Ik vind de kleur gepast voor het thema en het is een schakering blauw die we er nog niet hadden? De plaats vind ik een goede zaak: de zone tussen exotic world en Psyké underworld was al een hele poos een sfeerspons: het is goed dat daar nu wat bruis aan toegevoegd wordt.
Tiki waka is vooral zo druk omdat de capaciteit zo laag is. Daar maak ik me bij deze baan iets minder zorgen over. Drie treinen van 20 personen?Verder vrees ik ook een beetje dat dit gedeelte van het park nu nog drukker zal worden dan het al is. Tiki Waka trekt al veel te lange wachtrijen, Konda ligt daar ook net naast, de mijntrein ook,... Hadden ze de coaster meer in de buurt van Cobra gezet, dan was er een betere spreiding qua familie en thrill achtbanen geweest. Dat is toch mijn gevoel... In ieder geval, hier zijn enkele foto's:
Als er daar elke anderhalve minuut één van vertrekt levert dat een capaciteit op van 800 personen per uur. Dat verdubbelt als ze elke 45 seconden kunnen dispatchen. Het verschil met de 480 personen per uur piekcapaciteit van Tiki is huizenhoog.
Ik had horen waaien dat het om een schilderbeurt ging.