Wij zijn vandaag ook naar BBJ geweest. Ik vind ze goed bezig daar!

Ik vind het park toch net weer wat hoger scoren dan vorig jaar op vlak van aankleding/netheid. Hier en daar kan het misschien nog iets beter, maar:
- Nieuwe parking is een stuk properder en duidelijker (bvb uitrij route)
- Nieuw pleintje IR en wandelroute is netjes gedaan
- Wildwaterbaan lijkt wat onder handen genomen te zijn (en we kwamen er best nat uit vandaag)
- Dreamcatcher in dat antraciet ziet er beter uit dan de vorige (verbleekte) kleuren
- Het leek erop dat er op veel plaatsen propere nieuwe vuilbakken staan
- Vriendelijk personeel, doorheen heel het park

Wat betreft de genomen maatregelen in het park merk ik op dat BBJ (BE) strenger is dan Toverland (NL), waar we recent geweest zijn.
- Verplicht handen ontsmetten na betreden attractie (met toezicht van personeel)
- Verplicht mondmasker in bepaalde attracties
- Veel ontsmettingspunten en -mogelijkheden doorheen het park (zelfs overdekt)

Enkele kleine verbeterpuntjes die me vandaag opvielen:
- Ingang van Okidoki is verplaatst, maar was niet meteen duidelijk welk pad nu eigenlijk naar de ingang ging. Zal waarschijnlijk nog wel komen in de toekomst.
- Ontsmettingspunt aan de toegangspoort van de Revolution staat niet echt handig (vóór het toegangspoortje). De ontsmettingsgel was juist op toen wij daar stonden aan te schuiven, en de hele wachtrij moest een stip (afstandsmarkering) terug opschuiven.
- Het bordje van het monorailstation aan de ingang waarop staat dat dit slechts een afstapstation is (enkel instappen in Cowboystad) hadden we niet opgemerkt. Wel zagen we de pijlen op de grond.
- Het achterste stukje parking is nog niet onder handen genomen. Op zich is dit stukje nog redelijk netjes, maar als het geregend heeft vormen hier zich wel grote plassen modder.

Goed gedaan dus!

Ik ben wel benieuwd naar de komende weken, als de bezoekerscapaciteit gaat stijgen.
- In- en uitstapprocedures zijn trager, plus volledige ontsmetting af en toe.
- De eettentjes zullen vermoedelijk ook niet op volle capaciteit kunnen draaien vanwege de afstandsmaatregelen tussen de personeelsleden zelf (was me vandaag opgevallen in Friet El Rio).
- De wachtrij bij opening van het park is nu al even wachten (+/-15min), maar zal wellicht enkel maar langer worden zodra het aantal bezoekers verhoogt.