Rechtstreeks van op Google:
Inbraak. Inbraak is het illegaal openbreken van een gebouw of een object om dit binnen te gaan. Als binnengaan niet de bedoeling is, dan spreekt men eenvoudig van vernieling. In juridische taal wordt ook wel over braak gesproken, en geldt het als een strafverzwarende omstandigheid bij diefstal.
Ik beschouw hun praktijken dus wel als inbraak. Als je goed kijkt naar de video slaan ze op de vlucht en houden ze weinig rekening met de hekkens die er staan. Schade kan hier dus wel voorgevallen zijn. Aan de klok hebben ze ook geprutst, dus kan hier ook schade aan zijn. Hoe ze met die boot naar beneden gleden op het droge kan volgens mij ook niet supergezond zijn (laat staan met het gewicht van 3 volwassen mannen). Gelukkig dat er op tijd een alarm afging, want stel je voor dat ze nog meer geprutst gingen hebben?

Ik heb lang niet alle video's bekeken - ik ken genoeg interessantere film(pje)s om te bekijken dan waar zij zich mee bezighouden, maar de Gierige Gasten die als kabouters de Efteling betreden of als baby Movie Park Germany betreden vind ik eerder een ludieke actie. Inbreken doen ze hier niet, want het park is open en ze passeren de (personeels)ingang.

In geval van StukTV klimmen ze over hekkens buiten de openingsuren, dus is dit wel degelijk strafbaarder en inbraak.