Ik hoop dat ze bedoelen dat ze de darkride opnieuw gaan opbouwen volgens de originele verhaallijn, maar dat ze toch gaan gebruik maken van nieuwe technieken op vlak van robotica tot zelfs mss combinatie met 3D effecten, ... en dat ze de scenes groter en grootser gaan maken.
Want het is bijzonder jammer wat gebeurd is, maar persoonlijk kom ik al enkele jaren elk jaar in Europapark en heb ik Pirates daar maar 1 keer gedaan. Ik vond het ook een matige tot zeer flauwe versie van Pirates Of The Caribbean in Disney. Dus ik hoop echt dat ze niet 1-1 opbouwen zeer letterlijk gaan nemen.
Nieuw concept-art:
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
En nu ook twee foto's van de maquette:
Triple post, maar wel de moeite mijns inziens; nog enkele extra foto's met o.a. piraat Bartholomeus van Robbemond.
Laatst gewijzigd door yelle8; 04-04-19 om 19:31.
Indrukwekkende teaservideo voor Piraten in Batavia:
Leuke trailer, vooral de muziek vanaf 3:33 is machtig. Waarschijnlijk zit IMAscore hier wel voor iets tussen.
De toegangsprijzen stijgen ook fors in 2020:
3Euro bij voor een volwassen voor een dagticket (van 52€ naar 55€.
En een abbo wordt ook duurder met 15€ ( 210€ naar 225€ ).
Info : https://www.europapark.de/nl/prijzen
Ik vind dit toch veel maar ja is een trend e alles wordt duurder...
Ik kan het niet echt een forse stijging noemen. De prijs is ook niet heel gek in vergelijk met andere top parken in Europa.. al mogen ze voor dat geld wel langzamerhand eens zaken als sponsoring en betaalde VR gaan afschaffen.
Op de site met de drie 'O's' staat vandaag een uitspraak van Roland Mack van in een regionale krant:
"In onze nieuwe piratenattractie komen bewegende figuren die tot 200.000 euro per stuk kosten. En we hebben er zestig exemplaren van."
Codewoord hier is "TOT"
Oftewel: Er staat er eentje die 2 ton kost, misschien twee en de rest kost waarschijnlijk nog niet de helft
En op zich moet dat ook niet. Neem de paleis scene van Fata Morgana. Daar zitten genoeg poppen tussen die amper bewegen, maar juist omdat het er zo veel zijn ziet het er toch als enorm levendige scene uit. Zoiets zullen ze bij Piraten ook wel gaan doen. Kan interessant worden.
En er is water!
Nieuwe teaser voor Pirates of the Carib, euh Batavia:
Inderdaad, er zullen slechts enkele heel geavanceerde tussen zitten die heel veel bewegingen kunnen maken, maar het merendeel zal inderdaad beperkter zijn in bewegingen en daardoor ook minder kosten. Lijkt me ook een goede mix zo. In elk geval ben ik wel benieuwd naar het eindresultaat.
Vordering van de bouw:
Bron: Facebook Europa-Park
En de façade van het gebouw is uit de steigers:
Ziet er al weer mooi uit.
Ziet er uit als een computerrendering :s