Vorige week had ik het genoegen om de Hyperspace Mountain te beleven in Hong Kong Disneyland.
En ondanks dat deze baan helemaal niet valt te vergelijken met die in Parijs moet ik wel zeggen dat de Star Wars overlay zeer geslaagd is. Zelfs beter dan de originele versie van de baan in Hong Kong die ik in 2013 voor het eerst deed.

Daar ik Mission 2 in Parijs eigenlijk nooit heb willen zien als een verbetering ben ik, zeker na mijn bevindingen in Hong Kong, zeer ontvankelijk voor wat ze in Parijs aan het doen zijn. Als het effectenpakket gelijk staat aan wat in Hong Kong werd gedaan ben ik op voorhand al fan. In september hoop ik de variant in Parijs alvast uit te testen.

De Discoveryland 'Jules Verne' discussie vind ik trouwens niet langer actueel. Het hele Jules Verne thema werd in 2005 met komst van Mission 2 en het verwijderen van het Visionarium al aan de kant gezet. En laat ons eerlijk zijn, Star Wars is al sinds 1992 een vaste waarde in Discoveryland. Dus 12 jaar na het verwijderen van zowat alle Jules Verne items (excluis de Nautilus en de quote) lijkt het me niet nodig om hierover nog te lopen schreeuwen .