Vandaag voor de eerste keer naar Toverland gegaan en wist niet goed wat ik daar mocht verwachten maar ze hebben mij echt wel aangenaam verrast met de variatie van het aanbod van attracties. Het is nog geen groot pretpark maar ik weet zeker dat dit een top park word want ze hebben er toch al een aantal toppers naar mijn mening zoals Fenix en Troy.
Ook was ik aangenaam verrast door de vriendelijkheid van het personeel heel behulpzaam en ook u steeds vriendelijk begroeten met elke attractie daar kunnen bepaalde parken wel van leren. Maar goed de reden waarom ik de stap heb gezet om vandaag te gaan was natuurlijk om het nieuwe themagebied Avalon te ontdekken waar we de nieuwe attracties Fenix en Merlin’s Quest kan terugvinden.

Fenix:
In 1 woord een fantastische baan er zit veel snelheid in de baan en ook genoeg airtime de treinen zijn ook heel mooi ontworpen het plaatje klopt daar volledig, de wachtrij zelf is heel mooi gethematiseerd echt van een hoogniveau enkel had ik beetje probleem mee dat het op sommige plaatsen wel heel donker was en dat je niet goed zag waar je moest stappen ofwel lag het aan mij. Verder in de wachtrij moet je uw keuze maken waar je wil zitten en laten ze u maar met mondjesmaat toe in het station zodat het niet te vol zou staan maar vandaag was dat geen probleem doordat er niet zo heel veel volk was en daardoor heb ik 3x mogen blijven zitten. Ik heb zowel Fenix backseat als frontseat gedaan mijn voorkeur gaat uit naar backseat waar je veel meer airtime hebt dan frontseat.
Vandaag heb ik toch wel gemerkt dat de coaster nog heel veel kinderziektes had want hij is redelijk veel stilgevallen vandaag en meestal was dat op de lifthill maar zoiezo dit wordt echt een topper in de benelux of zelf in europa ( maar dat is waarschijnlijk een grote uitspraak)

Merlin’s Quest.
Ook deze had veel storingen vandaag waardoor die paar keer stil lag op zich een heel mooie toevoeging en het plaatje klopt volledig met het themagebied Fenix die raast u voorbij terwijl je in de boot zit nadien kom je in het darkride gedeelte en ik kan zeggen dat het daar ook van een hoog niveau is galleen spijtig dat er een scene niet werkte waar de gordijnen dicht bleven ook bij de 2de rit en ook werkte hun amatronic boom niet en dat is spijtig want dat is toch hun paradepaartje in het darkride gedeelte.
Zelf had ik het darkride gedeelte langer verwacht want ik vind het vrij kort en dat is wel een beetje spijtig dat hoorde ik nog van andere mensen in de boot.