X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [TR] Alton Towers - 5 augustus 2024

    Met de bus vanuit Staffort (om met het openbaar vervoer naar het park te gaan, is dit toch een goeie uitvalsbasis)
    vertrokken we richting dit grote park.



    Na zo'n groot uur kwamen we omstreeks 9.40u aan.





    We besloten eerst "The Smiler" te doen. Deze heeft een wereldrecord met 14 loopings. Gelukkig niet allemaal na elkaar, want halverwege de baan zit er een rustpunt met een tweede takel. Toch wel een leuke achtbaan.





    Naastliggende had je ook "Oblivion". Hier maar 5min wachten. Een korte rit die het moet hebben van de val, want voor de rest heeft deze niet veel te bieden.



    Op naar "Rita". Een lanceerbaan, waar de wachtrij 20min bedroeg. Bij deze geen inversies.



    "Th13teen" lag in panne dus besloten we richting "Nemesis Reborn" te trekken. Aangezien dit ruime park een enorme tuin heeft, is het wel even wandelen om van een bepaald gebied naar een ander te gaan. Ze hebben wel gondels die bepaalde delen met elkaar verbinden, maar deze werkten niet. Dus na een kwartier kwamen we er.



    Hier bedroeg de wachttijd 1uur. Een mooi gethematiseerde hangende achtbaan en eindelijk eens een soepele, in vergelijking met gelijkaardige banen. De baan past ook goed in het hellende landschap. Deze konden we achteraan doen en was wel heftig.



    Omdat het Rollercoaster Restaurant al volzet was en het voor de rest niet veel soeps was, besloten we nog aan te schuiven voor "Galactica".





    Ook hier weer een uur aanschuiven, maar het was het wel waard. Een leuke vlieg achtbaan die, net als Nemesis goed in het landschap paste. Jammer had de achtbaan wel nog een panne, dus mochten we nog 10min extra wachten.



    Pannes zijn een veel voorkomend probleem deze dag, want naast Th13teen, The Smiler, Rita, Rapids, Gansta Granny: The Ride, The Curse at Alton Towers, de gondels, was The Wicker Man ook nog eens in onderhoud. Dit werd ook nergens aangekondigd.
    Ondertussen was het al 13.30u, dus onze magen knorden. Er was op zo'n 10min wandelen een Pizza- en pastabuffetrestaurant. Met ons abonnement kregen we hier nog een mooie korting. Goed gevuld konden we weer verder.

    Omdat er bij het restaurant geen toiletten waren, moesten we weer 5min wandelen. Hier had je ook nog een spookhuis. "The Curse at Alton Towers". Een dark ride die toch nog mooi aangekleed was.



    Op naar nog een achtbaan "Runaway Mine Train". Hier zo'n 45min wachten, maar je kreeg wel 2 ritjes. De operator was ook heel enthousiast.



    "Congo Rapids Rivers" lag in panne, maar we dachten toch even aan te schuiven, want je weet maar nooit. Na zo'n 10min, besloten ze de hele wachtrij te evacueren.
    "Gansta Granny: The Ride" lag al even buiten strijd. Maar besloten toch die richting uit te trekken, want het was toch nog een kwartier wandelen tegen dat we er waren. Naderend, besloten we nog even de ruïnes te bezoeken.



    Nabijgelegen had je ook nog "Flavio's Fantastic Fandango". Hier maar zo'n 5 min wachten.



    Omdat we onze bus om 17.30u moesten halen, besloten we nog het Sea Life te bezoeken. Deze is in piratenthema versierd en is het kleine broertje van de betalende versie. Geen pinguïns of otters, vooral vissen.





    Zo zat ons dagje Alton erop.
    Dit was toch een park die meer gezinsvriendelijk was, omdat het toch een groter kindergedeelte had in vergelijking met Thorpe Park.

























    Hier hadden ze ook meer achtbanen die <1.40m toegankelijk waren. Deze hebben we wel niet kunnen doen (behalve Runaway Mine Train), omdat de wachtrijen te lang waren of zoals "The Wicker Man" niet open was.



    Het is een ruim park met een grote tuin en een ruïne van een kasteel. Hierdoor is het vaak veel wandelen en zie je ook de attracties vaak niet staan, door de vele bomen. Gelukkig hebben ze een handige app (net als alle Merlin parken (Thorpe Park, Legoland Windsor, Alton Towers)), waarmee je je door het park kan navigeren.



    De achtbanen waren erg de moeite, alleen jammer van de erg vele pannes. Het was geen warm weer, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Hier leken we toch ook minder last te hebben van Fast passen, al waren de rijen natuurlijk ook nog lang.
    Jammer dat er maar 1 bus heen en terug was. We moesten alweer om 17.30u vertrekken, ondanks dat het park maar om 18u sloot. En omdat de bus goed vol zat en we toch nog een zitplaats wilden (meer dan een uur rijden), konden we ook niet tot het laatste moment wachten. Bij het doorgaan had de bus bij de laatste halte zelfs niet meer gestopt (was dan ook nog een kwartier met de bus), ondanks dat er nog mensen stonden te wachten. Dit is natuurlijk niet de schuld van het park, maar is toch iets om rekening mee te houden.
    Verder had het park ook nog wat entertainment, zoals een show met Bluey en ook nog één met de Teletubbies.



