X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door punisher Bekijk Berichten
    ik wens dat ik de eigenaar was van Europapark.
    u wens gaat in vervulling, de huidige eigenaars zijn het allemaal een beetje beu, het bedrijf Mack wordt verkocht en Europa park wordt verloot via een gigantische tombola. Jij blijkt de gelukkige winaar te zijn: Hoera, je eigen pretpark... en niet zomaar een park, maar wel Europapark!

    Maar het blijkt al snel dat ze dit jaar de premie van de brandverzekering zijn vergeten te betalen. Niet erg... dan maar geen nieuwe attractie, Scandinavië herbouwen stellen we nog even uit ... opgelost! Of toch niet... ?

    Bovendien blijkt dat Disney zonet een proces gewonnen heeft van Europapark over de mascotte (een muis dus) en eist een gigantische schadevergoeding.

    Daarbovenop: De verschillende aanwezige landen heffen een belasting op het gebruiken van hun naam en vlag en ook dat moet plots betaald worden. En alsof dat nog niet genoeg is spreken de ontbrekende landen van oneerlijke concurrentie op promotioneel vlak en Europa geeft hun volledig gelijk. Je kan niet anders dan: of elk land zijn eigen themagebied met achtbaan geven .. of een schadevergoeding ten bedrag gelijk aan het verlies van toeristische inkomsten de welke geschat worden op 50 miljoen per land, per jaar.

    Je wordt als eigenaar persoonlijk aansprakelijk gesteld (had je maar moeten weten toen je dat lotje kocht) en wordt al snel gedwongen om het park voor een appel en een ei te verkopen en blijft achter met een schuld van om en bij de 1 miljard euro... maar hey, je was toch heel even de eigenaar van Europapark :-p

    Ik wens dat er een nieuw gigantische pretpark wordt gebouwd op 10 km van mijn voordeur... (net ver genoeg om er geen last van te hebben ;-) )

  2. #2

    Re: Forumspel: Uw Wens is Mijn Bevel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik wens dat er een nieuw gigantische pretpark wordt gebouwd op 10 km van mijn voordeur... (net ver genoeg om er geen last van te hebben ;-) )


    Uw wil geschiede! Het gerucht dat een groot bedrijf een gigantisch stuk lot grond heeft gekocht op 10KM van jullie huis doet snel de ronde. Jouw enthousiasme schiet de lucht in als er wordt bekend gemaakt dat men een gigantisch pretpark uit de grond wil stampen, eentje dat moet kunnen concurreren met Disneyland Paris en Europa Park en ze in de toekomst nog moet voorbij steken. Ze plannen maar liefst 20 achtbanen waaronder 2 RMC's, drie B&M's, 4 Intamins en tenslotte hebben ze ook nog eens een Schwarzkopf shuttle loop op de kop kunnen tikken met vliegwiel lancering intact!

    Het park wordt gebouwd en beheerd door een concern bestaande uit de eigenaars van Silver Dollar City, Phantasialand en Terra Mitica. Het park wordt aangekondigd als het meest immersive gethematiseerde pretpark ter wereld! En alsof dat nog niet genoeg is beloven ze dat het park nooit een Vekoma SLC of Boomerang zal zetten. Het klinkt te mooi om waar te zijn...

    En dat is het ook, want je bent vergeten dat je in België woont. Er moeten immens veel onteigeningen gebeuren en elke onteigende grondbezitter en huis eigenaar maakt er een juridisch strijdspel van. Het sleept niet jaren, maar decennia aan... Bovendien heeft GAIA een uniek soort insect ontdekt die enkel daar kan maten, dus ook zij zoeken elk mogelijk juridisch middel om de bouw tegen te gaan. Het lukt hen vrij goed ook, want ze krijgen hulp van enkele Zweedse groene jongens die ooit eens bijna een Zweedse RMC hebben laten verdwijnen. Alsof dat niet genoeg is is er ook gekibbel vanuit de politiek. De lokale politiek steunt eerst wel, dan niet, dan weer wel etc. het project. Aangezien de bouw over verschillende regeerperiodes aansleept wisselt het standpunt van de lokale verkozenen bij elke verkiezing.

    Unizo besluit opeens formules van de vakbonden te kopieëren en besluit samen met kwade kleine zelfstandigen, die bang zijn hun inkomsten te verliezen, verschillende bouwbedrijven te blokkeren. Ook over de financiëring van het hele project beginnen er vragen te komen want bleek dat de toenmalige minister die de vergunningen goedkeurde steekpenningen heeft aanvaard! Het hele vergunningsproces moet helemaal opnieuw gebeuren. Nadat er eerst een uitgebreid jarenlang onderzoek plaats vind naar de steekpenningen natuurlijk. Politiek is er nog een groot probleem want niemand wil de toegangswegen naar het park betalen. De federale regering schuift het door naar de Vlaamse. De Vlaamse schuift het door naar de Waalse want Vlaanderen heeft al meer infrastructuur voor pretparken moeten betalen aangezien Wallonië slecht twee pretparken telt. De Waalse regering schuift het dan weer door naar de Oostkantons. Zij hebben helemaal geen pretpark dus moeten zij maar dokken. De Oostkantons gaan begrijpelijk niet akkoord want ook de Brusselse regering heeft geen pretpark infrastructuur aan te leggen of onderhouden.

    De Brusselaars gaan niet akkoord en argumenteren dat zij toch Oceade en Mini-Europa hebben. Al de andere regeringen gaan akkoord dat dat niet telt. Dus stelt de Brusselse regering maar voor het aan de provincie zelf over te laten. Oost-Vlaanderen stelt meteen dat het zich niet interesseert in pretparken, anders hadden ze er al lang een gezet toch?! Laat het maar over aan de buren, zij komen toch genoeg Gents geld rapen om het dan naar West-Vlaanderen te sluizen. West-Vlaanderen protesteert meteen maar niemand verstaat ze buiten *wij ... al veel pretparken!... Plopsaland... Bellewaerde... Boudewijn... ". De andere provincies gaan eigenlijk akkoord met wat ze horen, vooral Limburg toont veel empathie. Dus moeten zij het maar doen. "Ho" zegt Limburg, "wij zijn nog maar net uit de tijd van Bokrijk. Wij weten niet eens wat asfalt is." Het gekibbel en gekibbel blijft maar duren...

    Uiteindelijk is het 2198 en is alles in orde. De bouw van het pretpark op ongeveer 10 km van jouw huis mag eindelijk starten! Helaas maak jij het niet meer mee.


    Azmidiske was me voor

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •