5 minuten voor Lightning rod?? Dat hebben wij echt enkel gezien als er problemen waren, maar verder was dat steeds behoorlijk snel. En bij EP zijn er toch ook zat attracties waarbij je doorgans een tijdje stil staat in de remmen (Matterhorn, Bob, MIR, Poseidon, SiSta,..) Dus dat vind ik wel een héél krom vergelijk.
Nu waren we zeker niet op een druk moment in de States, dus het doorwerken was inderdaad niet overal optimaal, maar wanneer we over EP capaciteit spreken hebben we het meestal vooral over EuroSat, maar daar heb ik het dan ook weer vaak genoeg gezien dat ze de beugels simpelweg niet controleren, iets dat in Amerika echt Not-Done is (en waarvan het me verbaasd dat het hier gebeurd).
Trouwens. Of een trein stil staat in de remmen is sowieso geen realistisch vergelijk, want dit hangt in eerste instantie vooral van het design van de baan af. De meeste banen zijn er niet op ontworpen dat een trein direct door het station in kan schuiven.
Voorbeeld: Dispatch tijd is in de ideale situatie 40 seconden. Rittijd is 90 seconden. Dan ga je toch écht 10 seconden in de rem stil moeten staan. In realiteit mag je voor in- en uitstappen heel wat meer rekenen dan 40 seconden, waardoor ook de (potentiele) tijd in de remmen langer wordt. (40 seconden is enkel realistisch als je een apart uitstapstation hebt en geen rekening hoeft te houden met het weg leggen van baggage).