Oorspronkelijk geplaatst door
Earlyspencer
Om-en-om werkt volgens mij enkel bij attracties waar je maar 1 personeelslid bij nodig hebt. Dat zijn dan meestal simpele kinder-attracties of zo'n slinger-ding van Coevorden en Antwerpen. In BJL werkt een om-en-om heel het seizoen perfect bij de kinder-attracties Rode Baron en aanverwanten. Maar de attracties in Kinderland werden ook al pre-corona veel te ondermaats bediend. Ik denk dat om-en-om ook wel zou werken in de Walibi-parken bij die (ex-)Skunx-dingetjes. Natuurlijk is PDP een ander verhaal, want daar vormen de kleine kinderen een groter doelpubliek.
Om-en-om werkt volgens mij in geen enkel park bij grote rides die meer personeel en meer testritten vereisen en die meer stroringgevoelig lijken. Dan vind ik het later openen van waterattracties buiten de zomermaanden organisatorisch meer logisch en minder klantonvriendelijk. PDP maakt volgens mij dat seizoens-onderscheid niet of onvoldoende. En om even 100% on-topic te gaan: paradepaardje RTH om-en-om laten rijden met Anubis zou toch wel een vorm van gezichtsverlies zijn. Want hoewel de meerderheid van de PDP-bezoekers niet de intentie heeft om een happy rit te maken, is het wel voor iedere bezoeker en dit vanuit meerdere standpunten een dynamische oog-trekker.