X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [TR] Chessington World of Adventures - 30 juli 2024

    Dit natuurpretpark kan je vergelijken met Bellewaerde. Een mix van dieren en attracties.



    De eerste die we doen is een redelijk recente. Jumanji "Mandrill Mayham". Een boomerang achtbaan met een kurkentrekker en een wingcoaster. 'k had hem iets soepeler verwacht, maar voor de rest nog een leuke rit.



    Nabijgelegen was er ook nog een vliegend tapijt.



    Op naar de volgende "Dragon's Fury", een spinning coaster, maar wel nog redelijk lang.

    "Vampire" lag ook nog in de buurt, dus deze ook nog even meegepikt. Hier was de wachttijd zo'n 20min. Een hangende achtbaan, maar niet echt zo'n soepele. Het was er wel eentje met 2 liften, waarschijnlijk mogen ze in het park niet zo hoog bouwen, want de meeste attracties waren niet zo hoog.





    "The Gruffalo River Ride Adventure" had maar zo'n 10min op de teller, dus die dan maar gedaan. Een darkride met ronde bootjes, maar van de tamme soort. Had wel nog een mooie aankleding.





    Tijd voor een snack en besloten dan naar "Tiger Rock" (40min). Ondertussen passeren We ook nog een verblijf met tijgers, maar deze waren door het warme weer niet te zien.
    Een mooi aangekleed station in Chinese stijl. Geen super natte rit, wat druppels.



    Naast deze "Tomb Blasters", ook hier zo'n 45min. Een leuke shooter, met mooie decors.





    Hier ook nog "Crocodille Drop".



    Om de hitte wat te verschalken gaan we wat dieren spotten, zeeleeuwen, vossen, een leeuw en een rendier.





    "Room on the broom" is nog een walktrough attractie zonder wachtrij. Op kinderformaat, maar toch ook weer tof gedaan.





    Nog wat verblijven: pinguïns, apen, zebra's, meerkatten, ...

















    Ze hebben er ook nog een Sea life met dus vooral vissen en enkele kleine reptielen.









    Ondertussen draait het rond 17u en besluiten we nog de laatste achtbaan te doen "Rattlesnake" (>1.40m) en hier haast geen wachtrij meer.





    De grotere attracties hebben een iets te lange wachtrij, dus doen de kinderen nog een paar keren de valtoren.





    Een familievriendelijk pretpark voor groot en klein. Hier wel wat entertainment en zelf een meet and greet met Gruffalo (zelfs zonder opdringerige fotografen!).







    De wachtrijen vielen in dit park beter mee en omdat het in een groene omgeving lag, was het er aangenaam vertoeven.



    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                                     

  2. #2

    Re: [TR] Chessington World of Adventures - 30 juli 2024

    Leuk om eens een recent TR te lezen van wellicht mijn hoogst genoteerde blinde vlek op de Europese pretparken-kaart.

    Knappe foto van die valtoren in / uit de mond van de krokodil. Bijna exact een jaar eerder maakte mijn oudste zoon daar een gelijkaardige foto op z’n solotrip.

    Je mag zeker details delen over je Merlin-abo. Welke variant, wanneer gekocht, heb je herbezoeken voorzien vooraleer je abo afloopt, parking inclusief, London Eye e.a. mee kunnen bezoeken, ...?

  3. #3

    Re: [TR] Chessington World of Adventures - 30 juli 2024

    Bedankt voor het TR! Hoewel ik het park al 2x bezocht, kon ik me eigenlijk nauwelijks herinneren dat hier ook dieren waren. Dat zegt wellicht meer over mijn affiniteit met dierentuinen dan over het park zelf.

    Wel leuk voor je dat de wachtrijen al bij al nog meevielen, want dat kan in Chessington ook vaak behoorlijk tegenvallen!

  4. #4

    Re: [TR] Chessington World of Adventures - 30 juli 2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Bedankt voor het TR! Hoewel ik het park al 2x bezocht, kon ik me eigenlijk nauwelijks herinneren dat hier ook dieren waren. Dat zegt wellicht meer over mijn affiniteit met dierentuinen dan over het park zelf.

    Wel leuk voor je dat de wachtrijen al bij al nog meevielen, want dat kan in Chessington ook vaak behoorlijk tegenvallen!
    Er is zelfs een safari mogelijk, maar omwille van de hitte werd deze gesloten.
    We hebben geprobeerd de pretparken zo veel mogelijk tijdens de week te plannen en zo weinig mogelijk in de weekends. Toen we verleden jaar in New York waren had dit wel positief resultaat, maar in Engeland was het ook vakantie.

  5. #5

    Re: [TR] Chessington World of Adventures - 30 juli 2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Je mag zeker details delen over je Merlin-abo. Welke variant, wanneer gekocht, heb je herbezoeken voorzien vooraleer je abo afloopt, parking inclusief, London Eye e.a. mee kunnen bezoeken, ...?
    We hadden de pass verleden jaar al gekocht, rond black friday. Het was de Merlin Gold Pass. Parking hadden we niet nodig, aangezien we alles met het openbaar vervoer hadden gedaan.
    Je moet wel alles vooraf boeken. Vooral bij Madame Tussaud’s, Londen Eye en SeaLife Londen is een tijdsslot echt belangrijk. We hadden qua timing een gat tussen ons bezoek aan Londen Eye en Shrek Adventure en bij Shrek mochten we vroeger binnen. Bij SeaLife niet (London Eye, Shrek Adventure, SeaLife en Londen Dungeon liggen erg dicht bij elkaar). London Dungeon konden we binnen zonder te boeken.
    Het boeken lukte niet met hun app. Er waren problemen met Belgische telefoonnummers (je moet die koppelen en dit lukte niet), maar via de individuele websites van de parken/attracties kan je wel reserveren.

    Met ons abonnement hebben we: Madame Tussaud’s Londen, Legoland Windsor, London Eye, Shrek Adventure (is het principe van een Dungeon, met ook telkens een toneeltje en interactie met het publiek (ik was de date van Assepoester ), maar dan met de verschillende personages uit Shrek), London Dungeon, SeaLife Londen, Thorpe park, Chessington World of Adventures, Cadbury World (een fabriek/park over chocolade, met o.a. een 4D cinema, shooter en gratis chocoladerepen ), LEGOLAND Discovery Centre + National SEA LIFE Centre Birmingham, Warwick Castle (ook erg de moeite, zeker de vogelshow is een aanrader, we hebben er een hele dag op de site doorgebracht), Alton Towers.

    Sowieso kan je in Engeland al heel veel musea gratis bezoeken: Tade Modern, British Museum, Greenwich National Maritime Museum + Queen's House, National History museum, Liverpool Maritime Museum, Museum of Liverpool, World Museum, Science + Industry Museum Manchester + People's History Museum, ...

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •