X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 15 van de 15
  1. #1

    [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Dit is eigenlijk niet een echt tripreport, maar eerder een vertaald artikel over Steel Vengeance. Verplaats het maar moest ik dit verkeerd gepost hebben...


    Wanneer Cedar Point Steel Vengeance aankondigde, de RMC conversie van Mean Streak, was élke coaster fanaat ter wereld meteen super enthousiast. De hype was van bij de start enorm groot. Natuurlijk draait het bij Cedar Point allemaal rondom recordbrekers en natuurlijk breekt Steel Vengeance een heel lijstje records, maar de bewering dat deze achtbaan de achtbaan met de meeste airtime ter wereld zou zijn maakte de hype alleen nog groter... Voor mij en mijn vrienden was dat statement genoeg om van Steel Vengeance dé achtbaan te maken waar we het meest naar uitkeken op onze USA trip! Maar verwachtingen en hypes kunnen gevaarlijk zijn, kan Steel Vengeance die hype waarmaken?!





    Cedar Point zou Cedar Point niet zijn als ze geen records braken met een nieuwe achtbaan. Niet alleen is Steel Vengeance aangekondigd als de achtbaan met de meeste airtime ter wereld, de baan kan ook volgende records op zijn naam schrijven: snelste hybride coaster ter wereld, hoogste hybride coaster ter wereld, steilste drop op een hybride coaster ter wereld, langste drop op een hybride coaster ter wereld, langste hybride coaster ter wereld, meeste inversies op een hybride coaster ter wereld & wereld's eerste hyper hybride coaster. Dat is een héél lange lijst maar vaak moet je dit soort records wel met een korreltje zout nemen. Size doesn't matter, juist he dames?!


    De hype is groot, erg groot. Reacties van degenen die hem al bereden hebben zijn eensgezinds enorm positief en sommigen van hun hebben hem al tot hun favoriete achtbaan genoemd. Desondanks de vele fantastische coasters die op onze trip gingen tegenkomen zoals Skyrush, Intimidator 305, El Toro etc... was Steel Vengeance toch dé coaster waar we allemaal het meest naar uitkeken. Het zou de kers op de taart worden, het hoogtepunt van de trip. Maar hoge verwachtingen zijn nooit goed, als de verwachtingen zodanig hoog liggen kan de baan enkel maar teleur stellen. We probeerden ons enthousiasme wel te bedaren maar dat bleek bijna onmogelijk te zijn. Gewoon al over die baan nadenken was genoeg om te beginnen kwijlen. Tenslotte was Cedar Point vlak aan het einde van onze trip gepland zodat we heel de trip lang over Steel Vengeance konden mijmeren.





    Geen nood om een tekening te maken hoe we ons voelden toen we bij aankomst in Cedar Point, zo rond 9U 's morgens, zagen dat Steel Vengeance eruit lag met technische storing... En terwijl Cedar Point wordt gezien als een echt coaster Walhalla en nog maar liefst 17 achtbanen aan te bieden heeft naast Steel Vengeance kon ik mijn ogen toch niet van Steel Vengeance afhouden terwijl we coasters zoals Top Thrill Dragster en Maverick bereden, toch ook geen kleine of slechte baantjes! Persoonlijk had ik nog een extra reden om uit te kijken naar Steel Vengeance, het zou namelijk mijn #600 worden! Vijf jaar geleden bezocht ik al Cedar Point dus ik had enkel Steel Vengeance en ValravN (en de mini kiddie coaster Wilderness Run...) te halen als nieuwe coaster credits. Een mooiere 600 dan Steel Vengeance kan ik me echt niet inbeelden.


    Maar ergens tussen 12:00 en 12:30 gebeurde het dan toch, terwijl we op Gemini zaten zag ik een lege trein op Steel Vengeance rijden! Geen twijfel, we gingen meteen naar daar. We hadden geluk dat we dichtbij zaten want zelfs die paar uurtjes dat hij dicht was bleven er mensen voor de gesloten ingang staan wachten. Het was de juiste beslissing meteen naar Steel Vengeance te gaan want na vijf minuten wachten werd hij onder luid applaus en gejuich geopend. Echt iedereen die daar stond was super enthousiast om dit beest te gaan berijden. Een deel van onze groep was ValravN gaan berijden, ik stuurde hen een berichtje dat Steel Vengeance open ging. Ze kwamen meteen af maar moesten tegen dan al een uur wachten. Wij hadden slechts 20 minuten wachttijd voor de kiezen.





    Voor ons eerste ritje koos ik de backseat, op meeste banen is dat het uitverkoren zitje als je het meeste airtime wilt ervaren. Dat eerste ritje was fantastisch en ik stapte er met mijn mond open uit (weinig coasters die dat nog voor elkaar krijgen ). Maar... ja, er is een maar... na dat ritje wist ik niet goed waar en hoe de baan te ranken. Mijn favoriete achtbaan tot dan toe was Outlaw Run (Silver Dollar City), en de vergelijking met Kolmardens Wildfire is ook niet veraf, maar rank ik Steel Vengeance echt zoveel boven hun?! De baan deed duidelijk wat het beloofde, op geen andere baan ooit heb ik zoveel airtime momenten beleefd als op Steel Vengeance, al had ik wel het gevoel dat dat enkel kwam omdat de baan zo lang is. Ik mistte toch wat de ejector airtime die ik van andere RMC's gewoon ben. De airtime die ik hier ervaarde op de backseat zat meer tussen floating en ejector airtime in en dat kwam niet overeen met mijn verwachtingen. Dit klinkt allemaal heel hard en heel teleurstellend, maar begrijp me niet verkeerd. Na wat piekeren besloot ik dat mijn verwachtingen gewoon echt té hoog waren. Steel Vengeance is na dat eerste ritje toch mijn nieuwe #1 favoriet geworden.


    De 90° first drop is gewoon geweldig net zoals de outbanked turns en de inversies benaderen gewoon perfectie. En ondanks dat de baan zo lang is lijkt het toch op géén enkel moment vaart te verliezen, hij blijft maar door razen tot hij in zijn eindremmen komt. Het gedeelte waar je door de houten constructie heen raast is trouwens enorm desoriënterend, ik had echt geen idee meer of ik ondersteboven hing of welke kant we opgingen. Zalig gewoon! En misschien voldeed de kracht van de airtime niet aan mijn verwachtingen, maar Cedar Point en RMC hadden gelijk als ze zeiden dat dit de achtbaan met de meeste airtime ter wereld is, op geen enkele ander coaster die ik gedaan heb, heb ik meer airtime momenten beleefd dan op Steel Vengeance.





    Maar lees dit nu heel goed, een heel belangrijke tip voor iedereen die naar Cedar Point gaat en Steel Vengeance wil berijden: doe hem front! Frontseat is waar je de magie zult ervaren. Omdat de eerste dag in Cedar Point vrij druk was kwamen we pas 's avonds terug voor een tweede ritje. Door de hele dag stond Steel Vengeance met een wachttijd van ongeveer 2 uur, en de wachttijd voor de Fastlane Plus (de meest dure fastpass dan nog, de enige waarmee je SV mee kan doen) bedroeg 45 minuten. s' Avonds hadden we een wachtrij van 1,5U te trotseren. Cedar Point verdient echt wel een pluim voor het openhouden van de wachtrij tot sluitingstijd! Ondanks de zo lange wachtrij kon je nog perfect een minuut voor sluitingstijd de wachtrij binnenwandelen. Hier kunnen héél wat parken een puntje aan zuigen.


    Voor dat nachtelijk ritje Steel Vengeance gingen we dus nu voor de frontseat... en jongens, de ervaring daar is dag én nacht verschil tegenover de backseat! Waar ik back niet de airtime ervaarde die ik verwachtte, overtroef de frontseat die verwachtingen. Ik spreek hier niet over ejector airtime, nee, dit was ultra ejector airtime! Nooit heb ik zoiets ervaren... meer dan de helft van de rit zaten we niet in ons stoeltje maar eerder tegen onze beugel geplakt. Het treintje probeert je in elke mogelijke richting eruit te duwen met een ongeziene kracht. Dit ritje was puur genieten, fantastisch, geweldig... er zijn niet genoeg woorden om de geweldigheid van Steel Vengeance front te omschrijven. Steel Vengeance is dus duidelijk mijn nieuwe favoriete achtbaan geworden en ik twijfel of dat ooit nog gaat veranderen. Men gaat héél wat mogen doen om dit beest te verslaan.





    Het is quasi onmogelijk perfectie te benaderen, maar RMC en Cedar Point komen toch godverdomme érg dichtbij! Voor de conversie kwamen de mensen enkel naar Frontier Town om Maverick te doen. De wachtrij van Maverick kon vol staan terwijl die van Mean Streak leeg was. Nu is het omgekeerd, op onze tweede dag zat je meteen op Maverick en moest je een wachtrij van minstens een uur overwinnen om op Steel Vengeance te geraken. En dan is Maverick ook gewoon een wereldbaan! Cedar Point wordt door velen aanzien als het beste pretpark ter wereld en met Steel Vengeance hebben ze nu ook de beste achtbaan ter wereld in huis gehaald. Meer dan wow, gewoon wow valt er niet te zeggen... Elke coaster fanaat zou Steel Vengeance moeten berijden! Begin je trip naar Sandusky, Ohio maar te plannen




    Origineel artikel: http://themepark-world.com/articles/...imate-revenge/

  2. #2

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Tof verslag van Steel Vengeance: ik hoop wel dat de rest van die mooie trip ook verslagen krijgt?

    Noem me gek, maar ik heb het project met slechts matige interesse gevolgd. Misschien omdat ik al een handjevol RMC's op mijn lijstje heb staan en nu wel ongeveer denk te weten wat ik moet verwachten bij zo'n baan. Dat het de hoogste en vooral de langste is, spreekt me echter wel erg aan. Je TR maakt me nu toch wel een pak nieuwsgieriger!

  3. #3

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Tof verslag van Steel Vengeance: ik hoop wel dat de rest van die mooie trip ook verslagen krijgt?
    Wees gerust, dat komt er zeker! Heb zelfs een interview met Tony Clark van CP kunnen regelen. Maar over Steel Vengeance ben ik zo enthousiast dat ik echt daarover eerst moest schrijven

  4. #4

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F
    Size doesn't matter, juist he dames?!


    Mijn excuses Toen ik die ene zin in jouw TR las, moest ik onmiddellijk aan deze foto denken. Terug ontopic nu.

    Kort maar krachtig verslag! En het was dus geen toeval dat deze jouw zeshonderste werd. Ook ik hoop op meer tripverslagen van de rest van de reis, want TR's van andere forumleden vind ik altijd leuk om te lezen.
    Once you sit back, you never go back.

  5. #5

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Moddervette woodies, daar moeten we als Europeanen toch serieus de duimen leggen tegen USA. Ik vraag me af of we ooit zo iets gaan zien in Europa. Ik vond Wildfire top maar toch niet helemaal een van-je-sokken-blazer. Welk Eur. park zou in aanmerking komen voor een houten wereldtopper? PHL en DLP hebben geen woodie, eerstgenoemde ontbeert plaats en lawaai-vergunning. Misschien P.Ast. als daar hun woodie op vierkante wielen op de schop gaat? Of zal Colossos2.0 vriend en vijand verbazen?

    @Fre: THX, je whereabouts op FB hebben m'n nieuwsgierigheid geprikkeld.

  6. #6

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Moddervette woodies, daar moeten we als Europeanen toch serieus de duimen leggen tegen USA. Ik vraag me af of we ooit zo iets gaan zien in Europa. Ik vond Wildfire top maar toch niet helemaal een van-je-sokken-blazer. Welk Eur. park zou in aanmerking komen voor een houten wereldtopper? PHL en DLP hebben geen woodie, eerstgenoemde ontbeert plaats en lawaai-vergunning. Misschien P.Ast. als daar hun woodie op vierkante wielen op de schop gaat? Of zal Colossos2.0 vriend en vijand verbazen?

    @Fre: THX, je whereabouts op FB hebben m'n nieuwsgierigheid geprikkeld.

    Volgend jaar Walibi Holland

  7. #7

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Vanaf het moment dat Cedar Point in een best leuk filmpje liet weten dat Mean Streak “the axe” ging krijgen was ik er zo goed als zeker van dat RMC hier zijn slag ging slaan, en het duurde toch even voor uitdrukkijk werd bevestigd dat het om een Iron Horse makeover ging gaan.

    Sinds toen heb ik heel regelmatig deze conversie gevolgd, en ik moet zeggen;
    - 1. Ondanks dat zeker niet alle RMC banen me aanspreken;
    - 2. Er op Youtube best wat leuke en originele fanmade layouts te vinden worden voor een Iron Horse Mean Steak;

    BAM. Vanaf dat Cedar Point de simulatievideo publiceerde ging mijn kin tegen de grond. Een ronduit geschifte lay-out, zoals we van Cedar Point reeds gewend zijn zéér grotesk uitgevoerd ... Sja, hierop kun je niet anders dan kwijlen.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #8

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Bedankt voor het TR, Frederik! Deze baan wakkert de zin om ooit nog eens terug te gaan naar CP toch wel heel hard aan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik vraag me af of we ooit zo iets gaan zien in Europa. Ik vond Wildfire top maar toch niet helemaal een van-je-sokken-blazer.
    Oei. Ik vind Wildfire denk ik wel de beste RMC en bij uitbreiding één van de beste woodies die ik al gedaan heb wereldwijd.

  9. #9

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Intussen heb ik me een bedenking gemaakt na het lezen van dit TR. Mij is altijd verteld dat backseat gewoonlijk de meeste/beste airtime oplevert, dus de conclusie dat je hier beter front gaat zitten vond ik wel opvallend. Uiteraard trek ik die mening niet in twijfel, want ik heb Steel Vegeance zelf nooit gedaan (ik heb zelfs nog nooit op welke RMC dan ook gezeten). Maar nu ik erover nadenk: jullie hebben de rit backseat gemaakt vrij korte tijd na een langdurige storing, terwijl de baan bij jullie rit front - zo neem ik aan - al enkele uren onafgebroken in bedrijf was. Misschien is het dus niet echt een verschil front/back, maar eerder een verschil koud/warm? Mij is ook al verteld dat sommige banen beduidend beter rijden als ze volledig warmgedraaid zijn. Zou Steel Vegeance er ook zo één kunnen zijn? Of zit ik er compleet naast met deze gok?
    Once you sit back, you never go back.

  10. #10

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Intussen heb ik me een bedenking gemaakt na het lezen van dit TR. Mij is altijd verteld dat backseat gewoonlijk de meeste/beste airtime oplevert, dus de conclusie dat je hier beter front gaat zitten vond ik wel opvallend. Uiteraard trek ik die mening niet in twijfel, want ik heb Steel Vegeance zelf nooit gedaan (ik heb zelfs nog nooit op welke RMC dan ook gezeten). Maar nu ik erover nadenk: jullie hebben de rit backseat gemaakt vrij korte tijd na een langdurige storing, terwijl de baan bij jullie rit front - zo neem ik aan - al enkele uren onafgebroken in bedrijf was. Misschien is het dus niet echt een verschil front/back, maar eerder een verschil koud/warm? Mij is ook al verteld dat sommige banen beduidend beter rijden als ze volledig warmgedraaid zijn. Zou Steel Vegeance er ook zo één kunnen zijn? Of zit ik er compleet naast met deze gok?
    Sommige woodies zijn frontseat gewoon beter, ikzelf prefereer bij Heidi ook de front bijvoorbeeld.

  11. #11

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Intussen heb ik me een bedenking gemaakt na het lezen van dit TR. Mij is altijd verteld dat backseat gewoonlijk de meeste/beste airtime oplevert, dus de conclusie dat je hier beter front gaat zitten vond ik wel opvallend. Uiteraard trek ik die mening niet in twijfel, want ik heb Steel Vegeance zelf nooit gedaan (ik heb zelfs nog nooit op welke RMC dan ook gezeten). Maar nu ik erover nadenk: jullie hebben de rit backseat gemaakt vrij korte tijd na een langdurige storing, terwijl de baan bij jullie rit front - zo neem ik aan - al enkele uren onafgebroken in bedrijf was. Misschien is het dus niet echt een verschil front/back, maar eerder een verschil koud/warm? Mij is ook al verteld dat sommige banen beduidend beter rijden als ze volledig warmgedraaid zijn. Zou Steel Vegeance er ook zo één kunnen zijn? Of zit ik er compleet naast met deze gok?

    Front of back hangt echt van baan tot baan af. Natuurlijk stond de baan nog koud toen we ze voor de eerste keer reden maar ik weet niet of dat opwarmen echt zodanig veel verschil zou maken. Het verschil dat we ervaarden was echt groot. Bovendien, na dat ritje frontseat waren we zo bamboozled dat we geen ander zitje meer wouden Ik zou het graag uitgestest hebben of back ook beter is als ie warm zou staan maar daarvoor was de wachtrij echt te lang voor.

  12. #12

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Het zou inderdaad wel kunnen dat het verschil koud/warm heeft meegespeeld. Zo vond ik bijvoorbeeld Iron Rattler 's avonds ook (nog) beter dan overdag.

    Dat gezegd zijnde vind ik dat quasi alle woodies backseat beter zijn, maar dat RMC daar wel vaak een uitzondering op vormt. de meeste RMC's die ik al gedaan heb, vind ik front seat minstens even goed als backseat eigenlijk.

  13. #13

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Front of back hangt echt van baan tot baan af. Natuurlijk stond de baan nog koud toen we ze voor de eerste keer reden maar ik weet niet of dat opwarmen echt zodanig veel verschil zou maken.
    Yep, dat kan een zeer groot verschil zijn... Bij bijvoorbeeld een SLC kan het verschil in een ritje 's morgens en eentje in de late namiddag al een tijdverschil van 3-4 seconden opleveren. Dus bedenk maar wat dit verschil bij zo een grote baan kan zijn...
    Snelste ritjes zijn te beleven in de late namiddag (of avond als het park lang genoeg open is) op een zomerse en hete dag net na een flinke regen bui

    Leuk dat Cedar Point er weer een absolute topper bij heeft! Doet het toch ook weer wat meer kriebelen om het park nog eens te gaan bezoeken.

  14. #14

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Warm of koud maakt wel een verschil, maar het verschil tussen airtime tussen ejector en floating in, en airtime super ejector lijkt mij toch echt eerder aan de gekozen plaats te liggen. Soit, iedereen die nog naar daar gaat en het geluk heeft van daar een korte wachtrij aan te treffen mag het zeker eens uittesten

  15. #15

    Re: [TR] Steel Vengeance: de ultieme wraak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Warm of koud maakt wel een verschil, maar het verschil tussen airtime tussen ejector en floating in, en airtime super ejector lijkt mij toch echt eerder aan de gekozen plaats te liggen.
    In mensen-/lekentaal? Bij een steile afdaling ervaar je meer airtime achteraan, omdat je dan de hele afdaling snel rijdt, terwijl front die hoge snelheid pas op een verder - en dus op een lager -punt wordt bereikt en je dus minder lang aan die hoge snelheid daalt. Typevoorbeeld: Begin van Wildfire. Geldt dit ook voor Exp. GeForce?

    Bij steilere airtimeheuvels begint de remming front voorbij de top. Backseat kan je de remming al gewaar worden voor de top, dus voel je dan back minder airtime. Typevoorbeeld: Shamballah.

    Voel je vrij om me te corrigeren of aan te vullen. In vergelijking met de actiefste forumleden voel ik me soms nog een (halve) leek.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •