X

Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Op pretparkreis?

Post Op pretparkreis?

Toen Six Flags nog bestond in Europa (25 jaar geleden?) ging ik ooit met mijn ouders op reis langs verschillende pretparken op weg naar onze uiteindelijke vakantiebestemming een geweldige ervaring dankzij ons toenmalig abonnement dat ook toegang gaf tot de andere parken dan Walibi Belgium

Op weg naar het Zuiden, heb ik al een keer gedacht om in Parc Asterix, Nigloland, Walygator of andere pretparken te stoppen met mijn kinderen.

Hebben jullie weet van een internationale samenwerking tussen pretparken waardoor het avontuur wat betaalbaar zou blijven?

Re: Op pretparkreis?

Er zijn altijd kortingen en soms gratis tickets te behalen via abonnementen. Dewelke nuttig zouden zijn voor je reis, is soms wat uitpluizen!

Als je abonnementen neemt, kan je vaak verschillende parken doen. Dit zijn er die ik zelf al heb gebruikt.

Met een abonnement van Bobbejaanland https://www.bobbejaanland.be/content...ub_2025_NL.pdf kan je ook meermaals naar
    Movie Park Germany, Slagharen en Belantis en 1 keer naar
    Parque de Atracciones Madrid (ES), Parque Warner (ES), Zoo Madrid (ES), Faunia (ES), Selwo Aventura (ES), Selwo Marina (ES), Blackpool Zoo (UK), Bournemouth Oceanarium (UK), Lakes Aquarium (UK), Marineland (FR), Tusenfryd (NO), Bo Sommarland (NO), Bonbonland (DK),
    Mirabilandia (IT) en Tropical Islands (DE)

Met de Merlin pass Engeland https://www.merlinannualpass.co.uk
    Alton Towers Resort, Chessington World Of Adventures Resort, LEGOLAND® Windsor Resort, The London Eye, Thorpe Park, SEA LIFE, Warwick Castle, The Blackpool Tower, Madame Tussauds, Shrek's Adventure! London, LEGOLAND® Discovery Centres, The Dungeons, Peter Rabbit™: Explore and Play, Cadbury World.

Met de Merlin pass Duitsland https://www.merlinabenteuerpass.de
    Heide Park Resort, LEGOLAND Deutschland Resort, SEA LIFE, Madame Tussauds Berlin, LEGOLAND Discovery Centre, The Dungeons

Vroeger kon je met deze pass ook nog naar Legoland Denemarken mits een meerprijs, maar nu zie ik dit niet direct nog er bij staan.

Plopsaland https://pass.plopsa.com/nl/abonnementen
    Plopsaland De Panne, Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Station Antwerp, Plopsa Coo Ardennes, Plopsa Indoor Coevorden, Holiday Park Germany

Vaak krijg je met de abonnementen nog korting bij andere parken.

Wij nemen dit jaar voor de tweede keer (in 4 jaar) een Tripsdrill-abo. De voordelen lijken sterk op die van de Efteling. Het abo is een stuk goedkoper, er zit helaas geen gratis Europa-Park bij.

Maar i.t.t. een Efte-abo wel gratis naar Nigloland, Neusiedlersee, Conny-Land en Kongeparken. Liseberg, Fårup, Efteling, Blackpool PB en Isla Magica zijn andere voordelen die je TWEE KEER gratis kan bezoeken mits strategisch aankoopmoment. De voordelen gelden immers per kalenderjaar, het abo loopt 365 dagen vanaf aankoop. Die voorzie ik midden juli 2025. Ik ben dus nu al Pasen 2026 aan het plannen in Dui, Zwi en Oos. Spannend: met de auto op de nachttrein.

Bij Merlin Deutschland gaat het ook om jaar-abo's, dus niet per seizoen. Maar daar start de geldigheid al vanaf online aankoop. Ik lees hierboven dat veel voordelen zijn weggevallen. In 2015 was dat incl. parking, een halve fastpass in Heide, gratis en à volonté naar Lego Billund, Dungeon en Tussaud Amsterdam en Tussaud Wenen. Daar bovenop: eenmalig gratis naar Gardaland. In 2019 viel het voordeel van de gratis fastpassen weg. Na corona was het Garda en Billund eenmalig aan gereduceerd tarief en overal zonder parking. Anno nu lijkt het abo zonder enig voordeel buiten Dui en zonder parking. In Königswinter is Sea Life ondertussen al opgedoekt en die van Berlijn is half geëxplodeerd. Hint: boek vroegtijdig (black Friday) een tweedaagse in een Merlinpark met verblijf in het resort. Die visbakken zijn enorm copy-paste die wij enkel massaal bezochten wegens 'gratis' inkom en gelegen langs de reisweg. Als 16-plusser heb je drie keer niks aan de Discoveries in Berlijn en Oberhausen.

Als vanouds hebben wij in het vierkoppig gezin twee BJL- en twee Slagharen-abo's. Slagharen is serieus goedkoper en bij een gezinsuitje daarheen besparen we zo ook nog eens op de parking. De voordelen in Dui, DK, Spa, Ita, VK en Noo zijn identiek.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 25-01-25 om 18:22.

Forum Rechten