Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Sinds m’n USA-trip ben ik iets minder enthousiast over RMC. Qua bochtenwerk en inversies doet geen enkele constructeur beter. Maar die scheen- of dijbeugels verpesten veel. Verbeter me indien ik het fout heb maar om een bestaande houten achtbaan te RMC'en, moet je ’m volledig afbreken en herbouwen. Dat is dus nog duurder dan een nieuwe bouwen op braakliggend terrein. Achtbanen van GCI vind ik doorgaans leuker dan RMC’s: het klein beetje suspens waaraan wordt ingeboet wordt ruimschoots gecompenseerd door het grote ritcomfort. Als GCI’en van Loup Garou zonder totaalafbraak mogelijk is, ben ik daar meer een fan van. Noot: de vernieuwingen op Tonnere d. Z. en op de houten Vekoma van Tusenfryd - geen idee door welke firma('s) - vind ik maar half geslaagd.
Bij het ombouwen van bestaande houten achtbanen door RMC worden er maar delen van de baan afgebroken. Nadien gaat men stukken toevoegen en herwerken. Een volledige afbraak zal dus niet gebeuren (tenzij men hier bewust voor zou kiezen).