Dat Bobbejaanland niet meer is wat het geweest is weet iedereen. Het park hinkelt steeds verder achterop en het huidige bestuur bakt er werkelijk niets van. Normaal zijn pretparkfans doorgaans kritischer dan de modale bezoeker, maar wat als die het ook beu worden? Onderstaande recenties van op Facebook zijn allen minder dan 1 maand oud:

Vandaag geweest, maar mijn ervaring was niet zo fantastisch. Het begon al goed bij de tyfoon... na een half uur wachten in de rij, waren we eindelijk aan de beurt. Mijn zoon werd opgemeten... hij was 3 mm te klein voor de attractie en mocht er niet in. Het bizarre is dat hij 3 maanden geleden ( nog kleiner ) er gewoon in mocht. Tijdens een discussie zei de medewerker, waarschijnlijk had hij andere schoenen aan en was hij groter ( toen dichte schoenen, nu slippers ) dat vond ik al belachelijk, het ligt dus aan de schoenen of een kind er in mag of niet. Mijn zoon stond niet goed onder de meter ( na beneden kijkend ) dus ik zet hem goed ( gewoon recht met zn hoofd ) zegt de medewerker, je duwt hem omhoog met zijn hoofd... hij mag er niet in. Net of ik mn zoon aan zn hoofd op til om erin te mogen. Kind erg teleurgesteld. Daarna na een andere attractie. Mijn zoon wilde graag achterin zitten, maar dat werd dus geweigerd, we moesten netjes aansluiten vanaf de voorkant. Dat is in een ander attractiepark wel anders, daar mag je gewoon je plekje kiezen. Weer een teleurstelling. Verder was het personeel erg chagerijnig, kon geen vriendelijk lachje vanaf, ze zeiden niks, wijzen alleen waar je heen moet ( als je geluk hebt ) etc etc... Verder begonnen ze het grote restaurant bij de ingang al 45 min voor sluitingstijd dicht te gooien. Dus als mensen nog wat drinken wilde kopen voor ze weggingen was dat niet mogelijk. Personeel ging voor de deur staan en weigerde mensen binnen te laten. Park is toch om 18:00 uur dicht? En niet al om 17:15 uur. Verder is het ook raar dat ze niet langer open zijn, aangezien het zomervakantie is en mooi weer. Het was nog topdrukte toen ze dicht gingen.
Kortom, slechte ervaring en we gaan volgende keer wel naar een ander park waar vriendelijke mensen werken.
Hoop op een reactie van bobbejaanland, maar dat zal wel niet...
#Bobbejaanland Het was een leuke zomerse dag en wij besloten na lange tijd eens terug te gaan naar bobbejaanland.
Ons reisje begon vroeg om zeker om 10U daar te zijn bij opening park.
Eens aangekomen om 9u45, was het al leuk dat een koffiezaakje open was na het passeren van de inkom, dit was zeker goed.
Eenmaal mn koffietje geconsumeerd en stipt 10u ging de poort open. super!!!
Maaar dan gingen we het we het park in, denk wel ik ben opgegroeid met bobbejaanland, het theater zag ik al direct dat was verleden tijd, ohhh beetje verder het kleine museum van bob bestaat ook niet meer, nog minder.
En hoe hoe langer we verblijven in het park, merk ik echter op dat deze echter op zn laatste loodjes aan het draaien is, veiligheid heeft geen prioriteit, ze zetten liever de atractie op automatisch ipv de beugels te controleren en dit op 2 snelle atracties gezien.
Eerste atractie el paso special, de helft van de mannetjes reageerden maar op de interactie met de speler, 70% van de atracties gesloten en heeel veel standjes in wild west city gesloten, dus de bull ride zoals vroeger was er niet meer. Reuzenrad beslisten ze plotsenling halverwege een zomerse dag een 1,5 pauze in te lassen. Voor mijn part is dit een park dat zn laatste loodjes gelegd heeft en enkel ng probeert te lopen op het beetje horeca dat ze hebben.

Een goe park sluit zekers nie om 18u in vol hoogzeizoen met 30°
Vandaag ben ik samen met mijn beste vriendin naar Bobbejaanland geweest, en wauw, wat een teleurstelling! Toen we eenmaal binnen waren wilde we onze tassen opbergen. Maar waar?! Er stond (zoals veel) niks aangeven. In het snoepwinkeltje konden we onze tassen opbergen. We kregen een papieren bonnetje mee, logisch met al die water attracties �. We zeiden dat we onze tassen bewust wilden opbergen vanwege de waterattracties, maar we moesten toch maar ons papieren bonnetje bij houden. Je raad het al; die is verzopen in de waterbaan. Lekker even bijkomen met wat eten en drinken gaat na half 5 niet meer �! Als je denkt gezellig te gaan eten wordt er (niet vriendelijk) gezegd; “je kan niks meer bestellen, we gaan sluiten!” Zelfs sommig attracties sluiten wanneer de medewerkers er geen zin meer in hebben? Half 4, 4 uur en half 5. Dan heb ik het over “grote” attracties. Het ergste van allemaal vond ik het personeel! Zeer onvriendelijk en merendeel had er echt zin in. Ze geven ons geen warm gevoel. Medewerkers moeten het verschil maken vind ik! Jessy heeft voor ons echt het verschil gemaakt, ze was zo vriendelijk en had echt plezier in haar werk! Door haar kregen we echt energie en een fijne dag, glimlach en een leuk gesprekje doet veel! Jessy, ga zo door! Maar goed, dat alles voor een kaartje dat aan de kassa 36 euro kost. Voor 6 euro minder kan je naar Toverland, voor 2 euro meer kan je naar de Efteling. Onze keuze wordt in het vervolg wel beter gemaakt �!
Ik begon samen met mijn beste vriend de dag met enorm veel enthousiasme, aangezien we 2 jaar geleden echt enorm veel plezier hadden beleefd in het park.
We wilde bij aankomst (nadat we werden overdonderd door de mascotte’s) onze tassen in een locker plaatsen, maar tot onze verbazing waren die weg. We konden ze wel kwijt in de snoepwinkel bij de ingang. Gelukkig wel bewaakt maar goed, het papieren kaartje wat we kregen was na een rit in de banana battle al helemaal vergaan.
Ook waren we enorm enthousiast over de 2 achtbanen met virtual reality maar die waren niet eens open?! Waarom reclame maken en mensen lokken voor iets wat niet eens open is!?
Kunnen jullie ook het personeel een opleiding geven want 7 van de 10 was echt super onvriendelijk.
Ook heel vreemd dat sommige attracties al sluiten om 15u30 terwijl jullie open zijn tot 18u. Maar buiten dat sluiten jullie heel veel horeca punten om 16u30, net een moment dat mensen willen gaan eten. Willen jullie stipt 18u de mensen uit het park ofzo want ja dat lukt zeker zo, ook vroeger.
Er mag in de horeca punten die dan wel open zijn wat meer informatie hangen over jullie menu’s en ook meer personeel dan 1 iemand in de bediening. Dat werkt niet.
Over de hygiene ben ik ook alles behalve te spreken, de toiletten ruiken verschrikkelijk op sommige plaatsen en in sommige horecapunten lagen gewoon de frieten op de grond al de hele dag.
Een handige tip misschien... een bankautomaat aangezien jullie heel veel automaten met eten en drinken hebben.
Ik weet niet zeker of we nog terugkomen want de teleurstelling is groot.
Maar wel wil ik even 1 werkneemster in het zonnetje zetten. Jessy (achternaam ken ik niet) maar zij was echt een lichtpunt deze dag, zo’n enthousiasme en een warm karakter was echt ZALIG! Dankuwel Jessy! �
Maandag 23 juli 2018 vol goede moed en zin op weg naar Bobbejaanland.

Bij aankomst krijg je een tas controle die men beter niet kan doen.
Men vraagt of je wapens of andere scherpe voorwerpen bij je hebt......zeg je nee.......totaal geen controle hierop.
Maar wel lekker lang wachten tot je door kan

Binnenkomst park........je word zowat gedwongen om met de verklede mafkezen op de foto te gaan.....nee is hier duidelijk geen nee.

1e restaurant vooraan in het park........prijs voor een koffie is vrij normaal maar personeel aan de kassa staat half te slapen en er kan amper een vriendelijk goeie morgen vanaf.

Attracties hebben geen tijdsaanduiding over hoe lang men moet wachten.....

We sloten aan in de rij van de indiana river.
Wachttijd.....uiteindelijk 1 uur en 45 minuten....
Bleek een storing te zijn die men wel omroept maar die totaal onverstaanbaar is.....
Kom je binnen en blijken er slechts 6 stammetjes in gebruik en liggen er 8 stil aan de kant....en dat bij een wachtrij van bijna 2 uur !!!!
Al met al waardeloos.....

Verder de gehele dag overal erg lang in de wachtrijen moeten staan zonder enige tijdsaanduiding.......
En het park is voor de zomermaanden erg vroeg dicht.

Prijzen voor eten e.d zijn uit proportie

Sanitaire voorzieningen ronduit smerig en tegen einde dag erg vroeg afgesloten

Toegangslengte voor kinderen slaat werkelijk nergens op... men meet hier met belgische maten.

Al met al een niet zo plezante dag gehad en voor ons was dit jaar de laatste keer dat we geweest zijn.
Voor € 3.50 meer zitten we in de efteling met langere openingstijden...meer attracties en VEEL vriendelijker personeel.
Ik denk dat een dagje gevangenis nog leuker is dan dit grafpark��

- Personeel die niet helemaal op de hoogte zijn hoe hun eigen attracties werken waardoor er wachtrijen van een anderhalf uur stonden.
- Voor 27 euro een bandje halen waar je onbeperkt eten en drinken voor kunt halen waar je uiteindelijk maar op 5 plekken kunt halen.
- Halfuur wachten voordat je je drinken krijgt omdat ze zo traag zijn en 3/4 man die pauze gaan houden terwijl er 20 man wilt bestellen.
- Park dat al heel vroeg sluit terwijl we in het hoogseizoen zitten.
- Geen enkele drankautomaat die werkte of ze waren allemaal leeg.

Voor mij in ieder geval laatste keer dat ik hier kwam. Weggegooid geld
Hoogseizoen jullie zouden voorbereid moeten zijn dachten wij dan.

Het was niet druk int park wel lekker warm weer.
Hebben bijna een uur gewacht aan jullie frietkot voor ons ware geen bestellingen of wachtende, om uiteindelijk steenharde frietjes te krijgen en een koude hotdog (dan spreek ik nog nier over de vriendelijkheid van jullie bepaald personeel).

Jullie hebben zowel een binnen als buiten atractie van boomstammetjes in het water. Ik samen met mijn vriend hebben beide gedaan om een foto als herdenking voor ons ... bij de buute atractie kregen wij hem niet mee omdat hy me toevallig vasthad op een bepaalde manier dat voor jullie blijkbaar niet kon terwijl daar niets aan was op te merken. �
Boomstammetjes binnen (indiana river) probeerde wij opnieuw een leuke herrinnering te maken was jullie systeem stuk zoals eigenlijk elke atractie waar je een foto kon late maken geen enkel maar echt geen enkel toestel werkte.

Dreamcatcher met VR.
Het was niet druk maar daar dan weer net te druk. Uren lang in de hete zon staan wachten voor uiteindelijk in de karretjes te zitte met de vr bril.
Een vr bril die superveel zeer deed op je hoofd , de brille klikkte niet eens fatsoenlijk op het hoofdonderstel dus geen pretje. De beelden zelf waren ook echter niet optimaal als da echt was was ik mijn benen kwijt � om dan toch nog een beetje ermee te kunne lache...


De VR die binnen plaatsnam in de roller coaster was wel super leuk en deze beelden waren wel super goed afgesteld.

Veel toillette waren dicht of smerig.

Personeel int algemeen niet happy ( kinder komen hier heen om plezier laat hen dan ook merken dat het daar leuk is.) Niet voor allen er waren er ook die vriendelijk waren.

Ik trek niet rap meee naar bobbejaanland al is het zo kortby.
Phantasialand is duizend keer beter.
Personeel speelt mee in het gezel, het is ordelijk , netjes daarvoor rijden wij wel graag wat verder.

Een dagje plezier was het voor ons niet in bobbejaanland helaas.
De helft van de attractie s was gisteren gewoon niet open en het park was tot 18u open en om 17.15u begonnen ze de attractie s die dan open waren al aan het sluiten,dit voor 36.50€ is echt schandalig dit is de laatste keer dat ik daar geweest ben met men gezin
Ik denk dat we duidelijk kunnen stellen dat de ontevredenheid over het Kempense park enkel maar blijft stijgen. De meest terugkerende punten van kritiek zijn dan ook:

- Minieme openingsuren van het park in hoogseizoen
- Slechte operations
- Schandalige openingsuren van attracties & horeca
- Onbekwaam, ongemottiveerd en onvriendelijk personeel
- Onvoldoende of verkeerde, kwaliteitloze investeringen


Denken jullie dat het tij er nog kan keren? Een nieuwe achtbaan is natuurlijk mooi om mee uit te pakken, maar als je je bezoekers zo blijft behandelen lijkt me dit op lange termijn niet voldoende om het hoofd boven water te houden, zeker als je ziet wat omliggende concurrenten allemaal uit hun mouw schudden ...