Fun Pilot!
Fun Pilot!
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
Leuke naam! Bij deze ook bevestigd: opening dit jaar in de lente
Coastercount: 611
Live a life you will remember!
Fun Pilot!
Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.
Ik ben geen fan van de naam, anderzijds klinkt het niet al te moeilijk voor kinderen! Het design van de trein spreekt mij anders wel aan.
Hopelijk krijgen we nu ook snel een antwoord op andere vragen én komen er snel foto’s. Want samen met de mega coaster in 2021 is Karma World toch wel een beetje de zone waar ik het meest naar uitkijk!
Wat zien we daar? ...
Langs de achterkant van het park kon je ook duidelijk zien dat Le Palais Du Genie volledig in de stellingen stond. Ook de muren van het nieuwe restaurant staan al helemaal recht.
Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.
Aha, gaat goed daar dus.
Ben benieuwd wanneer we hier rond wat updates krijgen ook.
Je vois la vie en des biscuits.
@Etwien: Is dat een foto die jij zelf gemaakt hebt?
Hoe dan ook bedankt voor de update, want tot nu toe hebben we nog niet zo veel beeldmateriaal gekregen van de nieuwe zone.
Cobra lijkt hier nog steeds dezelfde kleur te hebben als op pagina twee van dit topic en dat was blijkbaar de grondlaag ... iemand een idee wanneer de definitieve kleuren erop geschilderd worden?
Once you sit back, you never go back.
Stond de tent over het station nog steeds overeind?
Bedankt voor de foto, leuk dat je die moeite gedaan hebt voor ons forum
Ik ben waarschijnlijk het enige forumlid dat hoopt dat een eventueel nieuw station ook een tent zal zijn. Mijn belangrijkste argument hiervoor heb ik eerder al genoemd (geluidsoverlast beperken voor het personeel). En volgens mij kan een tent met de juiste kleuren en patronen ook perfect binnen een Bollywood-thema passen. Zelfs de huidige rood-blauwe tent zou er naar mijn mening niet al te hard mee vloeken.
Om één of andere reden vind ik het ook grappig om te zien hoe dat tentzeil strak gaat staan als de trein er aan maximumsnelheid onderdoor vliegt. Maar dat zal mijn afwijkend brein wel zelf verzonnen hebben
Heb je ook foto's van het Paleis van de Geest?
Once you sit back, you never go back.
Van Le Palais Du Genie heb ik geen foto’s, maar vanaf Rue Joseph Dechamps kon je duidelijk zien dat hij aardig in de stijgers stond.
Op de concept arts staat een bruin gebouw ingetekend, dus ik vermoed (en hoop) dat deze weg gaat. Idealiter maken ze de ingang aan de andere kant (of alleszins wachtrij), waardoor ze op het middenplein toch iets meer theming kunnen toevoegen aan de baan. Al was het maar een rechthoekig vijvertje met wat groen, zoals er vroeger eigenlijk stond (en vergelijkbaar met dat pleintje bij Fata Morgana)
Maar dat zal eerder utopisch denken zijn vermoed ik, ik denk dat ze enkel het station een gebouw gaan geven en de rest laten staan zoals het is.
Inderdaad, ik denk ook dat de tent definitief verdwijnt, en vervangen wordt door een nieuwe constructie. Als ik de concept art nog eens bekijk, is er een boog toegevoegd waar nu de ingang van de wachtrij was, maar lijkt de wachtrij heel wat korter te worden, waardoor er een plein vrijkomt. Ik denk dat we daar enkel wat extra groen moeten verwachten, maar geen vijvertje.
Ook zie je op de concept dat Ali Baba ook wat extra theming krijgt, waardoor hij er minder kermis uitziet, en meer in het totaalplaatje zal passen.
Ik ben vooral zeer blij te lezen dat het Paleis van de Geest niet vergeten wordt, dus misschien kunnen we ook wat hoop uitoefenen dat Radja River ook een beurt krijgt. Veel moet hier niet veranderd worden volgens mij, maar wat opfrissing kan er ook zeker geen kwaad.
Hopelijk blijven ze van het waterplafond van Radja River af, want dat staat ook helemaal anders ingetekend. Maar dat zal wel een foutje zijn zeker.
CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken
Ik denk dat we niet teveel waarde moeten hechten aan deze schetsen tot in het kleinste detail. We hebben bij vorige projecten ook al gezien dat er veel gedetailleerdere tekening bestaan en deze "overzichten" meer een globale sfeer meegeven. Dus volgens mij blijft het waterplafond van Radja gewoon zoals het is.
Als je die concept art zo bekijkt blijf ik het toch een gigantische fout vinden van Sixflags dat ze destijds dat bijzonder sfeervolle pleintje voor de Ali Baba verknald hebben door er een boomerangcoaster neer te ploffen. Stel je voor dat de Efteling dat zou doen op het Fata Morgana-plein... dan was Nederland te klein!! Ik denk anderzijds wel dat het nieuwe restaurant en de opwaardering van die gehele hoek voor meer sfeer en gezelligheid zal zorgen, maar de basis blijft toch 'verkeerd' vind ik...
Over de details van de schetsen en of het waterplafond van Radja River blijft maak ik mij totaal geen zorgen. Maar de staat waarin Radja River zich zal bevinden, daar maak ik mij wel zorgen over. Want ik weet niet of je Walibi Belgium zo'n beetje kent , maar ik zie het nog gebeuren dat die binnen enkele maanden zal openen in de toestand zoals ze hem vorig jaar hebben gesloten.
Maar, ze hebben wij de voorbije jaren meer dan eens verrast, ik ben dus benieuwd hoe grondig men te werk is gegaan.
Mja ze pakken het Paleis van de Geest toch ook aan deze winter? En die ligt al heel wat buiten Karma World... Ik denk dat er misschien toch meer gedaan wordt dan we eerst denken