Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
....
Ook qua dierenverblijven is het er zeer pover gesteld. Zowat elke dierentuin in België overtreft met gemak de verblijven van Bellewaerde.

Nee, liever dat ze daar eerst eens orde op zaken stellen voor ze uitbreiden ...
Ik begrijp je maar ben het niet helemaal mee eens. Inderdaad, de huidige staat van dierenverblijven is niet zo geweldig en wat amateuristisch op bepaalde vlakken (kijk naar de kooien in Jungle Mission bijvoorbeeld). Maar langs de andere kant profileert Bellewaerde zich nu al jaren als attractiepark én dierenpark. Het is een kans om op vlak van dieren bij te benen naar een meer volwaardig aanbod. Ik zie het meer als opportuniteit. Los van het feit dat er nieuwe én goeie attracties mogen komen. Ze hebben een aantal jaren geleden nu eenmaal de keuze gemaakt om uit te breiden op dierenvlak, dus mogen ze in mijn ogen dat gerust verder zetten.

Het ene jaar investeren in het dierenpark en het ander jaar in nieuwe attracties... keep on dreaming zeker?
Maar toch, CDA heeft in Bellewaerde ook de geldkraan opengedraaid. Misschien geen 100 miljoen en een megacoaster. Op vlak van hun doelgroep zijn ze niet helemaal slecht bezig. Bezoekersaantallen zijn stabiel of gaan iets omhoog (ik hoor 750.000 à 800.000 bezoekers in bepaalde tv-programma's). Ze moeten alleen de huidige staat van het park serieus opkrikken want er ligt niet alleen wat stof op maar het raakt gewoon gedateerd. Zeker als je het "fris en fruitige" Plopsaland vergelijkt die toch met een gelijkaardige doelgroep zit. Maar ik begin wat af te wijken van het onderwerp zeker? .