X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    [TR] Thorpe Park - 29 juli 2024

    Ruim op tijd kwamen we aan bij dit pretpark. Een nieuwe achtbaan en stralend weer, dit betekent veel volk.



    Na de rush naar "Hyperia" mochten we kijken hoe ze maar om 10u met de testritjes begonnen, dit terwijl de andere achtbanen wel al toertjes draaiden. Na een half uur testen, konden we eindelijk in de echte wachtrij. Na zo'n kwartiertje konden we er eindelijk op. Ondertussen stond de teller al op 120min. 'k weet niet of het een tactiek was om fastpassen te verkopen, 'k heb er toch m'n bedenkingen bij.
    Het was wel een leuke achtbaan, met een hele strook waar je onderste boven reed.



    Nabijgelegen lag "Saw - The ride". Gelukkig geen martelachtbaan, maar eentje gelijkaardig aan Tyfoon. Hij had wel nog een donker deel voor de lift en na de lift was hij ook nog een stuk langer. Vond hem ook intenser.





    Qua aanbekleding waren het toch vooral Billy poppen. Hier was de wachttijd gelukkig maar 35min.



    "Colossus" (35min) is de derde achtbaan en toch wel een verrassing. Naast wat loopings, had hij ook een hele boel kurkentrekkers.





    Omdat "The Swarm" maar 20 min aangaf, deze dan maar gekozen. We hebben zelfs zo lang niet moeten wachten. Hier wel nog wat theming. Een soepele wingcoaster, vond deze erg goed.





    Ondertussen begonnen onze maagjes te knorren en kozen we voor een rice bowl. Lekker en we waren voldaan.

    "Ghost Train" was nog niet operatief, dus besloten we "Tidal Wave" te doen. Na zo'n 40 min waren we zijknat.



    Om ons wat te drogen kozen we voor "Nemesis Reborn". Een hangachtbaan (25min), die we achteraan konden doen. Een soepele, maar toch wel heftige achtbaan.





    Ondertussen zagen we dat "Ghost Train" (35min) wel open was dus deze eens uitgetest. Had er wel wat meer van verwacht. Een soort Londen Dungeon met wat verhaaltjes en verklede acteurs op een simulator van een metro.



    Naastgelegen was ook nog "Walking Dead". Een achtbaan in het donker, met op het einde nog wat acteurs.

    "Stealth" (25min) stond ook nog op ons lijstje. Minder hoog dan Kinda Ka, maar toch nog een mooie acceleratie.





    Omdat het toch nog steeds warm is doen we nog "Rumba Rapids". Hier maar zo'n 10 min wachten. Niet zo'n bijzondere, waar je ook niet echt nat in wordt.





    Het draait al rond 17u en kunnen nog net "Ready Player One" meepikken. Een 4D film, maar moet het vooral van lichteffecten en wat stoelbeweging hebben.



    "Storm Surge" ligt plat, dus we besluiten even te wachten. Na een tiental minuten gaat hij toch weer open en kunnen we er op. Toch heftiger dan gedacht, met heel wat draaien van het vlot.



    De kinderen doen nog enkele attracties waar de wachtrij onbestaande is.









    Dit park is vergelijkbaar met een Six Flags. Het is dan meer bedoeld voor een ouder publiek. Voor kinderen kleiner dan 1.40m valt er niet zoveel te beleven. Enkel de nieuwe achtbaan is 1.30m, de rest van de "wilde" is 1.40m. Ook is er qua entertainment niet veel te beleven. Geen shows of personages.







    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                            

  2. #2

    Re: [TR] Thorpe Park - 29 juli 2024

    Thanks. Achter het later opstarten van de nieuwe achtbaan zou ik geen fastpass-tactiek vermoeden maar eerder een technisch complexere opstart. Dan kan je de vraag stellen waarom men niet extra vroeg met het testen aanvangt. En dan kom je uit op energie- en vooral personeelskosten. Maar als bezoeker ter plaatse zou ik ook wel de beschuldiging van PortAventurianisme durven te uiten. Merlin is er zeker niet vies van.

    Je tweede foto toont een andere ergernis: een gloednieuwe achtbaan waar de wachtrij (deels) bestaat uit nadarhekkens. Het kan natuurlijk zo zijn dat de reguliere wachtrij wel OK is naar mijn veeleisende normen - met theming en grotendeels beschut - en dat de nadars een extensie vormen bij extra drukte. Niet vergeten dat Hyperia er kort na haar openingsdatum voor meerdere weken uit lag. Dat zou de extra drukte of interesse mee kunnen verklaren. Met Hyperia scoorde je wel een credit die ik je benijd, net als Kingda Ka, trouwens.

    Ghost Train was tijdens mijn bezoek aangekondigd als de absolute parktopper, enkel ’s avonds geopend voor vips en voor ons als verblijfgasten. Ik vond het best een indrukwekkende ervaring en schatte de attractie toen erg personeelsintensief in. Ik vermoed dat het nu meer een lopende-band attractie is waar men één en ander heeft moeten wegstrippen. Een beetje een kromme vergelijking met alle geskipte voorshows bij Bobbejaanlands Forbidden Caves of het huis-ondersteboven in Parc Astérix.

    Logisch dat je de lokale Eurofighter vergelijkt met onze Typhoon. Ook ik vond Saw beter, mogelijk ingegeven door het groenere-gras-aan-de-overkant-effect. Maar de mini-voorshow en het nog enigszins boeiende parcours na de tophat die de looping van Typhoon vervangt, zijn inderdaad pluspunten.

    Stealth was bij mijn bezoek erg storingsgevoelig. Het stemt me hoopvol dat je daar nu niks over meldt. En blijkbaar heeft Nemesis Inferno een nieuwe naam. Ik vond een ritje hierop net iets minder dan op z’n bijna-naamgenoot in Alton Towers. Die laatste heeft wel z’n natuurlijke omgeving van een mini-vallei mee met near-misses langs echte rotspartijen.

  3. #3

    Re: [TR] Thorpe Park - 29 juli 2024

    Hyperia is zeker een topbaan, spijtig inderdaad dat er zoveel downtime is. Bij ons bezoek was de baan al van 9u aan het testdraaien, maar ging ze ook pas een stuk na 10u open, zodat er al een enorme wachtrij voor de wachtrij stond. Het grootste deel van de namiddag bleek er ook een probleem te zijn waardoor de baan opnieuw gesloten werd. De aanwezigen in de wachtrij kregen allemaal een fastpass om nadien terug te komen, want de wachttijd natuurlijk liet ontploffen zodra de baan weer opende.
    De nadarhakken waren vorige week weg in elk geval weg, maar de wachtrij heeft nergens beschutting, wat wel op meerdere plaatsen in het resort een probleem is.

    Ghost Train heeft inderdaad veel van zijn pluimen verloren sinds het schrappen van Derren Brown. Wat nu overblijft is vrij saai verhaaltje, wat veel te lang uitgerokken werd...

    Verder was de sfeer in het park aangenaam en konden we ondanks de drukte vele attracties meermaals doen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •