X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 156

Onderwerp: Brand Europa-Park

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Brand Europa-Park

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Koffiekopjes verwijst naar delfts blauw in Nederland.
    En koffie is door de Nederlanders groot gemaakt in Europa/wereld, de VOC was de eerste die dit op grote schaal verhandelde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Trapgeveltjes zijn ook typisch Nederlands, wat door onder andere België is over genomen.
    De oudste trapgevelhuizen staan wel in België, huis 't Spijker in Gent als ik me niet vergis. Dus het zijn eerder de Nederlanders die dat overgenomen hebben van de Belgen/Vlamingen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Frietkraam hoort inderdaad niet in Nederland, die mogen ze dan naar België verplaatsen. Typisch Nederlandse gerechten ga je ook echt niet verkopen in een pretpark
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Blijft nog over het Restaurant, maar daar moet je me even mee helpen, want buiten de Friet (die we al hadden) zou ik niet weten wat je er moet serveren :s
    Belgische gerechten moet wel lukken, ik denk dan aan mosselen (wel moeilijker in EP door de ligging) of aan Steak met frieten. Sowieso zou het restaurant moeten inzetten op Belgische bieren (liefst abdijbieren en zwaardere a la Duvel), waar er ook een grote bar is die deze bieren ook serveert na etenstijd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Qua middeleeuwen zijn zowel Duitsland als Frankrijk veel sterker dan België.
    Qua middeleeuwen (en dan vooral de hoge en de late) staat België/Vlaanderen nochtans sterk hoor, Vlaanderen (het graafschap!) was eeuwenlang de belangrijkste economische regio boven de Alpen en kon wedijveren met Italiaanse stadstaten als Venetië en Genua. Het eerste beursgebouw ter wereld staat in Brugge (Huis Ter Beurze) en het eerste speciaal gebouwde beursgebouw stond in Antwerpen. Ook qua kunst was Vlaanderen toonaangevend, zowel in beeldhouwwerken als in schilderkunst, zie maar naar alle Vlaamse primitieven. Om nu te zeggen dat Duitsland en Frankrijk in deze periode veel belangrijker waren lijkt me nogal overdreven.
    Na 1550 is er veel kennis en kunde overgeheveld naar de Nederlanden (door oa verzanding Zwin, 80-jarige oorlog en val van Antwerpen)
    Als er 1 periode is die je kan aangrijpen om België voor te stellen, lijkt het me net wel de middeleeuwen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Attractie Rond francorchamps - Ze hebben Silver Star al rond dat thema (maar dat zou dan op een onbegrijpelijke wijze Monaco moeten voorstellen).
    Moet Silver Star echt Monaco voorstellen? Ik dacht eerder aan racen in het algemeen aangezien Frankrijk als de bakermat van de racerij wordt aanzien.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 01-06-18 om 09:53.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •