Movieprak Germany: ik denk dat we het park in gezinsverband sinds 2010 jaarlijks minstens één keer hebben bezocht. Men zou hieruit kunnen afleiden dat we hevige fans zijn en dat het eerste woord in mijn commentaar een typfout betreft. Helaas, ... de nabijheid van Toverland en Phantasialand, haast jaarlijkse BJL- of Slagharen-abo's en haast jaarlijks een autoreis naar Noorwegen zijn de boosdoeners die ons dus zo vaak naar - copyright Ignace - "het op één na beste pretpark van Bottrop" dwingen.
Deze zomer waren we er al twee keer. Woensdag 9 juli was een rotdag qua opkomst ... voor ons althans. Dat wordt correct weergegeven in onderstaande tabel.
Bron: https://queue-times.com/parks/310/calendar/2025/07
Helsing, de valtoren, de cinema-achtbaan, Area 51 en de dino-doorwandel was onze magere oogst. We waren dan ook snel weg, tijd genoeg voor een namiddag-zwemminkje in Aquapark Oberhausen en een avondwandeling in Keulen. Ik kan me voorstellen dat je waardering hoger ligt op een kalmere bezoekdag en met veel nieuwigheden sinds je vorige bezoek.
Dat hitte soms een bondgenoot is op pretpark-tocht, ondervond ik vorige zomer in de meeste Cedar-Fair parken. Ook op woensdag 13 augustus was het - zeker bij aanvang - kalmer. Tussen 10:00 en 14:00 was de buit Helsing, 3 x Star Strek, Bandit, Claw, de cinema-achtbaan, Excalibur rapid, Jimmy Neutron-achtbaan, Area 51 en de dino's.
Toch was er ook die dag ergernis: tot 10:30 stond Star Trek op de digitale display als 'Geschlossen' zonder verdere toelichting. Er was toen geen personeel bij de attractie-ingang.
Idem bij Bandit tussen (aanvangsuur 11:00, dat wisten we) tot 11:10.
Geen personeel, geen info en eigenlijk ook geen afgebakende wachtrij-ruimte, dan kan er hinder ontstaan op de paden. Who cares?. Het parkmanagement in elk geval niet.
Geen valtoren, want die was pal in het hoogseizoen in onderhoud.
Net als de topspin, maar dat was geweten en die laat ik toch steeds links liggen.
Wandelen tussen de dino's, het kan al twee jaar - maar niet in de zomer - in de arena van BJL. In Movie Park is de ruimte wel passender, wat natuurlijk met het identieke thema van de opgedoekte attractie te maken heeft.
Benieuwd of het me in 2026 zal lukken om heel het park links te laten liggen.

Antwoord met Citaat