It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!
Nu ik erover nadenk zien de supports van Sequoia Adventure er eigenlijk allesbehalve suporting uit... Hoe blijft dat ding overeind met zoveel scheefheid?
Deze mogen er anders ook best zijn:
Onder het motto: beton is niet kapot te krijgen!
'Hurricane' in 'Himeji Central Park' in Japan heeft toch ook bijzondere supports rond zijn kurkentrekkers:
Wel mooi die supports. Ook kei-onnoidg afgekrult op het einde. Pracht-tig.
(ben niet volledig sarcastisch eigenlijk, fyi)
Je vois la vie en des biscuits.
Net schiet me trouwens te binnen dat de supports van OkiDoki ook best origineel zijn, toch die van de lifthill tot en met de eerste bocht...
Ik dacht eerst dat ze een Schwarzkopf support hadden gerecupereerd, net zoals ze bij onze Typhoon gedaan hebben: https://rcdb.com/2229.htm#p=9914 Maar die ziet er toch net iets anders uit. Een Schwarzkopf looping is trouwens perfect rond in het looping star / shuttle loop type...
Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily
Het is zeker niet de Schwarzkopf-support. De vorm is totaal anders: Typhoon's "poten" staan recht op de grond (als je de looping in profiel bekijkt) terwijl die van Looping Stars een beetje schuin staan. Als je de looping in de rijrichting bekijkt, is het frame bij een Schwarzkopf dan weer relatief recht terwijl er bij Typhoon een duidelijkere knik in zit waar de poten beginnen. Ook is er bij Typhoon geen stevige balk onder de track bij het binnenrijden van de looping zoals Schwarzkopfs die hebben. En tot slot 'ontbreekt' onder de looping van Typhoon de bak met gewichten die een Looping Star heeft (die in BJL was geen vast model). Ze hebben gewoon iets gebouwd wat er een beetje op lijkt. Is de looping van Typhoon trouwens ook niet kleiner dan die van Looping Star?
En was die Looping Star ook niet volledig terug naar Wieland Schwarzkopf gegaan?
Edit: 't zijn foto's van Slagharen, maar dat is toch hetzelfde. Ik heb het even naast elkaar gezet:
Laatst gewijzigd door Rickie97; 27-09-17 om 10:38. Reden: toevoegen afbeedling
Alweerrrr een winnaarrrrr
Mijn plaatje is nu toch geraden, dus bij deze ook mijn 2de foto van Dream Catcher... Ik vind dat deze ook een speciale support heeft aan de remmen:
Helaas niet mijn perfecte foto, maar de supports ernaast lopen recht naar beneden, enkel deze heeft deze knik.
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
Toevallig viel mijn oog er zondag ook op, en moest ik aan dit topic denken.
Een uur voor sluiting van het park had men het idee om de tweede trein van de baan te halen, waarna er technische problemen ontstonden. Na 1 testritje werd al snel de moeite opgegeven om de baan nog langer open te houden. Einde van het seizoen en dus geen laatste ritje meer.
Volgens mij is er trouwens een andere reden voor deze rare support. Vroeger hingen er bakjes aan de baan in de vorm van een vliegtuig. Hun vleugels staken redelijk ver uit en konden deze support raken moest hij recht zijn.
Akkoord, maar de support ervoor was volgens mij recht. Heeft iemand er nog foto's van? Daarom dat ik het zo vreemd vond. Ook de andere kant was dacht ik recht. Enkel die ene steekt zo uit, wat ik dus niet zo heel logisch vind. Waren er meerdere zo, was dit logischer geweest.
Misschien is deze foto duidelijker:
De foto in mijn vorige post is aan het begin van de lifthill.
Maar ik blijf erbij, deze supports waren al aanwezig toen er nog vliegtuigjes aan de baan hingen. Je kon toen niet met je benen buiten de bakjes komen, enkel de vleugels staken uit.