indoor een masker op. Dat zal uiteraard voor zwembaden niet werken. In supermarkten en dergelijk zie ik tot dusver bar weinig Duitsers zich aan die anderhalve meter houden.

    Inmiddels mogen in Nederland de sportbaden weer open. Maar wel met maximaal 20 personen. Douchen mag niet (moet je maar thuis doen) en iedereen moet binnen baantjes blijven en daarbij afstand houden. Snelheid moet je dus aanpassen en je mag elkaar niet inhalen.

    Toch opmerkelijk hoe volstrekt langs elkaar diverse Europese landen werken met zoiets.
    Het is inderdaad vreemd dat de regels per land zo verschillend zijn! Maar los van de sportbaden, zijn o.a. Tikibad en Aqua Mundo's toch ook weer open? En daar heb je toch geen sportbaden met baantjes?

  10. #230

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Vandaag in Het Nieuwsblad: Ook de ‘hoofdrolspelers’ van corona lossen de teugels: “Eindelijk met zoon naar Efteling”

    Na maanden strijden tegen corona: de protagonisten aan het woord
    Ook de ‘hoofdrolspelers’ van corona lossen de teugels: “Eindelijk met zoon naar Efteling”
    We gaan maandag een nieuwe fase in, met een flink aantal versoepelingen. Misschien zit jij al in de kroeg, knuffel je tien vrienden dood in je bubbel of ga je volgende week kamperen met je lief. Maar wat zijn de plannen van zij die al maandenlang dag en nacht in de weer zijn in de strijd tegen corona?

    Viroloog Marc Van Ranst: “Eindelijk met mijn zoon naar de Efteling”

    Wat wordt je eerste horecabezoek?

    “Waarschijnlijk een broodje of slaatje maandagmiddag bij Sara’s, een koffieshop in Leuven. Ik ga proberen weer meer tijd te maken om te lunchen, al ga ik maandag nog wel op mijn eentje.”

    Wie mag in je uitgebreide bubbel?

    “Dat is een moeilijke vraag, ik heb er totaal nog niet over nagedacht. Heb ik zelfs tien vrienden? Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik niet onmiddellijk een feestje ga houden. Tot nu had ik mijn bubbel van vier gewoon thuis, meer was het niet.”

    Wat zijn je vakantieplannen?

    “Vorig jaar ging ik naar de Ardennen, het jaar daarvoor naar Nederland. Nu ben ik niet van plan iets te boeken, want ik reken erop dat er nog wel wat werk in het labo zal zijn. Eventueel moeten we ook vaccinatiecampagnes voorbereiden, dus ik weet niet of virologen veel tijd voor vakantie zullen hebben. Al ga ik wel eens met mijn zoon naar de Efteling in Nederland. We zijn grote fans en gaan normaal enkele keren per jaar, maar dat is nu alweer een tijd geleden.”

    Maggie De Block: “Ik werk nog elke dag”

    blahblahblah

  11. #231

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    En terwijl bij ons de parken gesloten zijn draaid de reclamecampagne voor de Efteling weer volop. Al regelmatig reclame gezien op tv.
    Hier kan je als Belgisch park toch echt niet blij mee zijn. (Efteling kan hier natuurlijk niets aan doen, enkel de slechte beslissingen van onze politiek)

    Nog eventjes en ze kunnen hier ook terug open.

  12. #232

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De kogel is door de kerk, de Zweedse pretparken mogen niet open (volgens de site met de drie 0's). Fans van Gröna Lund en Liseberg kunnen hun bezoekje dus maar beter uitstellen tot 2021. Wel bizar gezien de attracties in dierenparken dan wel open mogen zijn, al mogen er maar 50 personen tegelijk in het gebied zijn.

  13. #233

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    De kogel is door de kerk, de Zweedse pretparken mogen niet open (volgens de site met de drie 0's). Fans van Gröna Lund en Liseberg kunnen hun bezoekje dus maar beter uitstellen tot 2021. Wel bizar gezien de attracties in dierenparken dan wel open mogen zijn, al mogen er maar 50 personen tegelijk in het gebied zijn.
    Wel goed informeren er mag in elke van die dierenparken maar een achtbaan open

  14. #234

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    In Engeland kunnen vanaf 4 juli de parken weer open. Dat Schots park is trouwens gered en gaat binnenkort weer open onder een nieuw management.

    Lightwater Valley heropent op 18 juli zonder Ultimate, Raptor en de Starflyer voor de rest van het seizoen. Daar lijken de zaken toch niet goed te gaan.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  15. #235

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Nieuw Management had dat park wel nodig. Er zit zeker potentie in, maar het had meer weg van een oud ijzer handelaar, dan van een pretpark.

    Lightwater Valley heeft ook enorm veel potentie, maar kampt al jaren met financiële problemen. Dit park heeft een enorme kapitaal-injectie nodig dat het park opwaardeert tot een resort dat de moeite loont om ook van verder te komen.

    Idealiter zie ik Flamingoland en Lightwater Valley tesamen naar een nieuwe eigenaar gaan om zo elkaar te versterken. Hotel erbij: 2-dagen-2-parken tickets verkopen en zorgen dat voor beide parken het niveau van die aard is dat mensen ook vanuit London er naartoe willen trekken (met hotelovernachting).

  16. #236

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Phantasialand zal 3 weken langer open blijven en meteen overgaan in het winterseizoen. Met andere woorden, het zomerseizoen duurt tot 20/11. Gasten hebben dus meer kans om langs te komen en tegelijk kan er misschien wat goedgemaakt worden op financieel vlak.

    Bron: parkerlebnis.de

  17. #237

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    En ook Bellewaerde zal extra lang te bezoeken zijn. Ze openen deze winter opnieuw de deuren tijdens de kerstvakantie. Enkele jaren geleden hebben ze dit ook al eens 4 jaar lang gedaan.

  18. #238

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Bellewaerde was in December 2005 tot december 2009, 5 jaar open. Nu gaan ze het terug doen. Maar wat me opvalt. Hun openingsuren werden veranderd voor nu, augustus. Waarschijnlijk te maken met de slechte coronacijfers.

  19. #239

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlinderke Bekijk Berichten
    Maar wat me opvalt. Hun openingsuren werden veranderd voor nu, augustus.
    Bedoel je de nocturnes die verdwenen zijn op de zaterdagen van augustus?
    Afgelopen zaterdag was er amper iemand in het park tijdens de laatste uren, het heeft dus weinig zin om het park zo laat open te houden...

  20. #240

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Als het zo is, begrijp ik het. Hoe zijn de bezoekersaantallen in Plopsaland tijdens de avond openingen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •