Ik heb op optie twee gestemd, dat komt het meest in de buurt, maar eigenlijk hangt het ervan af en zijn alle drie de opties soms correct.

Over het algemeen is het nooit mijn bedoeling om ogenblikkelijk naar een park te gaan voor een nieuwe attractie (de verdere dan toch). Bellewaerde, Walibi e.d. wil ik wel zo snel mogelijk heen als er wat nieuws is, maar verdere parken neem ik liever dat risico niet voor. Ik val in herhaling maar ook ik vind het belangrijker om oude attracties te doen dan nieuwe. Vertigo buiten beschouwing gelaten lopen die meestal niet weg. Zo plande ik vorig jaar een Efteling-bezoek speciaal voor de oude Python, gingen we opzettelijk naar Slagharen in het laatste jaar van Thunder Loop etc.

Het jaar erop gingen we wel weer terug naar Slagharen en dit was denk ik al geboekt nog voordat Gold Rush open was, dus optie 1 in deze poll was ergens ook correct geweest in mijn geval. Hoewel we wel hoopten dat hij open zou zijn, was de datum van dat verblijf gewoon de best passende week in onze zomer (en dezelfde week als het jaar voorheen) en niet specifiek op die nieuwe attractie gericht. Nu zijn we net weer thuis van een weekje Duitsland met PHL, MPG en ook TVL dat ook al geboekt was voordat Fenix open was (die opende later dan ik eigenlijk had gedacht) maar opnieuw was de datum van dit weekje hetzelfde als de twee vorige jaren Slagharen en als hij niet open was geweest: shit happens. We keren een (paar) jaar later nog wel eens terug.