Het was inderdaad redelijk druk gisteren.
Rond 10u30 nog een lange file van voor de afrit tot aan Toverland. We zijn al vaker in Toverland geweest en ons vorig bezoek was in 2016, maar dit hebben we nog nooit eerder gezien.
We hebben nog getwijfeld om naar Plopsa Indoor te gaan om onze abonnementen op te halen, of ineens naar Toverland te gaan hopende dat we al van de Plopsa korting konden genieten. We kozen voor het laatste en gelukkig maakte men er geen probleem van.

We hadden gepland om eerst de Blitz Bahn te doen, maar werden als een magneet naar Avalon getrokken waar we eerst Merlin's Quest deden, ik schat zo'n 40 minuten wachten. Daarna een geforceerd toiletbezoek in The Flaming Feather (Ik moest het gewoon zien) waarna de kinderen nog konden spelen in die speeltuin achteraan.
Ik was onder de indruk hoe mooi alles er uit ziet in Avalon en het gezellige Port Laguna. Zelfs die vijver achter Avalon met de fontein en de waterlelies is mooi om te zien. Aan de vele aanwezige lampen te zien, moet het in het donker ook prachtig verlicht zijn. We zijn echter om 20u30 al doorgegaan omdat het anders te laat werd voor onze jongste. Ik had gehoopt op de Magische Winter weken maar zie net dat Avalon en Port Laguna dan niet open zijn, best wel zonde.

De wachttijd bij de Bliz Bahn was rond 13u al 70 minuten en heb ik niet onder de 60 minuten gezien, deze dus maar overgeslagen. Net zoals Expedition Zork en Djengu River. Ook Troy heb ik deze keer niet gedaan.
Voor de rest nog wel vrij veel kunnen doen ondanks de drukte.
Voor de Boomerang hebben we 15 minuten aangeschoven en voor Dwervelwind 45 minuten. Deze was best wel intens en we zaten asymetrisch dus begonnen we halverwegen flink te spinnen.
Bij de kleinere attracties in het land van Toos en Vila Fiasko viel het wachten nog best mee.
Verder hebben de kinderen zich goed kunnen uitleven in de vele speeltuintjes.
Het Magiezijn hebben we helaas niet meer kunnen doen wegens te veel volk.

Geen waterattracties gedaan vandaag, maar Katara kan toch ook best nat zijn: