Ik was ook zaterdag aanwezig in het park en ben vertrokken met een dubbel gevoel. Mijn Golden Pass startte eind april '17 en is zodus ook geldig tot eind april '18. Dit was dan ook de reden voor een bezoekje op de openingsdag + de vele events die ervoor waren aangemaakt

Dit gezegd zijnde, vertrokken we vol goede moed naar Wavre, om op ontdekking te gaan in Exotic World (minus Tiki-Waka). We waren rond 10u00 aan de parkingang, waar geen melding te zien was van gesloten attracties. Een maat die mee was moest zijn abonnement ophalen, dus gingen we aanschuiven. Een personeelslid zei meteen in goed Nederlands dat we beter op de middag terugkwamen, aangezien er een technische storing was.

Dus gingen we het park binnen. Parkplannen waren helaas niet te vinden, dus liepen we verder het park in. Alles begon vlot: weinig volk, attracties open, vriendelijk personeel, vlotte operations...

Maar rond de middag begon het tij me toch wat te keren:

Wat betreft de wachttijden: 's ochtends werkten ze niet, rond de middag werden ze opgezet aan de attracties zelf, maar niet op de schermen. De app bestaat niet meer (kan je toch niet vinden in de Play Store of App Store) en ook op Loooping kon je die niet raadplegen.

Ook de website is hopeloos verouderd met melding dat een aantal attracties gesloten zijn wegens aanpassingen in het park. Zowel Music Xpress als De Keverbaan zijn (tijdelijk) verwijderd uit het park! En GRA en Pony's zijn terug open... Ook het interactieve parkplan werkt voor geen meter. De pdf die je wel kan bekijken dateert dan weer van 2016... inclusief Reuzenrad, exclusief Exotic World! Komaan mannen!

Maar goed, terug naar het park. Bij aankomst werd op de wachtrijschermen vermeld dat er een Paaszoektocht in het park is, maar van wachttijden geen sprake. Deze schermen lagen ongeveer 1 uur later al weer af... Ook de andere schermen in het park, in de wachtrijen, werkten niet. Bij Psyké had je wel geluid van de preshow, maar geen beeld. En dat op dag 1?

Na een paar attracties gedaan te hebben kwamen we terug aan de ingang van het park, waar we terug gingen aanschuiven om het abonnement op te halen. Dit ging zeer vlot - in amper 5 minuten geregeld (sorry gasten!). Voor een Parking Pass moesten we dan terug naar de kassa's aan de ingang - ondanks de betaalterminals die ook bij de abonnementen aanwezig waren. Voor de Parking Pass moesten we 2 nummerplaten opgeven, maar toch kregen we maar 1 kaart mee. Dus moeten we nu goed afspreken wie wanneer gaat, zodat we zeker het abonnement mee hebben?!

's Middags gingen we eten in de Country Cantina, waar het er wel verzorgd uitzag, maar de vol-au-vent ijskoud was. Toch wel zonde. Ondanks dat het horecavoordeel van 15 % naar 10 % gezakt is, kregen we wel 15 % korting.

Daarna trokken we op verkenning in Exotic World. Hoewel, verkenning? Ik had toch verwacht iets meer te kunnen zien dan enkel de Tiki Trail en de vernieuwde Octopus. Die nieuwe Octopus zag er wel heel goed uit! Ook de rest van Exotic World oogde prachtig. Helaas is de rest van het gebied niet toegankelijk. Ook een bruggetje over het water had nog geen omheining, wat ik wel gevaarlijk vond voor kleine kinderen. Dit stelde me toch licht teleur. Dat ze Tiki Waka niet op tijd afkregen, heb ik alle respect voor. We hadden een strenge winter voor Belgische normen, maar vanuit de Tiki Trail leek het me dat er nog veel werk voor de boeg was.

Doorheen de dag hebben we wel veel kunnen doen, inclusief heel wat rerides. Wat ons wel opviel, was dat de Tiki Trail pas in de namiddag toegankelijk was, de Cobra een technische storing had, Golden River Adventure in meer dan een uur ontruimd werd en dat Pulsar de hele dag stilstond. Deze laatste had toch zeker ook aan de ingang vermeld mogen worden.

En hoewel Exotic World, of wat we er al van te zien kregen, heel indrukwekkend oogt, valt het nog meer op dat er op andere plaatsen nog veel werk voor de boeg is. Het Paleis van de Geest schreeuwt echt om een nieuw laagje verf! En zo zijn er nog wat plaatsen.

Andere zaken die opvielen: voor het Paleis van de Geest heb je nu een picknickplaats met parasols, het Paleis van Ali Baba werd al leeggehaald, de nieuwe aanbouw van Aqualibi ziet er nog wat kaal uit (zowel vanbinnen als vanbuiten) en op de parking zijn er volgens mij nu ook nieuwe gekleurde en genummerde paaltjes.

Om af te sluiten met de parking: een prijsstijging van 2 euro vind ik not done. De parking mocht toch ook wel wat meer aanpassingen krijgen om dit te verantwoorden. In Walibi Holland hebben ze gewerkt aan de parking, en steeg de prijs amper een halve euro. Bij ons amper iets veranderd en meteen 2 euro extra. En ja hoor, veel gewone bezoekers zullen hierin trappen en hun ticket niet voor 15 u aankopen.

Conclusie: ik heb me wel goed geamuseerd, mede dankzij het gezelschap, maar vond het toch jammer voor een vriendin die mee was die de volle pot mocht betalen en die zelf ook wat teleurgesteld was met de (kleine) foutjes in het park.

Zelf loopt mijn abonnement eind van de maand af, maar ik zal toch nog even wachten om het te vernieuwen.