X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 417
  1. #21

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    BAM, die zit erin! De eerste heipaal ging vanochtend de grond in. Dat laten we natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. Gekleed in de benodigde veiligheidskleding werd het bouwterrein vroeg in de ochtend getrotseerd.

    Daar ging de eerste heipaal ‘op eigen kracht’ de grond in. De eerste slag naar een sterke fundering. De basis en thuishaven van het nieuwe themagebied, staat als een paal boven water.





    Bron: https://2018.toverland.com/

  2. #22

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik plan al om te gaan volgend jaar. Ik vrees alleen dat de uitbreiding er voor gaat zorgen dat het park zal overstromen met mensen. Ik heb al verschillende keren gelezen op fora ‘spijtig dat het niet dagvullend is’.

    Aan de andereen kan groei toverland groei.

  3. #23

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Zonet kwam een teaservideo online. Er zijn as- en vuurdeeltjes te zien in een donkere ruimte met op het einde een soort draakachtig beest dat de ogen opent.

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #24

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Een Fenix! As, roodachtige pluimen... Oh, als die treinen maar zo een kappen hebben... Ik denk echt dat het dit gaat worden!

  5. #25

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Oei die teaser raakt bij mij niet meteen de juiste snaren. Het zit wat mij betreft nog te veel in de verwonderde vrolijke magische vallei-sfeer. Ik hoopte dat ze met hun nieuwe gebied ook thematisch zouden uitbreiden en diversifiëren. Een beetje duistere grimmigheid in Avalon-stijl was wel fijn geweest en is ook daadwerkelijk een nieuwe thematische stijl ten opzichte van wat er al staat. Wat ik uit de teaser afleidt is eerder meer van hetzelfde...

  6. #26

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Die teaser doet me eigenlijk teveel denken aan Klugheim, en dan vooral de muziek. Zou zo 'n stuk van 'n liedje van Phantasialand kunnen zijn. Snap de commentaar niet dat het teveel de vrolijke magische vallei sfeer heeft. Voor mij is het bruin en donker. Iets waar de magische vallei totaal niet is.

  7. #27

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    De vorige teaser is nog niet koud of Toverland levert al een gloeiend hete nieuwe af...


    Dat met die feniksen mogen we wat mij betreft bij deze bevestigen... Ik ben benieuwd of ze voor een Nederlandse of een Engelse naam gaan kiezen. Daar is altijd wat twijfel over in dat park. Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vbgenechten Bekijk Berichten
    Snap de commentaar niet dat het teveel de vrolijke magische vallei sfeer heeft. Voor mij is het bruin en donker.
    De beelden wel: ik had dat gevoel vooral bij de muziek.

  8. #28

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Knap! Lijkt inderdaad op een feniks en toch wel leuke teasers. De sfeer vind ik wat donker, de muziek eerder wat luchtiger, maar het geheel wel goed passen

  9. #29

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.
    Het park zit op een steenworp afstand van de Duitse grens en ook Waals gebied is niet bepaald ver te noemen. Als je in Europa nog voor Nederlandse namen gaat, ben je je eigen ruiten aan het in gooien. Uitgezonderd natuurlijk als je heel regionaal wilt blijven, maar die aspiraties heeft Toverland zeker niet. Wat dat betreft is de naam van het park al heel ongelukkig gekozen (niet alleen qua internationaliteit, maar ook vanwege het zeer kinderlijk karakter dat deze naam uit straalt, terwijl het inmiddels toch al een echt familiepark is).

  10. #30

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat dat betreft is de naam van het park al heel ongelukkig gekozen (niet alleen qua internationaliteit, maar ook vanwege het zeer kinderlijk karakter dat deze naam uit straalt, terwijl het inmiddels toch al een echt familiepark is).
    Toevallig bedacht ik me vandaag dat Plopsaland volgens mij hetzelfde probleem heeft. Zelf zou ik er graag eens heengaan voor Anubis, maar mijn ouders zijn er heilig van overtuigd dat het een park voor kleine kindjes is ... als volwassene nog thuis wonen heeft af en toe wel zijn nadelen Gelukkig is Leuven- De Panne doenbaar met de trein!

    Ik heb ooit het gerucht gehoord dat Plopsaland zelf de overgang van kinderpark naar familiepark wil maken. Maar als ze het image 'kindjespark' kwijt willen, dan vrees ik dat ze eigenlijk van naam moeten veranderen.
    Once you sit back, you never go back.

  11. #31

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Knappe teasers zeg! Ik begin stilaan toch wel héél benieuwd te worden naar het hele gebied.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

    Ik ben benieuwd of ze voor een Nederlandse of een Engelse naam gaan kiezen. Daar is altijd wat twijfel over in dat park. Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.

    Ik kies persoonlijk in het algemeen ook liever voor een naam van een attractie in de lokale taal van het park (of de taal van het land dat ze in een themagebied nabootsen) dan altijd voor Engels te gaan. Wat ik ook kan appreciëren zijn gewoon internationaal klinkende namen als Taron, Raik, Baron 1898, Symbolica. Bij de Magische Vallei heeft Toverland er een mengelmoesje van gemaakt: je hebt het Nederlandse Dwervelwind, je hebt de Engelse Djengu River en Katara: Fountain of Magic en dan wat verzonnen namen als Coco Bolo en Tolly Molly. De attracties in het vernieuwde Magic Forest hebben dan weer de toepasselijke Duitse namen Maximus' Blitz Bahn, Karussell en Wirbelbaum gekregen en zelfs de naam van Villa Fiasco werd verduitst naar Villa Fiasko. Daar vind ik de naamvoering een stuk consequenter en beter geslaagd dan bij de Magische Vallei. Ik ben benieuwd wat ze er nu van maken.

  12. #32

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Ik sluit me aan bij Pretparkfreak7. Ik vind dit project zeer interessant om te volgen, maar die video's geven mij eerder een "ahzo"-gevoel dan een "wauw"-gevoel.

    Als je het beeld en het geluid van die teasers apart zou bekijken en beluisteren, zou dat twee compleet verschillende indrukken geven vind ik. Het beeld is inderdaad grimmig en duister, ziet er prima uit, maar de muziek erop geeft er - mijn mening - een eerder kinderlijke tover-achtige toets aan. Ik heb nu expres de helft van de naam van het park gebruikt in mijn beschrijving, want wellicht was dit wel de opzet: de muziek geeft mij in ieder geval een heel Toverlands gevoel. Maar dan wel het Toverland dat ik nog nooit heb bezocht en dat mij tot nu toe nog niet niet echt kan overtuigen erheen te gaan... Het blijft mij het gevoel geven dat het hele park nog steeds op kinderen gericht is.

    Dus ik vind die teasers wel leuk, en zeker bij het park passen, maar ik had eigenlijk gehoopt dat het nu eens minder in die bepaalde stijl zou zijn.

    Maar ach, twee teaservideo's zeggen natuurlijk nog niks...

  13. #33

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Akkoord: Als je een thema gebied hebt is het inderdaad nóg beter om een naam te kiezen die bij dit themagebied aan sluit, dan een Engelse naam, daarom zijn de verzonnen namen van de Magische Vallei zo goed. Maar in dit geval ga je uit van een fantasiegebied waarvan de stijl nog niet echt bekend is. Juist vanwege het grimmige gaat Nederlands nooit werken (dat gaat eerder fout klinken dan stoer/grimmig). Nu heeft TVL zich in het verleden wel laten beïnvloeden door culturen (griekenland voor Troy en Africa voor Magische Vallei) dus goede kans dat dit hier ook weer gebeurd.

  14. #34

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    De naam 'Toverland' vind ik niet meteen verkeerd gekozen, maar vooral de huidige ingang geeft een verkeerd beeld van het park. Op de vroegere brochures stond ook altijd die ingang in beeld, waardoor je altijd de indruk kreeg dat het gewoon een groot kinderspeeldorp was.

    Bovendien bestaat er een kans dat ze bepaalde namen zouden herbekijken - incl. een nieuwe naam voor het park om internationaler te klinken. Ik heb dat ooit gelezen in een interview met Caroline Kortooms, ik dacht in het speciale verjaardagsmagazine vorig jaar.

    Vandaag maakt het park in elk geval meer bekend over het nieuwe themagebied, dus dat wordt alvast iets om later vandaag over te lezen.

    Verder heb ik me ook ingeschreven voor de Fanday, dus ook benieuwd wat we dan gaan zien!

    En tenslotte, volgens .ooo..... zouden tickets volgend jaar 15 % duurder worden aangezien het park 1,5 keer zo groot wordt. Vind ik nog best aanvaardbaar om eerlijk te zijn.

  15. #35

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Speaking of die persconferentie vandaag, heb zo'n voorgevoel dat ze binnen nu en een paar minuten live wordt uitgezonden via https://2018.toverland.com/

    Of een verslag ervan... We'll see.
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #36

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    En we hebben een lay-out voor de wingcoaster genaamd 'Fenix':

    Naam:     12.jpg
Bekeken:  917
Groote:   98,6 KB

    Vreemde (nuja vreemd) bocht wel na de lift, maar ziet er wel een zeer tof baantje uit. Ook een zeer leuke interactie met het voetpad daar wat verder. Me like.

    Cijfermateriaal voor de liefhebbers:

    Bouw: Bolliger & Mabillard
    Type: Wing Coaster
    Hoogte: 40 meter
    Lengte: 813 meter
    Maximale snelheid: 95 km/u
    Aantal inversies: 3
    Zitplaatsen: 24 per trein
    Aantal treinen: 2 treinen met 6 coaches
    Ritduur: 2 minuten, excl. in- en uitstappen
    Capaciteit: 1000 personen per uur
    Minimale lengte: 1.40 meter

    Naam:     test22.jpg
Bekeken:  1016
Groote:   97,8 KB

    Wachtrij-concept:

    Naam:     20.jpg
Bekeken:  894
Groote:   89,1 KB

    Station:

    Naam:     21.jpg
Bekeken:  1006
Groote:   90,9 KB

    En natuurlijk de treintjes:

    Naam:     DKo-xaJW0AEwOD7.jpg large.jpg
Bekeken:  930
Groote:   93,0 KB

    Het themagebied gaat trouwens Avalon houden.

    En een nieuwe teaser mét zicht op de treintjes:

    Laatst gewijzigd door Joran; 26-09-17 om 10:41.
    Je vois la vie en des biscuits.

  17. #37

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Zoals op de vorige foto ook al te zien: het bootritje genaamd 'Merlin's quest', blijkbaar gecombineerd met een stuk darkride.

    Enkele stats die Toverland zelf meegaf hierover:

    Bouw: MACK Rides
    Type: Boatride
    Lengte: 430 meter
    Aantal boten: 14
    Zitplaatsen 16 per boot
    Ritduur: 12 minuten
    Capaciteit: 950 personen per uur

    en wat concepts:

    Bijlage 308

    Bijlage 309

    Bijlage 310

    Bijlage 311

    Bijlage 312
    Je vois la vie en des biscuits.

  18. #38

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Het ziet er zeer goed uit, en ook heel mooie treintjes.

  19. #39

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Hopelijk komen er echt zoveel bomen in de nieuwe zone, iets dat ik enorm mis in heel Toverland! Hun 'Magic Forest' telt maar een stuk of drie plastieken scharminkels.

  20. #40

    Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree

    Mooi teaser weer.

    Ik ben benieuwd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •