Persoonlijk vind ik dat men toch beter eerst de tweede vijver zou ontwikkelen ook. De uitbreiding en investering van volgend jaar is immens, maar gaat grotendeels naar algemene infrastructuur met de nieuwe parking en entree, niet zozeer naar de uitbreiding van het attractie-aanbod met slechts 2 nieuwe, grote attracties. Voor mij zal het aanbod vanaf volgend jaar net dagvullend worden, maar dat betekent dus dat er nog niet meteen nood is aan een overnachting. Op geografisch gebied organisch groeien en dus eerst de vijver ontwikkelen en dan pas erachter het hotel bouwen, vind ik persoonlijk interessanter.

Natuurlijk is het wel zo dat vanuit strategisch oogpunt het misschien interessanter is om eerst het hotel te bouwen. Immers, men kan hier een internationaler publiek gaan aanspreken, de radius vergroten en dus mensen van verder aantrekken doordat ze voor of na een parkbezoek ter plekke kunnen overnachten. Het is in dat opzicht niet nodig dat een bezoek langer dan 1 dag duurt, 1 dag volstaat, maar het loont om mensen te slapen te kunnen leggen zodat ze bereid zijn om van verder te komen om het park eens te ontdekken. Ook voor de zakelijke markt is het interessant natuurlijk, deze genereert doorgaans meer cash, cash die ze dan kunnen gebruiken om verdere investeringen mee te financieren.