Ik ga mij ontouden van een stem op de poll omdat ik niet vind dat er hierin een 'winnaar' moet zijn, maar toch kort mijn mening:

Ik bezocht dit jaar voor het eerst Walibi met Halloween, ik liet dat altijd voor wat het was omdat we elk jaar in de zomer gaan voor de attracties en Halloween is me veel te druk. De fandag met de interessant geprijsde RIP-pass bracht daar dit jaar verandering in. Verder bezocht ik nog twee keer Bellewaerde, met de Halloween Night en een Mortal Nocturne, en op Halloween zelf het amateurspookhuis (mag ik het zo noemen?) Daementia.

Qua decoratie wint voor mij onder de pretparken Bellewaerde. Wat er daar allemaal in het decor verschijnt met Halloween dat er in het gewone seizoen niet staat is echt fenomenaal. Ook de spookhuizen zijn echt heel mooi gedaan (Camping Corpse, Freaky Forest). Heel het park hangt ook voortdurend in een grote mist, wat voor de perfecte sfeer zorgt.

Qua scare-gehalte wint Walibi Belgium toch wel. In Bellewaerde doen ze wel hun best, maar echt eng zijn hun spookhuizen toch niet, met uitzondering van Hospital Fatal in het monorailstation. Daar ben ik toch enkele keren bijna geschrokken , dus dat komt wel in de buurt. Ik vond hem dit jaar beter dan vorig jaar. Mortal Mine heb ik niet gedaan. 't Is al langer geleden dus nu vlak na een Mortal Nocturne ben ik bijna geneigd te zeggen dat BW en WB op hetzelfde niveau staan, maar ik denk dat de eerlijke winnaar hier toch Walibi is.

En tot slot een eervolle vermelding van Daementia. Ik kan dit moeilijk als evenwaardig opnemen tussen twee pretparken, want het is nét niet dagvullend en zo. maar ik moet zeggen dat het zeker niet heeft teleurgesteld, en wetende dat dit helemaal gratis is voor de bezoekers en als je denkt aan de vrijwilligers die dit allemaal hebben opgezet en gedecoreerd... Chapeau.