X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    [TR] Legoland Windsor - 27 juli 2024

    Na ons bezoek aan het bekende kasteel zetten we onze tocht verder naar het pretpark. In tegenstelling tot de trein, was de bus toch minder stipt. De bustocht duurt zo'n 20min en kost 2£ per persoon.



    Het park in Denemarken hadden we al bezocht, dus veel attracties kenden we al. Omdat het weekend was, zonnig, al na de middag en nog eens hoog seizoen, is het niet echt het ideale scenario om het pretpark te bezoeken. En inderdaad, het was er druk.

    Het gebied is erg heuvelachtig en de attracties liggen in een dal.



    De eerste attractie viel gelukkig wel nog mee. Hier mochten de kinderen een eigen auto bouwen en konden ze tegen elkaar racen.





    We besloten hier niet te veel tijd te spenderen en trokken dan verder naar de eerste achtbaan "Minifigure Speedway". Een junior boomerang. Een primeur voor ons. Na zo'n 35min wachten konden we er op. De achtbaan haalt geen topsnelheden, maar was eens leuk om gedaan te hebben.



    We wandelen verder doorheen miniland, waar we zelfs België terugvinden. Geen Atomium, maar de Markt.







    "Laser Raiders" met zo'n 80min is de volgende. Een leuke, maar korte shooter. Het voordeel bij deze attractie is dat ze een zone hebben waar kinderen kunnen wachten en wat spelen, terwijl de volwassen wachten.





    We zien net dat er een show gaat beginnen op het meer, dus besluiten we die mee te pikken. Een piratenshow met wat stunts, water- en vuureffecten. Het leuke was nog dat ze bepaalde delen van het publiek nat maakten.



    De volgende attractie was een vliegend theater. Eentje met water- en geureffecten. Hier maar zo'n 25min, een meevaller.



    Nog één achtbaan "The Dragon", 65min. Gelijkaardig aan die uit Billund.





    Ondertussen is de wachtrij van Ninjago gezakt van 60min naar zo'n 35min.
    Ook weer zo'n oude bekende en eens leuk om te doen.





    Ondertussen sluit het park al bijna, dus nog tijd eentje. We besluiten nog fairyland te doen. Een rustig boottochtje doorheen verschillende sprookjes. De figuren zijn uit Lego gemaakt, maar jammer dat niet alles uit Lego gemaakt is. De huisjes konden ze gerust ook in Lego gemaakt hebben.







    Tijd om te vertrekken en weer de helling te beklimmen.



    Het park is kleiner dan dat in Denemarken. Het park staat ook niet bekend voor heftige attracties, dus toch eerder voor een jonger publiek bedoeld. Ik vond wel dat het park last heeft van de fastpass ziekte, ofwel was het gewoon erg druk. Er was ook nog een boomstammen attractie, maar hier was de wachtrij 75min.



    Verder waren er ook nog veel attracties voor kleine kinderen of van die standaard attracties, waar we nu geen tijd voor hadden.











    We hadden dit park meegenomen, omdat we toch in Windsor waren en het in ons abonnement zat. Het park in Billund vonden we toch beter. Daar was er ook nog een kleine Sea Life en pinguïns.

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                            

  2. #2

    Re: [TR] Legoland Windsor - 27 juli 2024

    Merci voor een TR over een park waar nog niemand van ons gezin ooit geweest is. En we hebben niet de ambitie om die status snel te veranderen. Maar als je in de buurt bent omwille van het kasteel en de twee grotere pretparken in de regio, snap ik wel dat je Legoland Windsor meepikt. Zeker met een alle-parken abo. Had het ook omgekeerd gekund: Legoland in de voormiddag en het kasteel in de late namiddag? Dat had wel meer attractieritten kunnen opleveren, denk ik.

    @Al wie Plopsa te veel copy-paste verwijt: Merlin kent er ook wat van. Dat wordt overvloedig aangetoond door jouw prentjes. Een sprookjes-boottocht is wel nieuw ten opzichte van de Denen en de Duitsers. De Minilanden leggen ook vaak hun nationale accenten. Fijn dat de Belgen hier wel mogen mee spelen, in de andere Legolanden zijn we even onbestaand als in Europa Park. Het is idd de Grote Markt die hier wordt vormgegeven ... de Grote Markt van Leuven met twee prachtige gotische gebouwen. Knap dat de Britten hiervoor verder keken dan Brussel of Brugge.

    Nog een beterwetertje: de pinguïns zijn al sinds enkele jaren gedeporteerd uit Billund.

  3. #3

    Re: [TR] Legoland Windsor - 27 juli 2024

    Bedankt voor het TR en de vele foto's! Jammer dat de wachtrijen zo lang waren dat je niet eens alles kan doen op één dag, maar dat is bij Legoland Windsor volgens mij altijd het geval. Ik blijf het bizar vinden hoe weinig de Legolanden inzetten op capaciteit als je kijkt naar de bezoekers die ze ontvangen. En omgekeerd vind ik het vreemd dat die bezoekers blijven komen.

    Zelf ben ik twee keer in Legoland Windsor geweest en ik denk er niet snel terug te komen. Het park is eigenlijk z'n entreeprijs niet waard als je kijkt naar prijs/kwaliteit/kwantiteit/wachtrijen.

  4. #4

    Re: [TR] Legoland Windsor - 27 juli 2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Legoland in de voormiddag en het kasteel in de late namiddag
    Nog een beterwetertje: de pinguïns zijn al sinds enkele jaren gedeporteerd uit Billund.
    Bij het kasteel heb je ook een bekend poppenhuis waar er ook lange rijen voor zijn. Daarom zijn we eerst naar daar geweest.
    Legoland was meer een extraatje. We hadden die in Billund een paar jaar geleden gedaan, dus alles wat we nog extra konden doen was leuk meegenomen.
    Ah kijk, dat van de pinguïns wist ik niet. Spijtig om te horen. Het is ook alweer zo'n 4 jaar geleden dat we er waren.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •