Toch wel hoor, uw wens is mijn bevel! De directie van Bobbejaanland heeft besloten dat ze het best gethematiseerde park ter wereld wil worden. En na enkele jaren werk - waarin het park gesloten bleef voor het grote publiek - slagen ze hier ook in. Bij je volgende bezoek aan Bobbejaanland blijkt letterlijk elke centimeter van het park perfect gethematiseerd te zijn op het allerhoogste niveau. Echte rotsen die vanuit de Himalaya zijn overgebracht i.p.v. namaakrotsen, een waterval van 40 meter hoog, een oerwoud met echte jungleplanten, en ga zo maar door. Bobbejaanland ziet er prachtig uit en ontvangt terecht een heleboel prijzen. Maar helaas ... deze schitterende thematisatie heeft een fortuin gekost, dus verder moet het park werkelijk op ALLES besparen. De gevolgen?

*Tickets kosten 100 euro per persoon.
*Horeca is afgrijselijk, je krijgt zelfs een beschimmeld broodje geserveerd.
*Het personeel wordt rotslecht betaald en krijgt nauwelijks opleiding, waardoor ze chagrijnig rondlopen en al na enkele dagen ontslag nemen (soms zelfs tijdens hun shift waardoor de attractie in kwestie de rest van de dag dicht moet). Het ergste is dat je het hen niet eens kwalijk kan nemen na zo behandeld te zijn door hun werkgever.
*Schoonmaakpersoneel is er niet. De prachtige mozaïekpatronen op de paden zijn onzichtbaar onder een tapijt van afval, lege blikjes, plastic bekertjes etc.
*Attracties worden technisch onvoldoende onderhouden en liggen daarom vaker in storing dan ze werken.
*Alle echt leuke of interessante attracties zijn doorverkocht waardoor nu alleen Typhoon en enkele dingen voor kleine kindjes overblijven.
*Uiteraard komen er geen nieuwe attracties meer bij ... behalve de gigacoaster van Phadd-F.

Hoe prachtig gethematiseerd het park ook is, het publiek pikt dit alles niet. Nog eens enkele jaren later gaat Bobbejaanland failliet en telt België één pretpark minder

Mijn nieuwe wens: Ik wou dat de fabrikant Schwarzkopf weer actief werd en begon met het bouwen van nieuwe achtbanen die enerzijds aan de moderne eisen voldoen en anderzijds trouw blijven aan alles wat een Schwarzkopf zo bijzonder maakt.