X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 61

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    De operator moet beide banen apart dispatchen. Bij ons liet hij er express wat seconden tussen. Het hangt dus ook niet alleen af van het gewicht, maar ook van de operator.
    Klopt. In De Wereld van Bellewaerde was trouwens een operator te zien die al had uitgedokterd dat hij de blauwe slee eerder moet laten vertrekken. Ik herinner mij dat hij zei "als ik eerst op deze knop duw en dan pas op die, dan zijn ze samen aan het begin van de eerste bocht".

    Op onrides is mij ook al opgevallen dat de blauwe baan inderdaad langzamer op snelheid lijkt te komen dan de groene, om welke reden dan ook.

    Edit: hier het fragment van op tv: (om de een of andere reden krijg ik het beginpunt van de ge-embedde video niet juist, maar het is op 26:20)



    (op tv was die mens wel ondertiteld ging ik zeggen, maar er zijn ook ondertitels beschikbaar op de video )

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Klopt. In De Wereld van Bellewaerde was trouwens een operator te zien die al had uitgedokterd dat hij de blauwe slee eerder moet laten vertrekken. Ik herinner mij dat hij zei "als ik eerst op deze knop duw en dan pas op die, dan zijn ze samen aan het begin van de eerste bocht".

    Op onrides is mij ook al opgevallen dat de blauwe baan inderdaad langzamer op snelheid lijkt te komen dan de groene, om welke reden dan ook.

    Edit: hier het fragment van op tv: (om de een of andere reden krijg ik het beginpunt van de ge-embedde video niet juist, maar het is op 26:20)



    (op tv was die mens wel ondertiteld ging ik zeggen, maar er zijn ook ondertitels beschikbaar op de video )
    Dankje om deze aflevering nog eens te delen! Ik houd ze niet bij, maar het is fijn om nog eens beelden van Abus te zien voor het beesje verhuisde ...

    Dawson Duel is Synchroon ontworpen, het enige problee is dat door de lay out de linkse, groene track meer momentum opbouwt en de eerste 200 meter vlugger aflegt, voor de blauwe dezelfde kracht kan opbouwen. Had Dawson Duel een echte Alpine Coaster geweest zonder automatisch magneetrem systeem over het hele parcours, had het duelleren veel meer tot zijn recht gekomen ...

  3. #3

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    @etwien, ik schrik een beetje van de negativiteit. Is het dan zo erg gesteld? Hoewel het mijn "thuispark" is, ik woon er op een halfuurtje fietsen vandaan, en ik een Golden Pass heb, ben ik er dit jaar nog niet geraakt. Op de dag van de laatste zomernocturne na toen ik om 21u het park ben binnengegaan om eens dawson duel te gaan bekijken en daarna de vuurshow mee te pikken. Maar voor zover ik me van vorig jaar nog herinner:

    De commentaar over Bengal Rapid River: tja. Hij ligt er inderdaad wel wat verwilderd bij en het cementwerk mag zéker eens een grondige upgrade krijgen. Verf is ofwel afgebladderd ofwel helemaal groen van regenwater. Maar daarnaast zijn er de afgelopen jaren meerdere effecten toegevoegd aan de rit, is het fotopunt verplaatst geweest, de boten worden altijd zeer grondig onderhouden en gekuist en in de winter gerenoveerd, ... Dus het is niet dat ze niks doen hé. Afgelopen voorjaar is er trouwens een gigantische filter geïnstalleerd voor de pompen zodat hij voortaan ook met Halloween kan draaien. Dat was wel een goeie zet, toch? Maar laat ons toch maar hopen dat ze het afgebrokkelde cementwerk en de verf zo snel mogelijk de broodnodige update geven die deze rapid verdient. Aan het "overwoekerende" groen waar ik soms ook over lees stoor ik mij niet echt, het groen is net één van de kernpunten van het park, het hoeft er voor mij niet altijd allemaal in model gesnoeid bij te liggen.

    Huracan: vorig jaar nooit geweten dat het daar stonk of zo, laat staan dat de treinen vuil zijn. De rook in de mistkamer is wel nogal belachelijk. Maar ook hier werken ze af en toe aan de attractie, zo waren er in het eerste jaar bijvoorbeeld geen lasers e.d. in het achtbaangedeelte, die zijn later toegevoegd. De onboard muziek werkte voor mij vorig jaar altijd (zoals gezegd, over dit jaar weet ik niks). Het tweede jaar dat de baan er stond echter heb ik wel meerdere keren geweten dat de eerste sensor het niet deed. Bijgevolg begon de darkridemuziek niet bij uitrijden van het station, maar bij het verlaten van de lifthill (waar hij dus had moeten stoppen), stopte hij weer waar je naar binnen reed en begon de muziek voor het achtbaanstuk pas wanneer je van de eindremmen het station binnenreed, waarna deze abrupt stopte als de beugels opengingen. Tja.

    Houdini: ik persoonlijk mis niet echt meer effecten daar, gezien er toch behoorlijk wat zijn. Al hoort het natuurlijk niet dat iets kapotgaat en dat ze het niet repareren. Dat de gevel bijna uit elkaar valt lijkt me dan weer een klein beetje overdreven? Hier heb ik nog nooit iets van gemerkt. Dat er geen wandlampen meer werken in de voorshow valt wat mij betreft ook niet echt op, behalve dat het wel behoorlijk donker is dan. Al heb ik dat de laatste jaren altijd al zo geweten. Kan het niet zijn dat men deze met opzet uit laat om de film beter te zien?

    Dan nog een puntje dat mij verwondert dat je het niet aanhaalt: naast Bengal Rapid River mag van mij River Splash ook eens een heel grondige renovatie krijgen. De vaargeul van dat ding is een echt lappendeken geworden en bij de afbraak van Buffalo Steak House en de opbouw van Texas Grill is een deel van de baan afgebroken en weer teruggezet voor de machines, dat stuk hebben ze dan met nieuw hout afgewerkt en bij de rest gewoon de oude planken eraan gelaten. Het zijn wel exact dezelfde planken, dat wel, maar terwijl men bezig was had men toch net zo goed het hele stuk kunnen vervangen.

    Dus: ja, sommige attracties liggen er echt verwaarloosd bij, dat vind ik ook. Maar al bij al ligt het park er over het algemeen dan weer net heel verzorgd bij vind ik. Er moet eens iemand aan hun oren gaan trekken zodat ze die verwaarloosde attracties aanpakken, maar ik vind je bericht toch wel té negatief om een goed beeld te geven. Allez, elk zijn mening hé

    Dawson Duel heb ik dus nog niet gedaan, maar ik vind het wel leuk om die sleetjes over het wandelpad te zien glijden, het geeft wat dynamiek aan het gebied, je ziet dat er wat gebeurt. En hij mag dan kort zijn, hij lijkt me wel een goeie attractie voor het park. Alleen geen topattractie, eerder een infill. Bij de aankondiging ervan was ik niet meteen enthousiast omdat ik liever dat budget naar onderhoud van BRR of een nieuwe River Splash had zien gaan, maar ja, hij past er nog wel. En zo hebben ze weer iets unieks om reclame mee te maken en om volk mee te lokken, dus in die zin was het zeker niet slecht. Het publiek kan de attractie trouwens wel appreciëren

    @simon: de banen zijn volgens mij allebei even lang. Die meer-dan-360°-bocht in het begin is speciaal daarvoor gemaakt. Normaal pakt de blauwe slee daar voorsprong en haalt de groene deze naar het einde toe weer in - of niet. Ik heb echter wel al videos gezien waarop de blauwe slee geen voorsprong pakt in die eerste grote bocht, het lijkt alsof hij soms gewoon te laat vertrekt. Maar kheb ook al genoeg videos gezien waar dat niet het geval is en heb de blauwe ook al zien 'winnen' hoor de dag dat ik er was en ernaar stond te kijken was het volgens mij 50-50.

  4. #4

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Hangt het niet gewoon af van gewicht?
    Zo staat het althans toch in de wachtrij, of waar had ik dat ergens gelezen?
    Zwaardere sledes zouden sneller naar beneden gaan en komen dus eerder aan.
    Bij ons eerste en tot nu toe enigste bezoek aan Dawson Duel deden wij de blauwe baan en waren we als eerste beneden, met tocht wel wat voorsprong. Ik moet wel zeggen dat we met twee volwassenen in het karretje zaten.
    (Zolang het gewicht <160 kg is mag je samen, je dient hiervoor eerst samen op een weegschaal te gaan staan)

  5. #5

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Tja bij huracan ligt het aan schimmel. Hoe kan het ook anders? Die waterscene spettert gewoon water overal heen... zou me niet verwonderen dat ze het amper nog van de karretjes af krijgen...

  6. #6

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Allé, was inderdaad druk maar heb niemand van hier herkend. Ook al weet ik niet hoe iedereen er hier ook uitziet haha.

    Dawson Duel vind ik zeker niet slecht, maar ook geen wow. 5 minuten aanschuiven is ok, maar 45 minuten is erover. Het is daarboven inderdaad zeer koud in de wind (en zondag was het daar zeker niet aangenaam aanschuiven volgens mij).

    Bedankt ook voor jullie ervaringen met de blauwe en groene sleetjes

    En wat betreft het racen, bij ons vroegen ze telkens wie tegen wie wou racen en zo hebben ze rekening gehouden met onze plaatsen.

  7. #7

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Bij mij maakte het blauwe of groene sleetje geen verschil, door mijn gewicht won ik op beide banen

  8. #8

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Mijn eerste ritje Dawson Duel is Dawson Solo geworden. Rond 23u30 waren mijn broer en ik de laatste 'klanten', en terwijl we in de rij stonden zagen we de twee banen continu min of meer gelijk vertrekken maar wanneer wij erin zaten werden we doodleuk alleen gedispatcht. Dus niet alleen niet naast de persoon waarmee je wou duelleren, maar zelfs gewoon geen duel. Ik heb deze attractie altijd verdedigd, het is een vreemde attractie maar past goed bij Bellewaerde. Maar als ze zo'n dingen beginnen doen, sorry hoor. Ik heb geen 40 minuten in de rij gestaan om op mijn eentje naar beneden te gaan.

    Hij bouwt wel goed snelheid op vind ik, het is geen snelheidsduivel maar ik vind de snelheid best ok. Het gaat hem dan ook niet om de snelheid maar om het duel, als ze zo vriendelijk zijn om je te laten duelleren...

  9. #9

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Mijn eerste ritje Dawson Duel is Dawson Solo geworden. Rond 23u30 waren mijn broer en ik de laatste 'klanten', en terwijl we in de rij stonden zagen we de twee banen continu min of meer gelijk vertrekken maar wanneer wij erin zaten werden we doodleuk alleen gedispatcht. Dus niet alleen niet naast de persoon waarmee je wou duelleren, maar zelfs gewoon geen duel. Ik heb deze attractie altijd verdedigd, het is een vreemde attractie maar past goed bij Bellewaerde. Maar als ze zo'n dingen beginnen doen, sorry hoor. Ik heb geen 40 minuten in de rij gestaan om op mijn eentje naar beneden te gaan.

    Hij bouwt wel goed snelheid op vind ik, het is geen snelheidsduivel maar ik vind de snelheid best ok. Het gaat hem dan ook niet om de snelheid maar om het duel, als ze zo vriendelijk zijn om je te laten duelleren...
    Het is sowieso van de pot ger*kt dat de winnaar afhangt van de tussenkomst van de operator. Ook het feit dat hij er zoveel seconden moet tussenlaten om de sleeën toch ietwat samen te kunnen laten komen en het racegevoel te krijgen toont in mijn ogen aan dat de hele opzet van de attractie mislukt is. Bellewaerde heeft hier het warm water opnieuw willen uitvinden. Het blijft eeuwig zonde dat geld.

  10. #10

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Ik post het even hier, omdat er nog geen Nieuw & Geruchten topic voor 2017 hiervan is, en het seizoen toch gedaan is.

    Ik zag het hier nog niet passeren, maar de 13-jarige Tunga is deze week overleden. Tunga was één van de mannelijke olifanten in het park en is onverwachts gestorven aan vermoedelijk een bacteriële of virale infectie.



    Bron

  11. #11

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Een lezenswaardig en hoopvol bericht van de Looopianen: https://www.looopings.nl/weblog/9747...lachtbaan.html
    Samengevat: er zullen voortaan meer karretjes gelijktijdig toegelaten worden op de duo-baan. Het park beweert dat de capaciteit hiermee met 50% zal stijgen.

  12. #12

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Meer karretjes op de baan, klinkt leuk! Er zat inderdaad altijd behoorlijk wat tijd tussen. Maar 6 karretjes bijbesteld, dat snap ik toch niet zo goed, ze stonden nu altijd al in een lange rij aan te schuiven bovenaan de lift. Zouden ze de capaciteit dan zó verhoogd hebben dat dat niet meer voldoende is, dat kan toch bijna niet?

    Ik hoop wel twee dingen:
    - dat ze nu wel weer duelleren. Feit dat de capaciteit hoger is als je de banen niet op elkaar laat wachten, maar het duel is wel het leukste deel van de attractie hé. (en niemand zeuren over dat je geen invloed hebt op het duel en blabla, als je in die helixen elkaar een paar keer voorbijsteekt en elk om beurt aan de leiding bent vind ik wel dat je over een (poging tot) duel mag spreken. :-) ) Maar wat een afknapper was me dat vorig jaar, 40 minuten wachten voor het laatste ritje van de dag en dan een norse operator tegenkomen bovenaan die mijn broer en ik gewoon apart dispatcht. Mijn eerste en tot nu toe enige ritje erop tot nu toe trouwens. Hopelijk is deze capaciteitsverhoging een goed genoeg argument om dat dus niet meer te doen.
    - "het remsysteem bijstellen" betekent hopelijk niet dat we trager gaan gaan. (ik denk het niet, maar met Bellewaerde weet je nooit. ) Ik vind het best een oké attractie, het zou misschien ietsje rapper mogen maar trager moet het toch zeker niet worden.
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 21-03-18 om 17:09.

  13. #13

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    Hier kan je het origineel artikel lezen waarvan loopings de info gepikt heeft

    Belangrijkste 4 wijzigingen voor de capaciteitsverhoging van 50%:
    - Optimalisatie elektronisch remtestsysteem
    - Verbetering instapprocedure
    - 6 nieuwe sledes aangekocht
    - Er kunnen nu meer sledes tegelijk op het spoor

  14. #14

    Re: [Bellewaerde] 2017 - Dawson Duel

    *schop*

    Afgelopen weeken voor het eerst na pakweg 10 jaar nog eens in BWP geweest. Zodoende ook DD kunnen testen.

    Om eerlijk te zijn, valt het mij heel goed mee. De omgeving is - zeker in combi met Wakala - echt wel sfeervol en de attractie is leuk. De snelheid was uiteindelijk (veel) hoger dan ik had verwacht (al moet ik toegeven dat ik me beide keren in het begin had afgeduwd). De baan heeft het typische geklik van een Alpine coaster en ik voelde hem onderweg nergens echt remmen (ik heb al Alpine coasters gedaan die plotsklaps behoorlijk hard remmen tijdens de rit). Het is zeker geen topper, maar absoluut wél een zeer leuke toevoeging die het publiek wat kan verdelen. Het is - vanwege capaciteit - slim dat ze er een racer van gemaakt hebben en het racing element voegt ook wel wat toe.

    Enige minpuntje wellicht: Je wordt onderaan véél te vroeg afgeremd. Gezien er een vrij lang uitstapstation is hadden ze better de remmen daar pas straf kunnen zetten, dan hoeft er ook niet iemand bij te staan om te voorkomen dat mensen te vroeg uit stappen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •