X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1

    [TR] Holiday Park 23-07-2018


    De eerste keer dat we dit Plopsa Park bezoeken, dus altijd wel wat spannend. Ik had me eigenlijk niet zo voorbereid, maar besloot 's morgens de achtbanen te doen, terwijl de kinderen enkele kinderattracties zouden uittesten.



    We kwamen rond 9.30u aan en besloten eerst wat foto's te nemen bij de mascottes en bij het plein.



    Een populair Duits draakje uit de Studio 100 stal


    Rond 10.00u gingen de paaltjes weg en konden we het volledige park betreden. Terwijl de kinderen naar "Holly's Fahrschule" gingen besloot ik "bigFM Expedition GeForce" te doen. Eenmaal aangekomen was er een technisch defect. Bummer.


    Dan besloot ik maar doorwandelen naar "Sky Scream". Ook hier vang ik weer bot.

    We besluiten dan maar "Wickie Splash" te doen. Hier nog een erg beperkte wachtrij. Toch wel een leuke boomstammetjes attractie die mooi is aangekleed en ook qua ritverloop wel leuk is, want de bootjes gaan ook deels achteruit.





    Terwijl de kinderen "Red Baron" en "Balloon Race" doen, sta ik aan te schuiven bij "Sky Fly".




    Na zo'n kwartier kon ik er op. Wel geen zo'n eenvoudige manier om je vliegtuig over de kop te laten gaan. Bij mij was het spijtig genoeg niet gelukt.



    Terwijl de kinderen nog eens de rijschool doen, besluit ik aan te schuiven bij "Sky Scream".


    De wachtrij viel gelukkig nog goed mee (zo'n kwartiertje). Het was wel een leuke achtbaan, maar een echt waw gevoel had ik er wel niet bij.


    We besluiten al wat dichter bij het meer te gaan om dan de waterskistuntshow te kunnen meepikken. Bij het meer zijn er ook nog enkele attracties.










    Een half uurtje voor de show begint gaat de tribune open en besluiten we een plekje in de schaduw te zoeken en onze picknick te nuttigen.


    Het is wel een indrukwekkende watershow die zich voor de helft op het water afspeelt en voor de helft op het podium. De show is wel enkel in het Duits, maar het verhaaltje is eenvoudig te volgen en duurt zo'n half uur. Toch wel de moeite om mee te pikken.




    Terwijl de kinderen een Heidi show meepikken in het nieuwe Holiday indoor, besluit ik "bigFM Expedition GeForce" te doen. Gelukkig nu wel open. Ook hier valt de wachtrij nog reuze mee, zo'n 20min.



    Dit is wel een toppertje met enkele leuke bunnyhops.



    Ik keer terug naar Holiday Indoor waar we het indoor gedeelte ook eens verkennen.

    Deze voelt heel vertrouwd aan, met heel wat attracties die we uit de andere parken kennen. "Tabalugas Achterbahn" is dezelfde als in de indoor parken, maar dan in een sneeuwthema. Er stonden in het indoor gedeelte van de achtbaan ook wat beelden, maar deze waren niet echt verlicht en vielen niet echt op. Misschien moet dit nog aangepast worden.


    Verder was er ook nog een ballenbad (met witte en blauwe ballen), speelpleintje, een draaimolentje en een reuzeglijbaan.




    De nieuwigheid was "Mia's Elfenflug". Een draaimolen, maar met een twist (vanaf 1m). Je kon zelf bepalen hoe veel je heen en weer zwierde door aan de hendel te trekken. Dit was best wel een heftige attractie, maar wel super leuk, voor mij de beste attractie uit het park!


    Voor mij mogen ze in ieder park er zo een zetten. De wachtrij was ook niet lang dus die hebben we een aantal keren gedaan, de dochter was er ook zot van.

    Terwijl de jongste op "Anikes Pferdekarussell" ging deden de dochter en ik de "Donnerfluss" (>110cm) Toch wel eentje waar we nat op werden, maar door het warme weer deerde dit niet. De wachtrij was zo'n 20min.


    "Burg Falkenstein" is de volgende attractie en hier geen wachtrij. Een indoor rondrit voor het hele gezin doorheen de Middeleeuwen. Niet zo bijzonder, maar vervelen deed het ook niet.



    Ondertussen was het rond 14.45u en besloten we het rechter gedeelte van het park te doen.



    Dit gebied is geheel gewijd aan Maya en haar vriendjes.



    "Schmetterlingsflug" is de eerste rit die we er doen.



    "Flip, der Grashüpher" aka de Konijntjes.



    Hier is de wachtrij telkens te verwaarlozen.

    Terwijl we even moeten wachten bij "Mayas Blütensplash" passeert de parade. Deze was wel wat bedroevend. 4 cabrio's passeren de revue en dit was het





    Verder waren er ook nog "Die Frösche" en de "Verrückter Baum".
    De kikkers hadden de beter de naam de muizen gegeven, want deze piepten zo erg, dat het niet normaal leek. Dringend eens wat oliën die handel!

    Er waren ook nog drie kinderattracties die in wisselwerking gingen. Leuk voor kleine kindjes vanaf 85cm.







    Er waren ook nog een Blumenturm" en "Mini-Cars" om het geheel af te werken.


    Het was ondertussen rond 16.30u en besloten nog eens "Mia's Elfenflug" te doen. Deze was spijtig genoeg even in technisch defect, maar na zo'n 5min wachten ging hij gelukkig toch weer open, oef

    We besluiten het park te verlaten.


    Voor een eerste keer dit park te bezoeken is het zeker niet tegengevallen. Ik vond het een aangenaam park en het deed me een beetje aan Plopsa de Panne denken. Alleen was het hier minder druk en had je meer ruimte om wat rond te kuieren of wat te rusten (in het Maya gedeelte zaten we bv bij een watervalletje). Natuurlijk kwamen er wel veel attracties terug, maar hadden ze ook wel enkele originele die we zelf in nog geen enkele ander pretpark hadden gedaan (Sky Fly, Mia's Elfenflug).



    De wachtrijen vielen hier ook super goed mee. Bij veel kinderattracties konden we er haast direct op, terwijl dit in de Belgische vestigingen spijtig genoeg niet het geval is.

    Verder was de waterskistuntshow ook wel het bekijken waard.

    Het park heeft verder een mooie mix van kinderattracties en attracties voor een ouder publiek, kortom een goed familiepark.

    Omdat Plopsa parken niet gekend zijn voor goedkope maaltijden hebben we er dan daar ook geen gebruik van gemaakt.

    We vonden het park de moeite om te bezoeken.

  2. #2

    Re: [TR] Holiday Park 23-07-2018

    Bedankt voor je TR, en ik kan me hier ook perfect bij aansluiten, toch zeker wanneer ik kijk naar mijn eigen bezoek van 2 jaar geleden.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •