Nu heb ik in de USA al eerder 20 dollar voor een kluisje neer geteld, maar dat was dan wel groot genoeg dat er de spullen van 4 personen in pasten. Nog steeds schandalig duur, maar toch acceptabeler dan dit.

Wat betreft het systeem merk ik dus dat het scannen op zich niet lekker werkt (storingen, wachtrijen etc.). Maar dat de wachtrijen zo hoog zijn, lijkt me niet aan het systeem zelf te liggen, maar doordat er simpelweg té veel volk het park wordt binnen gelaten. Gezien je maar in één wachtrij tegelijk kunt staan (zoals dat non-virtueel ook is) betekent dit dat als je de tapu-tapu zou afschaffen die rijen óók 300 minuten zouden zijn. Niet bepaald aangenaam dus.

Nu ziet het golfslagbad er al gigantisch uit, maar blijkbaar nog steeds te klein en zo to horen geld hetzelfde voor de lazy rivers. Het is dus wel duidelijk dat Universal hier beduidend meer capaciteit in moet steken.

Dat je nog even moet wachten als je aan de beurt bent, vind ik niet meer dan normaal, maar 25 minuten is toch wel aan de lange kant (al was het bij Disney doorgaans nog een pak langer). Mensen staan immers niet a la minuut bij de attractie en je wilt niet gaan staan wachten op volk want dan haal je de capaciteit niet (wat zeker met die drukte een must is), maar ik ben het met de Efteling eens dat dit maximaal 15 minuten zou moeten zijn.


Al met al klinkt het eerlijk gezegd zo slecht nog niet, maar vooral véél te druk en dan kan zo een dag inderdaad zwaar tegen vallen. In elk geval ga ik voor onze trip volgend jaar uitzoeken welke de rustige dagen zijn en ik hoop dat ze tegen dan sowieso een en ander doen aan de capaciteit van de lazy rivers.

Overigens: Zoals het park nu is ingedeeld verplaatst de wachtrij van de attracties zich van een wachtrij, naar een lazy river en/of golfslagbad. Dan hadden ze beter het systeem van Aquaventure kunnen nemen. Daar zijn de meeste wachtrijen letterlijk een lazy river (al heb ik er mijn twijfels over of dat nog gaat werken als het er zo druk wordt als wat jij in Universal hebt meegemaakt).