Binnen gegaan onder het motto "Been there, done that". De nieuwe afstelling van de remmen op Voyage hebben de beruchte triple drop in de tunnel serieus vernaggeld, maar de rest van de baan was nog steeds geweldig (van de beugel volstrekt geen last, misschien omdat ik ietsje meer 'body' heb). Thunderbird moest ik nog afvinken en daar volledig met je eens dat dit zonder twijfel één van de beste wing coasters is die ik al deed, al vind ik zelf die van Gardaland nog beter want Thunderbird mist toch zijn near-misses en theming.

Tsja.. wat doe je dan: Lang in het waterpark liggen, wat met de locals flirten en op het einde van de dag genieten van rit na rit op Voyage. Ondanks dat ik het park al kende kwam ik er op het einde toch weer helemaal gehyped en stuiterend weer uit. Het park heeft in quantiteit niet veel attracties, maar wat ze hebben is tof en dan komt er een stukje wat ik een beetje mis in je report: Het personeel. Ongeacht waar ik kwam of welke baan ik deed, het personeel wist er daadwerkelijk een feestje van te maken. Met op kop de operator van The Voyage in de avond die half RF helemaal gek wist te maken, maar ook het Amerikaans volk zeer goed mee wist te krijgen. Het geheel kwam uiteindelijk op een sfeer uit die beter was dan op de gemiddelde ERT die we deze trip deden (al lag dat er ook aan dat RF op sommige ERT's opvallend stil was, met name die op Batman in SFFT )

Jammer trouwens dat je de woodies niet later op de avond nog een kans hebt gegeven. Zelf zullen Raven en Legend nooit tot mijn favorieten gaan horen (misschien omdat ze verbleken naast Voyage), maar het is toch algemeen gekend dat banen later op de dag beter gaan lopen omdat ze dan warm gedraaid zijn. Dat kan de ervaring toch beduidend verbeteren.

Weetje:
4 jaar geleden kregen we een wat meer uitgebreide backstage tour. Toen hebben we meer vragen kunnen stellen en ook onderhoudsloodsen kunnen zijn.

Het park had vroeger voor bedrijven al de optie om all-in drinken voor de hele dag te boeken. Uiteindelijk werd het echter chaotisch met de afhandeling van wie nu wat mocht en er is gekeken naar wat een persoon gemiddeld op een dag drinkt (ze hebben verteld hoe veel dat was. Ik weet het exacte getal niet meer maar het was opvallend weinig). Ze hebben dat op de entreeprijs toegevoegd en toen iedereen gratis drinken door de hele dag gegeven.

Het positieve bijkomend effect: De kosten voor EHBO daalden daar op enorm, aangezien minder mensen overhit of uitgedroogd raakten. Daarnaast gaven mensen ook meer uit aan eten en souvenirs. En ze komen vaker terug naar het park. Uiteindelijk levert het gratis drinken dus juist enorm veel op voor het park. Juist hierdoor vind ik het al bijna verbazingwekkend dat er niet meer parken zijn die dit doen, maar zoals al in de TR staat: Zeker iets waar veel parken een voorbeeld aan kunnen/mogen nemen.