    We zijn er maar 1 dag geweest en hebben toch bijna alle grote kleppers kunnen doen (behalve Wicker Man), maar 2 dagen zouden we ook wel gevuld kunnen hebben. Er is ook nog een waterpark, maar dat hebben we niet gezien, dus kan niet zeggen of het groot was of niet.
    Er is ook nog een monorail tussen het hotel en het park, maar deze kan je als bezoeker niet doen.

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                                     

  2. #2

    Re: [TR] Alton Towers - 5 augustus 2024

    Oeioeioei, dat zou ik als weinig pret ervaren: zo veel gesloten attracties, maar één dag ter plaatse en dan nog ingekort omwille van het niet zo flexiebel openbaar vervoer.

    Je bevinding omtrent het gebrek aan <1,40 m achtbanen is herkenbaar. Wij waren er twee keer twee dagen, in april 2014 en april 2019 en telkens met de eigen wagen. M’n jongste zoon heeft er door de lengte-restricties niet veel achtbanen kunnen berijden.

    De monorail moesten wij de eerste keer verplicht nemen van de parking naar de park-ingang en ook de tweede keer als verblijfgast. Maar op onze allerlaatste dag was die ’s ochtends niet operatief. Er zijn ergere attractie-storingen dan die, natuurlijk (steek!).

    Granny Theft Auto zoals ik het bewust fout benoem, bestond toen nog niet. Indoor was een groot manco in het park, ik had graag een recente ervaring hierover gelezen.

    Het zijn mijn zaken niet wat je belette om met de eigen wagen het VK te bezoeken. Natuurlijk: daardoor gaan de gestoorde attracties niet opeens functioneren en met een auto ben je niks in hartje Londen en andere steden, denk ik. Blackpool met de trein en goedkoop vliegen naar en van Manchester beviel me wel al drie keer.

    Misschien nog een hint voor een volgende reis naar het VK: de pretparken gaan er al vroeg in het jaar open, hoogstwaarschijnlijk vallen hun en onze Paasvakantie niet samen en Hemelvaart is ginds geen officiele feestdag. Gun indien mogelijk zeker Alton Towers een herbezoek op een strategisch moment. Halloween zou ik op basis van druktemeters vermijden. Met Kerst en carnaval kunnen de waterattracties dicht zijn. Drayton Manor ligt niet zo ver daarvandaan, met de auto kan je beide parken op aaneensluitende dagen bezoeken. York is ook de moeite, ideaal om te doen bij aankomst in Hull.

  3. #3

    Re: [TR] Alton Towers - 5 augustus 2024

    Dank je voor je TR; UK is voor ons op pretparkgebied nog onontgonnen terrein....

  4. #4

    Re: [TR] Alton Towers - 5 augustus 2024

    Bedankt voor het TR! Jammer voor je dat er zoveel pannes waren. Eén (beperkt) dagje voor Alton Towers vind ik sowieso al aan de krappe kant om alles te doen en pannes helpen dan natuurlijk niet...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Granny Theft Auto zoals ik het bewust fout benoem, bestond toen nog niet. Indoor was een groot manco in het park, ik had graag een recente ervaring hierover gelezen.
    Ik zou de attractie omschrijven als 'vermakelijk'. Als je er bent, zeker de moeite om te doen, maar het is zeker geen topper ofzo.

    Met de heropening van Nemesis Sub-Terra, The Haunted House, Hex en de Granny darkride heeft AT uiteindelijk toch al 4 degelijke indoor ervaringen. Daarnaast heb je nog de bijbetalende Dungeon en Sealife. Op dit moment lijkt dat manco dus voor een deel wel opgelost.

  5. #5

    Re: [TR] Alton Towers - 5 augustus 2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Hex
    Deze attractie was ook niet open. Dacht dat het iets voor Halloween was. Stond ook niets er over op hun app.

  6. #6

    Re: [TR] Alton Towers - 5 augustus 2024

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Oeioeioei, dat zou ik als weinig pret ervaren: zo veel gesloten attracties, maar één dag ter plaatse en dan nog ingekort omwille van het niet zo flexiebel openbaar vervoer.
    M'n partner is iets minder pretpark liefhebber, dus het was al een prestatie om 4 pretparken te kunnen bezoeken tijdens onze reis
    Het lijkt me inderdaad wel een park om nog eens te her bezoeken en wat meer tijd voor te nemen, maar onze reis was nu al redelijk lang en een mens ook ook maar zoveel vakantiedagen

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •