Ik maak er geen nieuw topic voor: interessant artikel op OOO over de bezoeker-cijfers van het resort (in 2019 voor het eerst > 5 miljoen): https://www.looopings.nl/weblog/1478...s-in-2020.html
Discussiëren doe ik natuurlijk liever op deze website.

1. Telt iem. die een half dagje Fer. doet en daarna P.Av. voor twee bezoekers? Duinrell haalde op deze slinkse manier ook ooit de Europese top 20.

2. Ik vond het ginds op enkele weekdagen eind okt. 2019 (ja, Halloween maar totaal geen verlof in die regio) best druk. Ik gaf al gauw de schuld aan de bewust te weinig benutte capaciteit, wat ook al te lezen was in andermans TR datzelfde jaar. Maar mss is het toch vooral te verklaren door een groter aantal bezoekers in 2019.

3. 55% Ausländers!!! Ik kan maar twee Europese resorts voor de geest halen waar een gelijkaardig percentage zou kunnen bestaan: Disney Parijs en Legoland Billund. Als economische onbenul en geografisch gediplomeerde durf ik beweren dat een park enorm kwetsbaar is met zo'n hoog percentage. Brexit, luchtvaart-crisis, terrorisme-dreiging, gedwongen staycations, ... Parken die te weinig bezoekers uit de eigen regio rekruteren, zien volgens mij nu veel meer af dan pakweg Heide Park. Dat park ligt niet echt in een toeristische regio maar het ligt wel mooi strategisch tussen drie grote steden met deze zomer wellicht veel mensen die een buitenlandse reis skippen. Volgens mij voldoet b.v. Wal.Bel. ook aan dat gunstiger criterium.