Geniaal dit. En als het inderdaad klopt dan zat Joran er het dichtste bij.
Maar natuurlijk moeten we nog zien of ze het halen.
Edit: als ik tel kom ik trouwens op 12 mei uit.
Geniaal dit. En als het inderdaad klopt dan zat Joran er het dichtste bij.
Maar natuurlijk moeten we nog zien of ze het halen.
Edit: als ik tel kom ik trouwens op 12 mei uit.
Uiteraard #fakenews.
Rookburgh - FLY staat op de plaats waar normaal de wachttijd voor Deep in Africa - Black Mamba aangegeven staat.
Ik was al zo verwonderd over die vreemde actie. Een openingsdatum bekendmaken die nog anderhalf jaar weg is, is wel heel uitzonderlijk, zeker voor Phantasialand.
Coastercount: 611
Live a life you will remember!
Der heeft iemand serieus zitten trollen T'is duidelijk photoshop (kijk naar de attractienummer en de cirkel, die klopt niet met de weerkaatsing van het licht.)
Tho het wel leuk zou geweest zijn.
Je vois la vie en des biscuits.
Dat is wel echt goed gephotoshopt: de letters staan mooi recht en gaan perfect over in de weerkaatsing. Spijtig dat het photoshop is, het zou echt schitterend zijn als dat op deze manier aangekondigd zou worden
Haha lol, mooi laten vangen dus... Ochja, we zijn de onwetendheid van Phantasialand ondertussen al wat gewend, dus die datum komt wel. Af en toe wat teasers zou wel leuk zijn.
Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis
Ik kwam net terug naar dit topic met de bedenking dat dit wel extreem lang is. Langer dan Chiapas, die uitgesteld was wegens technische problemen en dat ook de datum in Mei wel opvallend is (normaal is het begin seizon of Juni in PHL).
Nu weet ik dus ook waarom
Maart 2015 - juni 2016 = 15 maanden
De eerste delen van FLY stonden in augustus recht als ik me niet vergis.
Augustus 2017 + 15 maanden = november 2018
Het kan uiteraard verschillen, maar het zou me niet verbazen als Phantasialand minstens even lang werk heeft aan FLY als aan Taron. Een opening in 2018 lijkt me heel vroeg. Maar he, altijd welkom hoor
Wat mij wel opvalt aan de screen is dat Chiapas die dag weer heel de dag dicht was. In september toen ik ben geweest ook al... Die is toch vaak gesloten wegens defecten.
Gezien het photoshop is kan die foto best wel al eens wat ouder zijn. Misschien zelfs wel van vorig jaar nog.
Alleen kun je voor zoiets volstrekt niet uit gaan van wanneer de eerste delen zijn gezet. Toen de eerste trackdelen van Taron gezet werden, moesten er nog delen uitgegraven worden. Laat staan dat er iets van funderingen stond. Voor Rookburgh is eigenlijk alles al gegraven. Enkel de oprit voor werkverkeer moet nog afgegraven worden (maar die hebben ze nog nodig) en het grootste deel van het beton op de bodem van de kuil ligt al. En laten dat nu net karweitjes zijn waar normaal veel tijd in gaat zitten.Maart 2015 - juni 2016 = 15 maanden
De eerste delen van FLY stonden in augustus recht als ik me niet vergis.
Augustus 2017 + 15 maanden = november 2018
Het kan uiteraard verschillen, maar het zou me niet verbazen als Phantasialand minstens even lang werk heeft aan FLY als aan Taron. Een opening in 2018 lijkt me heel vroeg. Maar he, altijd welkom hoor
Geen idee of deze tekening hier al ergens stond, maar maakt het mooi duidelijk wat de bedoeling wordt van FLY en zijn launch...
Ook wel interessante afbeeldingen vanuit de lucht:
https://www.instagram.com/kazuch1983/
Op het eerste zicht dacht ik ook dat al oudere foto's waren, gezien de grote stukken launch-track niet meteen te zien zijn. Maar ze lijken ingepakt in een groenachtig zeil en op andere foto's kan je de werken aan de rotsen bij Black Mamba zien, deze zouden pas een tweetal weken geleden gestart zijn...
Nieuwe rotsen:
Bron: https://www.rideonblog.com/
Ah, het padje dat de helft niet weet zijn en de helft ook niet gebruikt. Geen idee meer hoe die rotsen ervoor daar uitzagen, maar weet wel dat ik dat altijd een vet punt vond. (Je komt van dat houten brugje uit, de hoek om en dan zie je BM daar zo mooi langsrazen, kwa esthetiek kan dat wel tellen =D)
Vroeger zat er rechts een grote houten poort. Nu enkel nog een deurtje (vermoedelijk opslag in de rots). Naar links toe zat er een groot gezicht (dat keek richting zero-G-Roll). Ik hoop dat dit gezicht nu ook weg is, want vond het echt niet mooi staan daar.
Die rotsen van Universal zien er in elk geval weer fantastisch uit. Het verbaasd me dat ze niet door zijn gegaan waar ze de laatste keer gebleven zijn, maar dit stuk viel wel enorm hard op.
Beniewd of ze in de stop tussen winter en zomer nog een gedeelte gaan doen.