X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 26

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Het afwerkingsniveau van Exotic World overstijgt de middenmoot, maar ook niet meer dan dat. Als ze echt een topthemapark willen zijn gaan ze meer moeten werken aan hun totaalbeleving. Dan moeten je thema's ook mooi in elkaar overlopen en moet je horeca-aanbod volgen. Een parkshow of twee zijn ook geen overbodige luxe. Met hun ambitie gun ik ze uiteraard een positie als marktleider in België.

    Met IP moet het park volgens mij niet beginnen. Daar hebben ze al een halfbakken poging toe gedaan met dat hele music battle gedoe. Extern zijn er ook al verschillende pogingen geweest. Een park dat geen IP bezit, moet die volgens mij niet extern gaan inkopen: daar zit altijd een houdbaarheidsdatum op en dan moet je je park telkens aanpassen. Ik heb het gevoel dat dat soort wissels op lange termijn niet goed zijn voor de uitstraling van je park. In het huidige plan maken ze daar overigens ook geen aanstalten toe.

    Ik denk niet dat je plaatsgebrek als argument kan aanhalen om een toppark te worden. Ze hebben meer om mee te werken dan Phantasialand.

    Hotels vind ik een moeilijke: je bestemming moet dat rechtvaardigen. Dat kan in principe op 4 manieren:
    1.Je park ligt vlakbij een andere topbestemming
    2.je resort bestaat uit verschillende componenten die een meerdaags verblijf verantwoorden.
    3.Je park is meer dan dagvullend
    4.Het park en zijn attracties hebben een enorme herhalingswaarde

    Dat eerste is niet het geval, dat tweede amper. Dat derde niet bepaald en dat vierde deels. Anders gezegd: het aanbod is niet groot genoeg om meerdaagse verblijven af te dwingen en het heeft niet de kwaliteit om eindeloos opnieuw te doen. Ik denk ook niet dat dat na 2023 al het geval gaat zijn. Ik denk wel dat het de richting is die het park uiteindelijk uit wil/moet. Het is een algemene trend in de pretparksector.

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Hotels vind ik een moeilijke: je bestemming moet dat rechtvaardigen. Dat kan in principe op 4 manieren:
    1.Je park ligt vlakbij een andere topbestemming
    2.je resort bestaat uit verschillende componenten die een meerdaags verblijf verantwoorden.
    3.Je park is meer dan dagvullend
    4.Het park en zijn attracties hebben een enorme herhalingswaarde
    Dat vind ik nogal kort door de bocht.
    PHL scoort op 1 en 2 ook niet goed
    Efteling scoort op 1, 2 en 4 niet goed, enkel 3 kan, en dat is dan vooral omdat het park zo groot is en de operations niet van de beste
    Toverland scoort op geen enkel punt goed
    Parc Asterix scoort vooral op 1 goed, al is de afstand tot Parijs net te ver vind ik.

    En zo kan je maar doorgaan en toch doen de opgesomde parken het goed en winnen ze veel inkomsten door al deze extra's. Een resort in Wavre lijkt me net een heel goede zet, zeker als ze ook de kaart van confertainment trekken...

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Dat vind ik nogal kort door de bocht.
    Ik zeg niet dat je op alle vier die punten moet scoren hè. Eén is al voldoende, combinaties versterken je positie.

    De kwaliteit van iets als een boomerang of die SLC en zelfs hun nieuwe Tiki Waka, is niet dermate hoog dat je het steeds opnieuw wil doen. Gezien walibi ook geen nabijgelegen publiekstrekker heeft en meerdere parken niet meteen aan de orde zijn, gaan ze het moeten halen op kwantiteit. Walibi heeft ook met de nieuwe toevoegingen volgens mij niet voldoende om een hotel op te kunnen laten draaien. Bij toverland is het aanbod nog beperkter, dus ik hou mijn hart vast voor hoe dat gaat aflopen.

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] De toekomst van Walibi!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik zeg niet dat je op alle vier die punten moet scoren hè. Eén is al voldoende, combinaties versterken je positie.

    De kwaliteit van iets als een boomerang of die SLC en zelfs hun nieuwe Tiki Waka, is niet dermate hoog dat je het steeds opnieuw wil doen. Gezien walibi ook geen nabijgelegen publiekstrekker heeft en meerdere parken niet meteen aan de orde zijn, gaan ze het moeten halen op kwantiteit. Walibi heeft ook met de nieuwe toevoegingen volgens mij niet voldoende om een hotel op te kunnen laten draaien. Bij toverland is het aanbod nog beperkter, dus ik hou mijn hart vast voor hoe dat gaat aflopen.
    Ik denk dat zelfs een park dat niet op alle 4 scoort, toch een hotel kan draaien. Om de simpele reden dat mensen die van ver komen, gerust zullen overwegen om ter plaatse te overnachten. Waver is niet voor iedereen zo dicht. Als ze inspelen op mensen die op doorreis zijn bijvoorbeeld. Brussel ligt ook niet ver dus ze kunnen een uitstapje voorzien naar daar, plus er is Aqualibi nog.

    Vergeet ook niet dat ze sterk aan het inzetten zijn op restaurants in hun planning. Met andere woorden als je twee dagen gaat kan je twee halve dagen attracties doen en de rest iets anders zoals eten, zwemmen en wellicht in de toekomst wel shows.

    Ik denk dat een huisjes strategie misschien wel het beste is want daar zijn de twee parken eigenlijk een surplus op. Alleen moeten ze het dan goed aankleden en niet zoals hun Nederlandse tegenhanger.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •