Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
Iemand in de comments beschrijft het goed. Het is geen goede zoo. Het is geen goed attractiepark, het is gewoon Bellewaerde!
Ik zie Bellewaerde als een net aanvaardbaar attractiepark met als belangrijke surplus de theming tussen die attracties: de dieren.

Toegegeven, die dieren lopen er niet echt bij als attractie-versterkende wezens (behalve op de rondvaart en de momenteel niet rijdende treinrit*). Maar de dieren VERSPREID over het park in een erg groene omgeving, maakt het voor mij het leukste park van BeNe om in rond te wandelen.

Kolmarden is een fantastische zoo met goede (kinder)attracties en 1 coaster van wereldformaat. Maar alle andere parken in Europa die beesten combineren met rij-, draai- en val-dingen, bezorgen me niet de unieke belevenis van Bellewaerde. Vooral omdat de zoo-delen dan 1 separaat geheel vormen en ik er de combinatie over het hele park mis: Zie Tayto Park, Drayton Manor, ...

Al ben ik natuurlijk niet blind voor de oudbollige en korte flumeride, het gebrek aan darkrides e.a. De dive-show vond ik beter dan enkele jaren terug, door de opdeling van het publiek in 2 kampen. Ik snap dat once-in-a-lifetime-bezoekers aangenaam verrast kunnen zijn door dit niet zo bekende park buiten Bel. en Noord-Fr. Ze zouden Roundup moeten toelaten ter bestrijding van rochelende rot-pubers (o.a. op Volador en aanschuivend bij Dawson).

* Op woe 17/07 ook geen luie tijgers of leeuwen te zien vanop de wandelpaden of de panoramische Jeeps.